Tråden om #18 Kevin Fiala

Ok… ja skulle onekligen va guld o få hem han igen. . Fiala-Christensen- Laine skulle vara spännande Tycker jag.

Fiala spelar inte i nattens match mot Tampa.

Fel av mig. Fiala var med och spelade över 12min.

Fiala klarade Nashvilles cut igår och är en av 17 forwards som fortsätter kämpa om en plats NHL.

Vet nån när nästa cut är? Finns n o g stor chans att han fixar de.

För att vara ärlig så skulle jag inte bli allt för ledsen om han klarar sig borta i Nashville. Kommer han hem är det ju på bekostnad av en annan ung spelare som (förhoppningsvis) kommer att stanna i HV, vilket Fiala inte kommer att göra.

Preds har 2 försäsongsmatcher kvar (mån&lör) och möjligheten att falla bort finns nog under hela veckan men eftersom det är en hel del skador på ordinarie spelare just nu pekar väl det mesta på att Fiala spelar båda matcherna och sen finns nog chans/risk att han får inleda säsongen i NHL om han gör bra ifrån sig samtidigt som ingen av de skadade spelarna blir spelklara. Han kan spela 9 matcher med Nashville utan att hans kontrakt börjar kicka in.

Bra inlägg. Tack!

Vad jag förstått så kommer Kevin att spela dessa 9 matcher (mycket skador) innan han förmodligen kommer tillbaka och bör således göra det någon dag innan november kickar in.

Det är inte klart än, han kan bli borttagen från truppen när som helst! Känslan är väl dock att han är ganska nära att få chansen att debutera…

När spelar dom nästa match?

Ser ut som vi får ett tillskott inom kort… Campen lider mot sitt slut och Kevin agerar 13 eller 14:e forward på träningen!

Paul Gaustad som var skadad är tillbaka och är för dem 4:e center!

Vad jag har för mig så skulle han spela i de två första för att stanna, de kommer han inte göra eftersom mike fischer är skadad och kommer tillbaka inom kort!

predators.nhl.com/club/news.htm?id=732778

Han kan fortfarande lira juniorhockey om han och Nashville vill det. Jag är inte så säker på att Nashville vill låna ut honom till oss pga våran överfulla fw-sida. Men ska han till Europa så är det HV som gäller eftersom att han skrev på ett kontrakt innan han drog över. En miss av honom kan man kanske tycka.

har för mig jag har läst att Fiala inte är intresserad av juniorhockey??

Det borde han inte vara men han KAN fortfarande hamna där. Är nog Nashville som bestämmer det i slutändan.

hockeybuzz.com/blog/Paul-McC … e/24/62734

Fiala tillbaka! :smiley:
predators.nhl.com/club/news.htm?id=732943

Yesss… Välkommen tillbaka Fiala

Underbart att höra. Vart kommer han lira?

Igår var han precis så mycket barnrumpa som jag bävat för. Viktig och tydlig markering från AJ igår. Helt rätt i min mening.