Tror att han gör det…
Även om Strandberg kommer tillbaka så är det nog ett måste att värva in en ny forward (en center tack).
Aldrig att HV väljer att gå runt på tolv forwards (tretton med Strandberg) till slutspelet. Nu behövs det spets eller bredd!
Johnsson och Andersson är ju redan avskrivna enligt Hult sen tidigare.
Jag hade det på känn att det fanns en möjlighet att han skulle sticka Hade hoppats få se honom några matcher till i alla fall på sin toppnivå innan han drog. Helt klart riktigt tråkigt att tappa Fialas skill som är helt underbar att titta på när han är på hugget. Han kan vara markerad av 3 spelare i anfallszon och ändå på nåt sätt så lyckas han hitta en kanonpassning eller smyga förbi dom och skapa omöjliga chanser.
Samtidigt så känner man ändå en lättnad eftersom han med hög sannolikhet inte kommer vara en del av HV71s framtida stomme och nu får troligen Sandberg den där ordentliga chansen att spela in sig i laget medans man söker av marknaden i lugn och ro IFALL man skulle börja tappa i toppen efter en ersättare. Tror faktiskt vi kan gå ihop mer som grupp nu när bredden inte finns där längre och alla verkligen MÅSTE prestera nu. Konkurrens kan vara bra och var det i början för HV71 men på senaste tiden känns det som att det har tagit död på lagandan lite. Nu har vi chansen att ta tillbaka den när alla kan vara med på planen och bidra.
Bengtsson har ju gjort det riktigt bra i år samtidigt som Sandberg var den killen ´man seg mer potential i av dem 2 innan skadan förra säsongen. Får hoppas att han tar chansen ordentligt nu om han får den.
Hoppas ju mer på att Hv hittar en ersättare till de två vi tappat!
Strandberg i all ära men ser inte han som en slutspels joker som gamle räven Nilsson eller finurlige Fiala kunde blivit.
Menar Strandberg självklart
Vi har ju trots allt 13 forwards med Basse. Möjligtvis 1 ersättare men jag tycker inte man ska göra något förhastat ännu fören man sett hur laget klarar sig nu utan Nilson och Fiala. Vi har ju trots allt många bra spelare som underpresterat och som behöver höja sig en hel del. Jag tror det kommer ske nu när det finns lite mer utrymme för dem.