Tråden om #19 Henrik Borgström

Här på forumet är vi grymma på att förutse framtiden. Alla vet precis hur det kommer gå, via lagbygge och olika svaga/starka delar av lag/coacher/etc. Således är det helt naturligt att vara först ut och hälsa Henrik välkommen till föreningen.

Välkommen till Finlands andra landslag.

5 gillningar

Välkommen Borgström!

5 gillningar

Kan det bli för många finnar?
Lite ’vi och dom’?

Nix

1 gillning

Presenterad genom På spåret-resa. TACK Freijd för ytterligare en grym presentation och välkommen Henrik!

1 gillning

Otroligt taggad på att se han spela hos oss!

Välkommen!

Han é klar!

https://www.hv71.se/article/rwfarwu-3iaijd/view

Underbart med en finländsk koloni i HV igen. Helt rätt väg att gå.

1 gillning

Har jag fattat fel, eller spelar han med nummer 95 och är född - 97?

Helt klart en hyllning till vårt första SM-guld. Varför skulle han annars välja det numret? :grin:

8 gillningar

Nån som visste att han har rötter i Huskvarna? Det är ju lite häftigt.

Visst va det någon härinne som nämnde det i början när Borgström började omnämnas här på forumet?

1 gillning

Välkommen “The Artist” hoppas verkligen att det lossnar på allvar då denna 191cm 90kg tunga bjässe har otroliga handleder och dragskott! Men inte riktigt fått det att lossna på NHL/AHL:s små rinkar. Så uppsidan på en större is är enorm här!

Kallades även för “The Magician of Denver”…

2 gillningar

Finlands vm-guld kanske? Väljer att tro på en hyllning till vårat första guld dock

Välkommen till Finlands bästa lag!

1 gillning

Släkt i Huskvarna, pappas kusiner med familjer.
Inte direkt rötter i Huskvarna utan släkt som flyttat hit tidigare.

Risk att han sitter på en klausul och lämnar innan han ens snörat på sig skridskorna.

Hoppas verkligen han lyfter andra och blir den center som vi saknat sen urminnes tider.

Jag måste säga att det är stor skillnad på Borgström i Denver och Borgström i Hersheys. Tuffare motstånd visst. Och jag har bara sett finalmatcherna. (Delar av dem inte hela)
Blir intressant att se om större is och svagare backar ger honom möjlighet att spela mer av det kreativa han visade i Denver.
Hoppas kemin funkar med AP.

Hur kommer det gå för Henrik Borgström säsong 23/24? Nu får alla “amatör sportchefer” chansen att ge sin input.

  • 0-8 poäng
  • 9-17 poäng
  • 18-26 poäng
  • 27-35 poäng
  • 36 poäng eller mer

0 röster

Är det bara jag som får lite Christensen-vibbar efter att ha sett highlightsvideon på youtube?

3 gillningar