Tråden om #17 Emil Johansson

Tycker detta var han sämsta match, inte dålig alls men lite för slarvig i vissa lägen. Visar att han är mänsklig.

Någon som vet varför han plötsligt inte platsar längre, ens på 7 backar? Eller är han skadad?

Läs expressens artikel om Laine, där står det typ att han har varit med j20 och efter det inte riktigt varit lika bra så ja av nån anledning är han petad för tillfället.

Han spelade match igår med j20 så antagligen är väl han petad ur A-laget… vilket är en gåta för mig. Tycker han varit en av våra bästa backar och fick ju ett tvåårskontrakt för inte så länge sen.
Märkligt :confused:

Ja men då kanske J20 går rätt bra då? Förstår inte alls den här petningen.

Tycker Emil saknas för han är en med fart som kan transportera upp pucken av backarna.

Kolan, Pettan är segare än sirap och det tar tid och motståndarna hinner låsa mittzon!
Petrasek bäst före datum gick ut 2012 och tycker han ska bänkas för hans felprocent måste vara hög.

Ja vad hände här?! Han känns given i min bok. Sjukt märkligt.

AJ kommenterade Emils frånvaro i en artikel på Jnytt för några dagar sedan (jnytt.se/laine-tillbaka-i-hv … but-drojer):

En annan back, Emil Johansson, har varit utanför laget i de senaste matcherna. Men det beror inte på någon skada utan det finns andra skäl till det. Om han finns med i truppen mot Djurgården kunde Johansson inte ge några besked om på måndagskvällen.
– Emil har varit med om väldigt mycket. Han är väldigt ung och har haft en dipp med energin som vi ser det. Därför fick han återhämta sig under tre dagar då han var helt ledig. Det har nog varit bra, för han såg väldigt pigg ut på träningen i dag (läs: i går), säger HV-tränaren.

Och därefter har han visst varit sjuk. Skulle ha varit med i tisdags och är osäker även ivkäll

Måste bara berömma Emil Johansson.

En fantastisk duktig back redan och med pondus o fart som kan bli hur bra som helst.
Frågan är hur länge vi får behålla denna guldklimp!

Tycker det är märkligt att han inte fått vara med hela säsongen då han började så bra men blev bortplockad men som återigen visat
att han håller på denna nivå.

Tyvärr känns det som att etablerade går före kvalité men kan ha helt fel eftersom jag inte har insyn men det är ju det man kan tro då han inte fått spela.

Håller med, heja Emil!

Skvaller bortplockat. Detta är inte Flashback.

Han kanske behövdes mer i J-20 i jakten på J-20 elit, de kan vara en bidragande orsak

Nej, verkligen inte. Yttrandefrihet är inget som berör detta forum.

Men förtal som berör #17 är okej, eftersom det är yttrandefrihet?
(Om det som skrevs nu är falskt, men det blir ju rätt så omöjligt att veta)
Jag vet att du syftar på andra incidenter med ditt inlägg, men du valde nog fel ställe att ta det på i min mening.

Har faktiskt inte läst berörda inlägg. Det var mer utav en allmän känga. En kan ju hoppas åt någon tar åt sig!

Tycker Emil haft stora problem i de två första slutspelsmatcherna. Känns inte som han riktigt klarar det höga tempot och i närkampsspelet väger han som bekant väldigt lätt. Tappar lätt sin position och förlorar ofta man-man dueller. Får hoppas att han växer in i det snabbt för just nu känns han mest som en säkerhetsrisk, tyvärr.

Måste passa på och ge beröm till #17. Tror han gjorde sin bästa match någonsin ikväll mot Djurgården

Frågan är om han inte gjorde en ännu bättre match mot Frölunda. Över 20 min i istid och bara Berglund tid fick mer i matchen. Det jag gillar med Emil är att han växlar så smart mellan att spela fysiskt och tekniskt för att vinna kampen vid sargerna.

Håller med! Aldrig sett grabben såhär bra! Bästa insatsen i den blå dressen hitintills! :smiley:

Vann närkamper och var som en blodigel i markeringspelet. Dessutom använde han sin fina skridskoåkning och utmanade med pucken flera gånger - gav dessutom forwards understöd i offensiv zon flertalet gånger. 10/10 heltenkelt!