Ok, om det är någon i HV jag unnar lite glory så är det Sandberg. Han har fan gnetat till sig all den gloryn under lång tid. Han har kämpat stenhårt under de mörka åren och alltid varit lika tjurig och elegant på isen. Han har nu äntligen fått igång poängproduktion och kommer nu eventuellt kunna växla över det till ett förhoppningsvis lukrativt och spännande äventyr i nordamerika.
Kommer jag sakna honom? Enormt. Det är den enda tröja jag överhuvudtaget var inne och budade på, om än i på en väldigt låg nivå. Att få ha följt denna trotjänare i HV-kostym har varit ett nöje. Han är en av få spelare jag kommer bry mig om hur det går om/när han lämnar HV. Många trodde nog att Filip skulle stanna vid en kompetent SHL-lirare då han inte riktigt skjutit iväg i utvecklingen från junis-åren, men fan va gött det vore om allt det hårda slitet genererar ett äventyr för honom i nordamerika.
Någon nämnde likheten med Zuccarello. Jag kan ärligt säga att jag aldrig såg en NHL-lirare i honom heller, trots att han var en poängspruta, men han visar att storleken inte längre är en stor grej (fy fan, jag bor i göteborg).
Kan Filip bli en spelare som Zuc? Nja, knappast, då han inte är den sniper Zuc är, men kan han ta en roll likt Quickie? Det tror jag.
Dagens tråkiga nyhet, nu räcker det. Sandberg till NHL. Vi tappar stommen av Guldlaget.
Ändå får vi önska honom lycka till. expressen.se/sport/hockey/sh … bekraftar/
San Jose Sharks asså. Hmm, samtidigt som jag är otroligt glad för killens skull att han skall få testa NHL så är Sharks konstigt nog inte ett lag jag gillar eller har särskilt bra koll på trots att jag under flera år, bott på 25 minuters bilavstånd från Shark Tank och har flera kompisar som är “stora” fans.
Den enda gången jag visat något intresse för detta lag så var det under conference finalen mot Vancouver och då var det pga att Sedinarna dök upp i San Jose. Med träiga tidigare svenskar såsom Nisse Ekman och Douglas Murray så har inte intresset peakat direkt.
Men nu jääääävvvvvlars. Jag skall definitivt köpa biljett till min nästa vistelse där under kommande nhl-sässong.
Dessutom får Filip bo på en av de coolaste platserna i hela nordamerika. Fy fan vad jag gillar norcal. Det är 4 timmar bilåkning mellan att åka snowboard i 12 meter lössnö och att surfa några av de bästa vågorna… på samma dag! Från -3grader och sol i bergen till 27 grader och sol på beachen. (man kan avstå från att störa sig på det iskalla havet eller densiteten av vithaj)
Gratulerar Filip. Du kommer få the time of your life!
Han började hyfsat i Baracudas. Sedan försvann han från radarn, skada tror jag, me jag ser han inte i laguppställning så ofta. Han har 45 matcher enligt statsen. 7+7. 2 slutspelsmatcher. Lite förvånande tyst. Tråkigt.