Hej, undrar hur ni ser på Eriks spel i HV.
Flera matcher har han av kommentatorerna i C-more fått beröm, igår både av Sanny och Niklas W, fast han hade dålig koll på hans moderklubb Nittorp.
Det verkar som hans grovjobb lyckas bättre och bättre. Självförtroendet kommer med flera matcher.
Erik är verkligen en doldis som kommit från ingenstans.
Plockades in av Dahlén mitt under säsongen om jag inte minns fel (kan varit Ohlsson som plockade med honom med) och har varit mer eller mindre ordinarie sen dess.
Gjort ett riktigt bra jobb, har kollat in honom lite extra sista 5 matcherna och han gör väldigt mycket bra grejer där ute! Framförallt så ger han järnet hela tiden.
En av de verkliga ljuspunkterna i HV nu i play in och slutspelet är ju denna unga grabben, Erik Andersson! Han är ju en fröjd att se! Så mogen och så välbalanserad i sitt spel. Var har han varit hela säsongen? Killen gör ju knappt ett misstag trots att han är junior.
Varenda gång han är inne så säger jag till frugan: “Kolla där, nu är han inne! Kolla va bra han är! Vilken kille!”
Enligt EP så har han bara kontrakt säsongen ut med HV. Detta måste ju åtgärdas pronto så att han blir kvar här! Om han fortsätter utvecklas om i år så vet i tusan var det kan sluta. En ny W.K eller t o m Davidsson?!
Nittorpskille med stort hjärta för hockey. Hans far var en slitvarg i Nittorp. Sattes alltid in mot de stora och kända motståndarna.
Minns när han tog ner Stefan Person när han spelade i BHC, likaså mot ryssen Drotsetsky, Erik behöver tuffa till sig lite mer som far sin. Han var stenhård i närkamperna. Kommer nog om han får rätt stöd och får fortsätta i HV
jnytt.se/hv-talangen-anderss … for-tva-ar
Härligt vill jag bara säga, helt rätt med denna förlängning en spelare som kommer lyfta sig oerhört till nästa säsong.
Den här tråden låg långt bak på forumet men kände att Erik förtjänar beröm efter denna inledning. Väldigt imponerad av hans spel och ruskigt snabb vilket bidrar till att han får med sig utvisningar, hoppas på mer speltid.
Riktigt bra match idag!
Erik har bestämt sig för att detta ska bli hans år. Träffade honom och han sa att han ska ge järnet för att hålla en plats i laget.
Jobbade bra idag och fick två utvisningar med sig.
Tycker man såg det ganska tydligt under CHL matcherna också, riktigt bra fart och riv i killen. Kom ofta in och vann puck i offensiv zon.
Kan bara instämma! Han känns trygg att ha inne. Få misstag och väldigt spelskicklig. Han var ju bra redan ifjol men nu tror jag att han är här för att stanna.
Hej hur uppfattar ni Erik, ni som är på matcherna? Upplever att hans roll är att göra det jobbigt för motståndarna på mittfältet med massor av skridskoåkning och forchecking. Att han sen kommer fram i skottposition som senast betyder att han alltid är spelbar som jag ser det. Finns det statistik hur mycket han snittar per match?
Erik Andersson gör ett fantastiskt jobb i de tysta. Lite av en personlig favorit hos mig. Jobbar stenhårt varje byte och känns lite som han kan bli hvs nya Falk… Tycker han jobbar smart på isen och har verkligen spelat till sig en ordinarie tröja denna säsong. Tror han ligger mellan 10-12 min per match ung. Skulle nog kunna lägga på ytterligare några min där enligt mig.
Han ligger på 11:03 min per match enligt SHL-statistiken:
[url]http://shl.se/statistics/players/timeonice/TOI_GP/2015/SHL/All/All/HV71/All/All/All/dec?lang=sv[/url]
Trenden är uppåtgående och i senaste matchen fick han spela 13:49. Han har fått ta ett allt större och större ansvar i boxplay.
Kul att höra, känner familjen och träffar honom ibland i Nittorp. Någon sa att han får spela lite och inte har någon roll. Min bild stämde inte med den komentaren och nu känner jag att jag uppfattat det rätt så bra på C-more
Erik förtjänar en större roll efter senaste tidens insatser. Tycker han varit bra hela säsongen och kört på men inte haft så mycket istid att skapa så mycket på. Igår fick han lite mer och slog till direkt. Jäklar vilken skridskoåkning han har, snudd på snabbare än Teden kanske till och med. Tror på att Sätta in Erik i Sandbergs lina istället för Bengtsson och och Törngren och växla lite i den linan. Sandberg är stommen där och är given. Törngren och Bengan får turas om att byta plats med Erik. Tror faktiskt Erik kan uträtta betydligt mer än Bengan i den linan med sina åkning. Bengan har snarare sjunkit tillbaka lite i år tyvärr.
Kan Erik vara den mest underskattade spelaren i HV71 ?
Räknar man ut +/- per speltid på historiken från SHL.se så ligger han trea i hela HV71, endast Laine och Pilut ligger före .
Detta trots att han spelar i “sämre” formationer vilket inte gör prestationen mindre …
Jag tycker också det bekräftas när man ser honom på isen - hans spel känns väldigt stabilt …
Jag hoppas han inte blir en spelare som värvas billigt av ett annat SHL-lag och blommar ut där …
Skulle liksom föregående talare vilja se mer speltid på honom … testa att flytta upp honom i formationerna när det blir skador eller liknande …
Nån som vet hur HV resonerar kring Erik?
Jag anser att han förtjänar ett nytt kontrakt, helt klart nyttig, gör sitt jobb varje kväll. En blandning mellan Sundh och grabbarna i tredjekedjan. Tveksam om vi kan få in en bättre eller ens likvärdig spelare till nästa år för samma peng och jag tycker att det är spelare som Erik (och Sundh) som vi bör ha lägre i kedjehierarkin, relativt billiga med HV-hjärta som jobbar stenhårt! Förläng Hult!

Nån som vet hur HV resonerar kring Erik?
Jag anser att han förtjänar ett nytt kontrakt, helt klart nyttig, gör sitt jobb varje kväll. En blandning mellan Sundh och grabbarna i tredjekedjan. Tveksam om vi kan få in en bättre eller ens likvärdig spelare till nästa år för samma peng och jag tycker att det är spelare som Erik (och Sundh) som vi bör ha lägre i kedjehierarkin, relativt billiga med HV-hjärta som jobbar stenhårt! Förläng Hult!
Tycker också man ska förlänga jobbar något Kopiöst varje match. Hoppas på en förlängning.
Kontraktet förlängt 1 år!
Fan vad härligt, älskar den här killen som går in med 110% i alla situationer. Hoppas det kan lossna poängmässigt nästa säsong då han hade många lägen iår.