Tråden om #17 Emil Johansson

Tyckte Emil har gjort riktigt bra ifrån sig i årets två första matcher. Han ser väldigt rörlig ut och kommer in fint i anfallszon flera gånger. En man för framtiden?

Helt klart en spännande talang. Mycket hockey i sig!

Denna kille måste väl ha spelat till sig en plats i laget?
Hur säker som helst där ute och spelar hela tiden enkelt.
Men vågar även väldigt mycket, vågar hålla i pucken istället för att bara slänga iväg den. Mycket snabb på skridskorna. Nä vill se mer av #17 även när den där Klass backen anslutit.

Borde absolut gå in bland sju backar. Går före Eidstedt alla dagar i veckan. Rörlig och mogen i sitt spel.

Håller med, i försvaret så är han bästa back tycker jag, han agerar försvarsmässigt på rätt sätt för att in riskera utvisning, Han hänger hela tiden med och är i vägen för puckföraren i egen zon. Det är en sådan back man väntat på att HV71 skulle värva in till den här säsongen. Har iofs inte kikat jättemycket på Berglund så kan inte uttala mig hur pass bra han är. Men Emil Johanson går nog före dom flesta av våra backar defensivt just nu.

Olausson är tydligen väldigt imponerad av Johansson så han lär nog få chansen i A-laget även under säsongen. Kul att se fler och fler unga talanger komma upp och ta för sig. Emil är 96a och har innan CHL inte spelat en minut seniorhockey.Så, som sagt - honom kommer vi nog få se mer i framtiden.

Läskigt lik en ung Hjalmarsson i sitt sätt att försvara, placera sig och skridskoteknik. Väldigt imponerande intåg i A-laget - kul!

Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?

Finns ju dock bara ett sätt att få rutinen, förutsatt att man har kvalitén för att spela i SHL.

Ja, men det är väldigt få som får den genom att direkt gå upp i SHL så tidigt. Fiala och Kylington är några exempel på undantag, de flesta får den genom att lånas ut till HA.

Oh ja, håller med dig, men jag menar om han har kvalitén för SHL så menar jag att han borde få chansen att få rutinen i SHL.
Lyckas han växa med uppgiften blir han garanterat ordinarie.

[size=75]Ser nu att jag nog tolkade ditt inlägg som att han inte var redo, istället för det du menade vilket var ordinarie.
Så blev nog lite fel där med mitt förra inlägg. Sorry![/size]

Div 1 är en för dålig liga och J20 kan han redan. Ger honom ingenting. Sen tycker jag att han har varit en av dom bättre backarna på försäsongen och borde vara given bland dom 6 som startar imorgon tillsammans med Berglund/Campoli/Kolan/Pettan plus en av Simon K/Williamsson.

Har redan kvaliteten för att vara ordinarie i år. Du får gärna motivera varför du inte tror att han klarar av det. Tycker inte att “ung och orutionerad” är en tillräckligt bra motivering eftersom att allt handlar om kvalitet och hur bra han faktiskt är.

Pilut/Eidstedt/Johansson kommer att börja med att sloss om 7 platsen. Jag tycker man skall rulla alla 3 melllan J20 och A-laget för att de också skalll få mycket speltid då jag ej tror de kommer få allt för många minuter i A-laget. Sen skulle en utlåning av nån av dessa 3 vore bra för att få lite mer senior erfarenhet. Varför inte låna ut Pilut till ett allsvensktlag för att han skall få sin erfarenhet, tror han behöver det mest skulle jag tro.

Visst har han gjort det bra, men jag är lite tveksam till om han kommer ta en plats i ordinare eftersom jag tror att det kommer bli tuffare/svårare/bättre spel i SHL än CHL. Det jag inte vill ska hända är att han blir sjunde back och inte får så mycket speltid, det skulle nog skada mer än göra nytta för hans utveckling. Jag har inte sett jätte mycket av honom, inte mer än CHL. Han gör det bra, men jag är inte helt övertygad om att han har kvaliteten för att vara ordinarie i SHL än. Men jag har inte tillräckligt bra koll på honom för att kunna bedöma om han är helt redo eller inte, utan utgår bara ifrån det lilla jag sett och vad jag fått för bild av det.

Han har alla kvaliteter för att vara ordinarie i SHL nu. Han behöver bara få chansen att bevisa det och hans första chans kommer ikväll. Lirar i par med Campoli.

Måste kännas mkt bra för Emil att höra…fortsätt så här Emil :slight_smile:

Bör väl vara ett namn för JVM om han fortsätter i den här takten?

Jajemensan :slight_smile:

Bra jobbat Emil!
Skönt att du slapp undan skada igår efter den otäcka smällen. Fortsätt kämpa på, framtiden ser ljus ut! :slight_smile:

Är det bara jag, eller skulle han va precis lika bra som forward? Har en jäkla fart, bra teknik. Han gör inte bort sig i defensiven heller. Gäller bara att forwards vet om att han gillar offensiva räder.

Om han får forsätta spelet han visat upp så här långt så har vi en framtida storback på g. JVM borde va självklart.