Tråden om #19 Erik Andersson

En bra boxplay spelare som gör väldigt få misstag? Sliter stenhårt i varje byte.

Tycker de går att jämföra Erik mycket med Önerud och Sundh. Skulle han få igång målproduktionen kan han bli riktigt jävla vass.

Såg matchen på plats igår, brukar ske en gång om året annars är det på C-more.
Har sett några matcher nu där Erik hamnat utanför laget. Träffade några trogna fans innan matchen spontant i baren. De var lika förvånande som vi. Förra året var det Törngren vi minns, som spelar bra i FBK. Att det är tuff konkurens vet vi men att inte växla så alla är varma i spelet inför slutspelet förvånar mig.
Som jag sett på TV och fick ännu mer bekräftat i går är att två spelare kan bänkas när som helst, Figren, noll i skridskoåkning, back-checking och puck-mottagning. Får inte ut något varken framåt eller bakåt.
Den andre är Stenlund, hinner inte fram i situation, får inte ner klubban på isen innan pucken är borta och faller ihop vid varannan tekning.
Frågan blir vad har Erik som är sämre, mål? Hur många mål har de andra gjort?
Vad är viktigt jo att kämpa, döda de idiotiska utvisningarna en del tar. I detta är Erik en av de bättre igår hade han vart bättre än t o m Törnberg. Erik gör aldrig en riktigt dålig match men har inget gehör för tränarna. Tyvärr hoppas jag han lämnar klubben för sitt eget bästa så kan Figren och Stenlund glida runt i slowmotion.

Tack för din fina tid. Hoppas vi får se dig i HV71 snart igen, men fram till dess, lycka till i din fortsatta hockeykarriär.

Tack Erik, synd att du föll ur i slutspelet. Du skulle ha en plats före Figren men tyvärr tyckte inte tränarna det.

Tack för allt! Lycka till Erik