Tråden om #18 Kevin Fiala

Fiala verkar vilja ta steget över till Nashville redan i år:

jonkopingsposten.se/artikel/ … t-till-nhl

Är det senast 15 juli som gäller för Nashville att skriva kontrakt med Fiala?

15:e Augusti.

<tror vi har hittat våran straffläggare till nästa säsong :wink:

hockeysverige.se/2014/07/13/ … traffshow/

predators.nhl.com/club/news.htm?id=726334

rövhål… bara hoppas på att han lånas ut…

Lugn, bara lugn :wink:

nhlkollen.se/elitserien.php?suba … =&ucat=22&

Jag tror han kommer att lånas ut men det där är knappast någon källa värd namnet.

Jag tror också han blir utlånad men man ska aldrig säga aldrig heller. Fiala är en såpass viktig kugge i laget att det finns fog för lite nervositet även om en hel del talar för att han stannar :S

Skräpsida. Finns inget officiellt än ang om Fiala ska lånas ut eller inte. Men det är inte direkt till vår nackdel att Preds signade 2st centrar i Ribiero/Roy igår.

Killen är en stor talang men det saknas fortfarande en hel del innan han tar en tröja i ett NHL-lag.

Precis! Talangen finns där men frågan är hur han presterar över en hel säsong.

Ny intervju med Fiala:

jnytt.se/det-var-den-basta-k … a-mitt-liv

I intervjun säger han att han ska vara med på Nashvilles camp i september. Men måste inte Nashville skriva kontrakt med honom senast 15 aug?

De kan ju skriva kontrakt nu och låna ut honom till HV om han inte tar en plats.

Ja nu snurrade jag till det lite. Han har väl redan skrivit på för Nashville kom jag på.

Hoppas vi har han i HV i oktober:
expressen.se/sport/hockey/sh … rots-allt/

Att man kan tycka det där är en nyhet och skriva en sådan rubrik… sommarjobbare på Expressen?

Sådär har det väl fungerat i flera år, uteslutande alla lånas men skulle de vara tillräckligt bra skulle nog alla vilja vara kvar och få mycket speltid i NHL istället för SHL.
Nyheten var väl iofs att han bara tänker spela i NHL i de två första kedjorna, vilket låter som en ganska sund inställning mot för vad han tidigare sagt/hintat om. Fördelarna i hans spel lär ju kunna bli rätt lidande av att spela i en tredje- eller fjärdekedja.

Någon som vet hur länge Preds camps ska pågå?

Verkar börja i mitten av september och pågå månaden ut, han kanske
kan medverka i matchen mot Djurgården den 2 oktober om han inte platsar
i Predators.
expressen.se/sport/hockey/sh … for-hv-71/

Tackar! :slight_smile: