Tråden om #19 Henrik Borgström

Nja. Det jag sett än så länge, i highlights är en rätt stapplig skridskoåkare :thinking:

P Lindholm är heller ingen raket men funkade ju hyfsat med AP o Isac. Mitt glas är halvfullt! :wink:

Får lite Pierre Engvall vibbar när jag ser Borgström.

Borde man inte kunna gå ut med nummer i samband med att spelaren presenteras?
Passar in under kategorin i-landsproblem…

1 gillning

Välkommen till världens finaste förening Borgy!
Hoppas du tillsammans med våra egna produkter bildar SHLs bästa kedja kommande säsong, och spar inte på målgesterna tack! :grin:
bild

1 gillning

Målgester kan han, det ger jag honom :sweat_smile:

Det behöver vi mer av!!! båten, klättra på plexit mer sånt behövs!

3 gillningar

Grymt nyförvärv.
Tror och nästan vet - årets nyförvärv.
Wow!

Där har du nånting att jobba med, brorsan Johan Sandstedt

1 gillning

:closed_lock_with_key:

Får väldigt positivt intryck efter denna intervju. Känns som en skön och jordnära kille. Låter verkligen som han vill komma hit.

Liten sammanfattning:

Håller på o flytta ur sin lägenhet. Därav kaoset….klickbait…Ska fixa lite papper kring sin militärtjänst i Finland men ser därefter fram mot att så fort som möjligt komma till Jönet.

Gällande språket:
”Jag förstår svenska men har inte pratat det på några år. Men låt det gå ett par månader så kommer jag in i det igen, fortsätter Henrik som ser fram emot att få träffa sina klubbkamrater.”

Känner Kaski och Tikka och är väldigt glad att vara i samma lag som framförallt den senare denna gång. :grin:

Lite prat om hans släktingar i Huskvarna där någon Hannu Borgström varit duktig i både fotboll och hockey.

Ang rollen:

Du är värvad för att vara center i förstafemman med Isac Brännström och André Petersson, hur känns det?

– Jätteroligt. Två bra spelare och det här är något vi pratade om ganska tidigt när jag hade kontakt med HV. Jag känner ingen press på något sätt utan ser bara fram emot att få lära känna dem. Två bra spelare som jag har hört mycket gott om. Det här kommer att bli bra!”

Som sagt oerhört positivt intryck. Hoppas det blir lika bra som det känns nu!

4 gillningar

Härligt att man inleder med att förtydliga rollen till honom. Får också en bra känsla om honom.

Måste ju kännas att man kommer hem med både släktingar i stan samt 7 finska spelare. :smile:

3 gillningar

Hyvää 71 :smiley:

2 gillningar

Stor hype på HB nu känner jag! Hoppas verkligen att han kan leva upp till förväntan som 1a C. Skall tillägas att han aldrig spelat varken SHL eller stor is tidigare. Men det hadde väl inte soumela heller!?

Hoppas på magi :man_mage:

Hoppas han får några veckors semester nu så hans kropp hinner läka. Lär ligga efter de andra vid återsamlingen men bättre det än att han går sönder igen.

1 gillning

De flesta out-klausuler har en deadline i mitten av juni, så tveksamt.

Hannu Borgström vann U16-guld med HV71 1979 och sen var han med i TV-pucken för Småland samma år, när Småland vann sitt första guld. I U16-laget spelade bl.a Owe Thörnberg och Thomas Ljungbergh. Han gick dock aldrig vidare till seniorhockey. Hannu Borgström är kusin med Henriks pappa.

Så han har i alla fall lite HV i blodet :wink:

4 gillningar

Det där kan bli viktigare än man tror. Han är i en trevlig ålder, skulle kunna bli kvar länge. Bara att ha släktingar som kan ställa upp som barnvakter i framtiden kan göra mycket.
Hur ser hans civilstånd ut? Inte fel om han träffar ett lokalt ankare…
Flickvänner som känner sig ensamma och drar hem/ hittar på dumheter efter halva säsongen har väl drabbat mer än en spelare!
Och Jönnet/ HVA har ju trevliga gojor! :wink:

1 gillning

När det började skrivas om Henrik Borgström som hade släkt här i trakten, så förstog jag att en av dem borde vara Hannu som flera nu påpekat. Jag gick ofta på fotboll förr och såg Hannu nar han spelade i Huskvarna Södra, jäkligt duktig dessutom. Men nu vill jag ställa än fråga eftersom jag lusläser forumet men nästan aldrig skriver. Om jag inte tar helt fel höll han på Djurgården förr, hur kan det komma sig med släkten här och med Hannu som spelade i HV:s juniorlag?

Ungdomligt oförstånd!

2 gillningar

https://twitter.com/capitalspr/status/1674886654702542850?s=46&t=n7aslSw3bNFKyxuSJRdI5A

Alltså man kan börja lipa för mindre… Vi är rökta! :sob:

Verkar vara 2-vägs…