Tråden om #17 Filip Sandberg

Sandberg gjorde alltså assist på Sveriges 2-2 mål i gårdagens träningsmatch mot USA.

Och Görtz klev av, antar det inte kan ha varit positiva besked för honom, eller tror ni man såg att han var hel och sedan tog av honom för säkerhets skull?

Nu blev det JVM ändå, grattis!

Bara en ren nyfikenhet, Hur många matcher med J18/J20 har du sett? Det du kommer med är poängstatistik som egentligen inte har så stor roll, kolla bara på tex Netterberg, Frisk mm som producerade bra men inte höll för elitserien.
Nej, Romfors är ingen spelare för JVM… Han har bra attityd på isen, desto sämre vid sidan av! Har bla vräkt ut massa kritik mot Luoma på twitter med “Finnen är så jävla värdelös” (inte ordagrant men liknande) En spelare som säkert får utv-kontrakt men jag tror inte han har någon garanterad framtid i HV, då är Max Örnskog en lojalare lagspelare, gör jobbet i det tysta och är väldigt omtyckt av tränarna.

Markus Näslund, NEJ han är ingen “målskytt av rang” när han spelar i J20 blir han satt med de bästa spelarna (oftast) inte svårt att göra mål då även om han inte är någon notorisk målskytt som du påstår, skiter sen i jobbet när han lirar med J18
Pilut, där har vi en oerhört bra offensiv back men lika krasslig defensivt, blir han ihopparad med en defensiv, tung pjäs kan de tillsammans utgöra ett bra par, riktigt giftig som pointman i PP även om han föredrar eleganta passningar framför skott. Kan mycket väl komma på tal om JVM om två år, då som en back som endast spelar PP eller offensiva stunder. Bra back, helt klart! Skulle vilja dra lite paralleller till Adam Almquist faktiskt!

Franzén, även han en skicklig spelare som har överraskat mig på ett oerhört bra sätt, stark och underhållande att kolla på! Där har vi en spelare för framtiden!
Finns även tre backar jag gärna plussar för,
Axel Eidstedt - Defensiv back som är tuuuung att möta, håller rent bakåt även om han är lite stabbig på skridskorna
Emil Johansson - Gjort flera fina insatser med J18, lirade en match (Mot TAIF) med J20, trodde knappt mina ögon så han dominerade, var fräck i sitt spelsätt och gjorde bla ett fint solomål där han dessvärre blev skadad då han manglade målvakten…
Lucas Esbjörs - Någon som känner igen efternamnet? En riktig göteborgare som inte är den mest produktiva men stabil tvåvägsback

Sorry för OT, Mod får flytta till J20 tråden vid tvära kast

Har svarat dig i rätt tråd för ämnet dvs. tråden om J20 & J18!

Vald till matchens lirare i dagens match mot Schweiz.
Spelar med riktigt go fart och fläkt, härligt att se han ta för sig trots att han kom med så sent!

Matchens lirare 2 av två matcher! Han är onekligen ett framtidsnamn som borde få fler chanser i alags tröjan denna säsong.

Han var en stor anledning till att vi lyckades vinna mot Schweiz, hoppas verkligen HV71 låter honom få chansen att ta en ordinarie plats i A-laget

Ja fast ingen var väl direkt lysande i den mediokra tillställningen. Det var faktiskt sett över 3 perioder Schweiz som var bäst. Filip gjorde sitt jobb men det var väl inte så att ngn lyste klockrent över alla andra.

Jo Filip och Arvidsson från ZAIK var riktigt pigga och var två av väldigt få som höll en väldigt hög nivå matchen igenom.

Bästa svenska spelare två matcher i rad nu. :wink:

Älskar inställningen hos den lille liraren! Det blandat med mycket hockeyskills kan bära långt, hoppas Dahlen använder sig mer av han, kan bli en joker redan denna säsongen i A-laget…

Ja, Sandberg bör gå före bla Lindström (som vart katastrof den här säsongen), Kristiansen (med all rätt utlånad), Dyk (som enl mig inte lever upp till förväntningarna)

Med friskt lag och alla tillgängliga borde Fille ta en plats på fyra kedjor

Fy fan, rent ut sagt. Det tänk som ditt, som har fått Sverige att stanna av - på alla möjliga jävla plan. Att välja att bara ha lojala lagspelare i laget är att göra det lätt för sig.
Tränare, sportchef och allt annat folk runt omkring måste också utmanas, och jobba för att få in den kanske något skeva pusselbiten.
Låt grabben säga vad han vill, så länge han står för det - alla i hela hockeysverige har i år tyckt att Luoma spelat som en kratta.

Tar hellre en Zlatan, än ett dussin Allbäcks (som en jämförelse).

Ledsen för totalt OT, men det behövdes! :slight_smile:

Off topic visserligen men måste få det sagt. Jag tycker visst att Dyk har levt upp till förväntningarna gentemot den roll han fått. Den som trodde att han skulle gå in i en fjärdekedja och spela riktigt bra hade ingen koll på vilken spelare Dyk egentligen är. Han är en spelare som ska spela i någon av de två första kedjorna för att komma till sin rätt. Så för att bara spela i en fjärdelajn tycker jag han gjort det helt ok med hans förutsättningar.

Rätt eller fel, sällan du ser spelare med attitydsproblem bli något… Ta Dick Axelsson tex, grym talang som junior men som på senare år tyckt det vart roligare att hänga på krogen och spela poker… Johan Davidsson, förmodligen den lojalaste spelaren i hockeysverige, omtyckt av de flesta sen tar du Linus Klasen, inte lika omtyckt va? Jag står för allt jag skriver men JAG anser det är fel att en spelare inom HVs organisation ska sitta och skriva skit om spelare i samma förening! Vad hade du tyckt om en medarbetare satt och kastade dynga på dig på diverse sidor?

AIK jagar Filip Sandberg!
[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/juniorhockey/article15996748.ab[/url]

Detta kan bli riktigt intressant att se hur HV kommer tackla Filips utveckling samtidigt som moderklubben vill ha hem honom.
Att Filip har tagit stora kliv är så djävla kul att se och jag unnar honom verkligen chansen, varför inte ta och testa att ersätta han mot Bengtsson/Lindström en tid?

Eftersom moderklubben försöker locka han så krävs det nog att HV visar att dom vill satsa på han och ge han speltid efter JVM. Får han inte det är det nog ganska lätt att ta beslutet att flytta till Stockholm. Hoppas han får chansen, kan bli succé … Verkar ha grymt bra psyke och inställning… Satsa Dahlén!

Sandberg-Bengtsson-Strandberg hade jag inte haft något emot att se på 10min/match - fart fart fart : )