Tråden om #17 Emil Johansson

Ja, tycker han växer för varje match. Hans skridskoåkning tycker jag har förbättrats bäst, riktigt kul att se faktiskt.

Alltså wow, måste berömma Emil återigen. Jag tyckte att han var riktigt bra i början av förra säsongen när AJ plockade upp honom, men nu är han fan en av våra bästa backar! Väldigt allround och komplett, men har givetvis mycket att jobba på, speciellt i det offensiva och hans jämnhet.

Bara att hålla med!
Jag blir lite förvånad när jag tittar i statistiken och ser hur lite mål och poäng han har gjort i juniorhockeyn. Med den speluppfattningen, timingen, tekniken och de räderna han gör genom motståndarförsvaret då och då hade jag räknat med att han skulle a producerat mycket mål och poäng som junior. Men det kanske kommer bara han råkar få in pucken någon gång :slight_smile:

Det lever nog spöken i hans klubba, aldrig sett på maken till så många bra chanser utan att göra mål för en back sen han plockades upp.
Gör mycket bra i övrigt dock.

Emil inledde lite slarvig men har växt till en av våra bästa backar under säsongen. Var tveksam till förlängningen tidigare men har verkligen motbevisat sista halvan av serien. Kommer bli viktig framöver i Hv71.

Frågan är hur sportcheferna ser på förlängning med Emil? Jag personligen kan tycka att det vore mkt fel att inte förlänga med honom! Men är tveksam till om han blir kvar!

Förläng nu!

Den här killen kan bli hur bra som helst. Varit lite upp och ner under säsongen som sig bör i sådan ung ålder, men rörligheten samt kylan i trängda situationer… Blivande storback och ett måste i kommande säsongs roster.

Skulle inte bli förvånad om vi får se Emil i Frölunda nästa säsong! Bara en obehaglig känsla jag har!

Är så otroligt tafatt om vi inte lyckas hålla honom kvar.
Kontrakt kan man inte i dagens hockey börja snacka med spelarna i Påsk utan det måste vara klart tidigare med tanke på att det är spelarnas marknad idag. Emil Johansson hade säkert mer än gärna kritat på nytt kontrakt tidigare på säsongen.

Många kommer säkert skrika att han inte var given då, sant men han har en stor framtid som modern hockeyback som vi saknar idag för finns ju ingen som honom med hans skridskoåkning.

Kom igen nu Emil, Hv är ditt lag och där du kommer få en stor roll framöver!
Skriv på för HV71!

Har absolut ingen aning om hur trovärdig denna källa är: hvkollen.se/backtalang-ser-ut-at … shl-rival/

Men det jag kan säga är att om det stämmer blir jag OERHÖRT besviken, oerhört.

Fruktansvärt tråkigt om han lämnar HV71. Men OM detta sker, behöver det faktiskt inte bero på att HV inte har gjort vad de kunnat för att behålla honom eller lämnat bra erbjudande osv, spelarna bestämmer själva. HV har gett honom bra med speltid hela säsongen och gett honom chansen, vill han sedan lämna för ett annat SHL-lag får han göra det om han känner att det är bättre för honom, typ Fantenberg när han lämnade för Frölunda.

Ska bli intressant att se vad som händer med Emil, har suttit och väntat på förlängningen hela säsongen och hoppas verkligen att den kommer också.

Absolut. Klandrar varken J & J eller Emil. Men blir väldigt besviken om han lämnar eftersom att jag tycker att han är väldigt spännande som spelare. Känns som att han tar för sig mycket mer i det offensiva spelet efter hans första mål också.

Hoppas innerligt att J & J lyckas förlänga!

Jag tycker att Emil har varit bättre än Fanten när han stack iväg. Emil är snabbare och mer smartare i sitt spel eller? Han måste va kvar.

Vilket misslyckande om vi tappar Emil till annat Shl lag.
Tagit enorma kliv sedan förtroendet ökat. Ledande defensivt och börjar även ta för sig offensivt.
Inget annat än ett stort misslyckande om vi tappar honom till SHL konkurrent.

Helt plötsligt våran defensiva general och bästa poängspelande back?

Wow! Det hade jag inte räknat med. Han är ung och vore jättebra om vi fick behålla han ett par säsonger till, men tona ned lovorden lite va? Han har lång väg att gå före han är etablerad.

Vilka backar tycker du vart bättre sista 2 månaderna defensivt bortsett Berglund möjligen?! Han har farten vågar gå med offensivt och kan bli väldigt bra på sikt. Exakt vad spelar det för roll om man är etablerad eller ej när man inte levererar iallafall?!

Tycker Berglund, Karalahti, Almquist, Campoli går före alla dagar i veckan, håller han på samma nivå som Hansson och Pilut just nu. Gör många små misstag och spelar sig och sina medspelare fast i egen zon. Gillar dock hans offensiva räder han har börjat med de har också gett utdelning.

Stämmer detta tycker jag att Emil inte ska spela en sekund till i detta slutspel. Förstår naturligtvis om Emil vill till ett bättre lag, men man måste också se det ur HV:s perspektiv. Vi kan inte utbilda backar och ge dem värdefull speltid och erfarenhet för att de sedan ska dra till en konkurrent (lex Fantenberg).

Håller med tom_flaska. Så bra är inte Emil. Han var en total katastrof i början av säsongen och spelade sig faktiskt ur laget. Hade det inte varit för alla skador och avstängningar hade han nog lånats ut. Men Emil fick chans på chans och nu har han spelat upp sig rejält. Och vad får HV för det? Nada!

Nej, in med Eidstedt och bänka Emil!

Nej ganska långt in i säsongen var hans insatser väldigt tveksamma. Men är numera en helt ny spelare på isen. Men om han är “klar” för Frölunda blir man ju som du säger väldigt less. Vidhåller dock att han via sin åkning och blick för spelet numera är väldigt på G. En av få backar i hv som har rätt tempo och rörlighet.