Tråden om #19 Henrik Borgström

Vi får väl hoppas på att han inte är intresserad av ett tvåvägskontrakt och nappar mer på att vara våran förstecenter :+1:

Man vet ändå att HV drar läsare. Får se om det kommer en sådan artikel om Pajuniemi, Ranta, Hållander, Hutsko, Ryfors osv.

2 gillningar

Det här bara besannade mina farhågor, man har gått all in på Borgy och nu skall vi ha denna risken över oss med.

Om nu så är fallet att han bryter med oss, vad skall vi ställa på isen mellan AP och Brännström? Vi kan inte vara ute i elfte timmen och leta en ny center.

I det här fallet verkar det ju dock ändå råda en viss ovisshet. Nubben säger ju själv att han inte har koll på vad det här innebär.

Spännande att se vart det tar vägen…

1 gillning

På sätt och vis, kanske. Men är själv inte särskilt orolig. Washington har ju inget att förlora på detta, så förstår varför de gör det. Och det är så här varje säsong, kan inte komma på någon spelare som har gjort en tvärvändning.

1 gillning

Lägg bud även på Stenlund och Lias. Taskig finans ifall alla kommer. Men chansen känns försumbar. Och “two out of three ain’t bad”…

4 gillningar

då var borgström borträknad…

1 gillning

Fast rimligtvis borde väl Nubben ha bättre koll en vad han påvisar?

Borgström verkar ha en klausul i kontraktet som ändå kan göra att han kan gå till NHL trots allt.

Japp, tror det med. Den här centersidan som är kvar är ju bra mycket sämre än den vi avslutade en katastrofsäsong med.

Borde vi göra även om Borgström blir kvar :+1:

3 gillningar

Det går ju fint andas lite och vänta tills Agenten på andra sidan Atlanten ramlat ur sängen.
För övrigt tror jag Lias är på G “hem” för att bli Kung af Småland…

Håller med! På tok för mycket om och men med C-sidan.
1 månad kvar till återsamling och truppen ser inte alls speciellt solid ut.
Många frågetecknen som behöver redas ut.

1 gillning

Bättre att inta katastrofläge direkt, då blir du inte så besviken när väl nyheten kommit.

Jag tror inte att vare sig Lias eller Stenlund är nära, jag har en riktig dålig känsla i magen över kommande centersida.

En klubb som HV71 ska inte behöva sitta i katastrof läge med 1 månad kvar till återsamling oavsett.
Bara det är ett fett jäkla underbetyg.
Vi ska inte behöva ha ont i magen för att 1 spelare eventuellt inte kommer.
Men det har jag åtminstone över vår C-sida i synnerhet om Borgström ej kommer.

Nej nu är det dags att trolla fram 1 klassback och helst 2 riktigt solida centrar(Om Borgström lämnar)

4 gillningar

Alla ”det är lugnt han kommer spela i HV” kan ju skita sig i näven efter den artikeln! Stör mig på alla dessa som har ”sanningen” utan att ha full koll.

Hatar NHL och deras klausuler. Visst skulle det vara svårare o få bra spelare men helt ärligt har jag hellre ett lag där man vet att dom blir kvar när man har spelare som skrivit kontrakt.

Hur kan vi gå bakåt i en silly?
Backsidan saknar spets och Brynäs centersida är hästlängder bättre än den vi har i SHL!

Går vi igång på denna trupp vi har nu, så skall nubben ut härifrån omedelbart.

2 gillningar

https://twitter.com/emilgummesson/status/1675047430390272000?s=46&t=bmc-uPjSTbE_vK0es5_dwQ

Väldigt bra förklarat, så som jag även förstod det i natt. Flera spelare i SHL har fått QO, just pga rättigheterna. Många spelarna är i bra ålder och vill inte tappa att få dem om de skulle blomma ut.

2 gillningar

Kan du säga mig varför vi skulle “gå igång” på denna truppen? Jag förstår verkligen inte,

Detta förklarar bara varför hela karusellen drar igång nu. Det ger inga garantier för att det betyder att han spelar i HV nästa säsong. Det är så att säga “naturligt” att lag säkrar upp och inget att höja på ögonbrynen för i sig… MEN: i Borgströms ögon så öppnas nu en ny möjlighet, en möjlighet han krattat för genom att ha en out-klausul till NHL. Hoppades han på denna utveckling och bara “säkrade upp” med HV ifall den inte skulle infalla, eller har han tagit ett beslut att spela hos oss oavsett?

Kent vet inte. Vi vet inte. Vet ens Henrik själv just nu? Troligen inte…