Borgström har tagit 58 tekningar och vunnit… 42 stycken. Helt klart bäst i SHL. Sjuka stats. Det är 72%. Snacka om en fördel i tillexempel powerplay eller en slutforsering. Grym kille.
Han har också tillsammans med första linan (20,17,6,27) bäst corsi i ligan runt 74%.
Killen har också 15 skott på mål på 3 matcher. Tror vi kan slå fast att Nubben gjort bästa värvningen i SHL som det ser ut just nu. Någon som håller med?
Japp! Han har varit grym inledningsvis och hoppas det håller i sig under säsongen
Ja helt otroligt vad han verkar trivas här och med sina nya kedjekompisar. Drar killen tillbaka till NHL sen?
Han var väl inte ens en duktig tekare i ahl? Vad har hänt?
Borgy var ordinarie NHL för 1år sedan ska man inte glömma, men han tröttnade på hockey och upplevde det inte som motiverande att spela. Från att ha blivit draftad i 1a rundan och tokdominerat i college, tagit ordinarie tröja i NHL till att lägga avgörande passen till AHL (Calder Cup) segern med hershey.
Vilket resulterade i att han landade i HV?! Detta även om fler SHL:lag var sugna så har Borgis anknytning till vätterbyggden! Det märks hur han är mot publiken efter mål, efter seger/förlust och i omklädningsrummet! Han fullständigt njuter av inramningen! Tror det vi ser är ett uppvaknande och en motivation/glädje till spelet i en spelare som är NIVÅER bättre än SHL när han spelar som bäst.
Ja, alla mina farhågor jag hade om Borgy inför säsongen är ju som totalt bortblåsta.
Jag förstår verkligen hur NHL kan döda motivation till att spela hockey. Tråkig publik, dålig arbetsmiljö, penalism, 82 matchers lunk, kan bli skickad tvärs över landet mot din vilja eller tvingas spela AHL hockey i nån sönderknarkad småstad, inget att spela om ifall man är bland de sämre lagen etc etc.
Måste ju vara någon annan som tagit honom till hv? Nubben gör ju ingenting bra?
det finns en rätt lång koppling till det farmarlaget, och HV-lirare genom tiderna, kanske en gammal upparbetad relation?
Haha , måste va nått sånt😂
Kan bli svårt att behålla honom så han får gärna bli lite sämre
Borgy får mycket beröm av Sanny i podden idag, jag citerar ”Jävlar i mig vad Borgström är bra”!
Kul med tanke på att han sågade honom initialt “långsam” var Sannys dom…
Nubbens bästa värvning? Hittills är Borgy i alla fall allt vad HV behövt sedan typ 2015.
Är väl ungefär så som vissa här på forumet sågade Borgström efter ca 1-2 träningsmatcher…
Ge nu Nubben den cred han ska ha.
Han har ju en fingertoppskänsla som är skön. Det är inget att hymla om
Om Borgy fortsätter på inslagna spåret vågar jag påstå att Nubben gjort den bästa HVärvningen på år och dar. Om vi räknar bort egna killar som kommit hem (ex. Petersson). Nog med cred?
Nubben kommer sälja honom till Lugano i November…
Jag är väl inte jättesugen på att ge kent någon cred alls, men framförallt inte för enskilda värvningar. Jag kommer bedöma honom utifrån totalen, men med lite reflektioner kring lagbygge, midseason och sådant. Än så länge är det uselt, men de tre första matcherna öppnar upp för en bättre bedömning så småningom.
Men nu är vi OT.
Borgström visade sig ha en på-knapp att trycka på vid omgång 1. Ingen är gladare än jag (förutom möjligen Borgström själv). Jag kommer aldrig sänka mig till att ogilla en spelare som är bra i HV “bara för att”. Jag hoppas alla som kommer till HV, i alla former och roller, gör succé.
Jag hoppas detta är glädjen till hockey, som han letat efter. Är det verkligen det så kanske vi kan slippa det som nämndes ovan, genom att han själv inte vill flytta till annan liga.
Borgström vann 16 av 17 tekningar idag. Brutal statistik.
Ja han har ju visat han kan teka i alla fall och de är ju viktigt vara bra på det med.