Läste precis på Caps forum att de vill behålla NHL rättigheterna. Är det för att stoppa andra eller för att de tror att ett år i Sverige skall höra honom gott?
han har väll inte acepterat men frågan är om de bara för ha kvar rättigheterna elr om det är seriöst försök o ha han kvar. Många lär väll vara nöjda att han drar pga folk inte tyckte han håller ändå
Skönt att höra men jag är inte lugn. Kanske inte jätteorolig men inte heller lugn. Det finns ett antal stora spelare som vill röra på sig. Några stora kontrakt som behöver åtgärder. Den som vill plocka något av de här stora kontrakten kommer behöva lägga sig jäkligt lågt i lön för platserna längre ner i hierarkin. Och för att hitta så bra spelare för så lite lön som möjligt kan det nog t.o.m. bli envägskontrakt för platser längre ner än vi är vana vid.
Bara hoppas han har packat alla flyttkartonger och satt dom på ett flyg till Sverige i förrgår. Då orkar han garanterat inte flytta tillbaka till staterna!
Efter det som kom fram i artikeln, från Jacob i Expressen så känns det ingalunda säkert. Det enda som kan lugna mig just nu är att agenten gör ett uttalande på något sätt som klargör situationen.
Om det som står i artikeln stämmer så är kent helt ovetande. Om Borgström kör någon typ av helgardering med oss och överväger NHL så kan det ju dessutom ta tid innan sakerna faller på plats och lämnar han oss så blir det i så fall ännu senare.
Men vi vet inget. Ingen verkar veta något. Kan vara en höna av en fjäder eller precis tvärt om, anledning till panik.
Du behöver inte oroa dig, det är relativt vanliga pga anledningar. Rangers gav Malmös nyförvärv Pajuniemi ett offer, och Penguins erbjöd även Timrås*** nyförvärv Hållander t ex. Så det är standard.
Ja, det har det. Men är själv inte jätteinsatt i de alla olika kontraktssituationerna, men kortfattat är det väl bara att de behåller spelarens rättigheter i NHL genom att göra på det viset, sen hur länge vet jag inte.
Men Lias hade ju smakat mumma. Får hoppas att de andra lagen kollar på några andra…
Gäller Murphys lag så skulle det inte förvåna mig om han stack under säsongen till NHL, han har väl en klausul i sitt kontrakt?
Är rätt orolig att vi bygger en spelidé utefter våran första center som kanske försvinner gud vet när?
Sist vi gjorde det, så blev det degradering (Inget ont om Lias). Den här centersidan har ju folk påpekat är svag även med Borgy, hur skulle den se ut utan honom?
Lias byttes väl dessutom bort till en annan organisation och dom ville ha tillbaka honom. Hade han inte bytt organisation i Nordamerika hade vi inte tappat honom heller, eller minns jag fel?
Nu finns ju ett relativt färskt avtal mellan NHL och Svenska Ishockeyförbundet att förhålla sig till. Borgström har ett gällande avtal med HV71, vilket kan brytas senast 15 juni. Enligt avtalet kan han därmed inte lämna eftersom datumet passerats.
Dessutom, enligt Cap Friendly, var det nödvändigt för Washington att ge ett QO för att behålla rättigheterna, vilket kan vara smart eftersom Borgström bara är 25 år. Med det sagt…jag vet inte alla irrgångar i förhållandet till NHL.
Btw…Kevin Stenlund lämnar Winnipeg och är därmed fri att skriva på var han vill.
Detta måste ju vara bästa tänkbara. Då är det “bara” en NHL klubb som kan signa honom nästa sommar. Om någon annan vill ha honom måste de byta till sig rättigheterna också vilket ökar HV71 chanser att behålla honom.