Ett år till för Sandberg:
hv71.se/artikel/78024/
Riktigt bra! Då har vi 3e linan intakt nästa år med! Grymt! Han har spelat bra hela året!
Krita med Eric 24# nu så ser jag gärna
- Laine- Christensen- Albrandt
- Tedenby - ABott- Törberg
3- Sandberg- Bengtsson- Törngren - Önerud- Briten- Sundh
Jag kan säga att det är nog INGET lag som har den uppsättningen i hela SHL i så fall, 4e linan skulle ju kunna vara 2a eller 3e i vilket lag som helst hehe.
Perfekt! Sandberg är en otroligt mångsidig spelare med sina bästa år framför sig. En kille jag är glad att få se i HV nästa år med
Man fick 1 år till i alla fall Synd att man inte kunde få honom för flera år. Men han vill säkert se sig om nu när han börjar utvecklas ordentligt. Det är lättare att nå sin fulla potential i en toppklubb.
Lite väl färgat kanske.
Skulle vilja påstå att både Skellefteå och Frölunda slår oss på i stort sett varje position.
Allvarligt? Inte sjutton har de 4 kedjor med den kraften?! Under förutsättningen att Laine spelar som förra året och även Eric och att teden och Önerud fortsätter som i år.
Så inget nytt ska in då!?
Jag blir orolig, på pappret ser det bra ut med det är skillnad på papper och verklighet för det har vi sett i 6 säsonger nu!
Jag vill ha in ännu tydligare roll och karaktär spelare som inte är i behov av att synas!
Tänk er 2-3 Sundh till eller Remstam typer som krigar 110%! Det brukar funka bra istället för 6 Tedenby som åker med puck själv.
Nu säger jag inte att Tedenby varit dålig utan tvärtom men funkar inte med för många såna tillsammans.
Utöver det väldigt roliga att vi får behålla Sandberg så känns det bra att en ung spelare med sin bästa tid framför sig ser en fortsatt utvecklingsmöjlighet i Hv. Personligen var jag rädd att Filip likt Fantenberg skulle söka sig bort från Hv för att kunna ta nästa steg. Jag tror ettårskontraktet bottnar i att han antingen “lovas” ett ännu större ansvar nästa år eller att en väldigt bra tränare är på väg in som är erkänt duktig på att utveckla spelare. Ett ytterligare år med kräftgång för Hv och jag tror att Filip lämnar.
Fantstiskt kul att han stannar!
Grym redan och kommer slå igenom ordentligt i den blå tröjan!!
Låt oss hoppas att AIK aldrig går upp hockeysverige.se/2016/03/24/ … m-till-hv/
Haha, läste precis artikeln och tänkte exakt samma sak =) Även om jag gärna skulle vilja se fler bortamatcher i Stockholm så hoppas jag att Karlskrona lyckas besegra AIK nu.
Men bra intervju och kul att äntligen få läsa lite om hur spelarna ser på Lindboms ledarskap.
Grattis till Sandberg som gjorde två mål idag för landslaget, tyvärr vart det en förlust med 3-2 på straffar.
Gött med en förlängning på Sandberg.
Och två år på det.
En tydlig del i den framtida stomen känns det som nu.
Jag vill i stort sett förlänga med hela laget (sorry Abbott och Hansson). Men Sandberg är verkligen i mina ögon en nyckelförlängning. Så otroligt viktig på så många sätt.
Kommer precis som Hult säger vara en viktig spelare framöver.
Känns mer som HV-kille nu dessutom än gnagare
Mycket bra förlängning - ung och rejält utvecklingsbar, rightare dessutom med SHLs minsta klubba - trollklubba i bästa stunder.
Tycker mig se en röd tråd, en tråd som tar oss tillbaka till glansdagarna där vi ska höra hemma.
Stor tumme upp till Johan och Johan.
Oj 2 år också, det hade man inte väntat sig. Var rädd att man skulle börja tappa spelare som Sandberg o Törngren till andra lag då deras produktion inte fortsatt ytterligare uppåt. Jävligt skönt att man signat med Sampa precis vad alla HVfans önskade
Jag har alltid gillat sandberg, han är ettrig, retar skiten på motståndaren och ser ut att ha en jävla vinnarskalle. Att killen inte riktigt hittar målet är underordnat, han gör en jävla massa nyttigt med sitt slit. Sen är han en tekniker av rang med miniklubban, skön att se på och duktig längs sargerna. Just kämpaglöden och tekniken är det jag tycker är extra kul med Sandberg, den kombon är inte så vanlig.
Sen hoppas jag fortfarande att han skall få ett Bengtsson-år där allt trillar in och sen kanske det blir värsta målsprutan av han…
Sandberg är en otroligt viktig spelare för hv Hans otroliga jobb över hela banan är underbart att se. Tyckte han började säsongen svagt men blivit bättre och bättre sålänge säsongen har gått, speciellt efter jul har han vart grym och en förlängningen var glasklar.
Den enda svagheten är hans skott som jag hoppas han lär sig snart Han och tedenby få mata lite extra skott på träningarna
Förlängningen är jättebra. Sandberg är en nyckelspelare när det gäller att få igång lagets aggressiva stresspel. Under ett antal matcher började Lindbom med Sandbergs lina vilket direkt satte motståndarna på hälarna.
Sandberg började säsongen med 5+3=8 på 14 matcher dvs. poäng i mer än varannan match igenomsnitt. Sedan följde 15 matcher helt utan poäng. Och senast har han gjort 1+6=7 på 14 matcher, dvs. åter poäng i ungefär varannan match. Totalt har han nu 6+9=15.
Hade han fortsatt att producera under de 15 matcherna med torka så hade varit uppe och nosat på toppen i lagets poängliga. Ledaren Thörnberg har förvisso bara 24 poäng.
Någon som har Aftonbladet Plus och vill dela med sig av denna text?
“Åtta nådde eliten – men största stjärnan gick en annan väg aftonbladet.se/a/aRBvO”
Handlar om Filip Sandberg och hans väg från fotbolls-talang till hockeyspelare
Tack på förhand