Tråden om #19 Henrik Borgström

72% i tekningar, 8 skott på mål, 11 skottförsök. 0+1
Rätt ok debut, synd att han inte fick måla

12 gillningar

Det var vad jag anade. Funderade över hur motiverad man är efter en lång säsong där man avslutar med att vinna. Träningsmatcher måste kännas riktigt beigt. Publiken i garden är det som behövdes för att väcka borgis

4 gillningar

Han var grym igår, passen han lägger till OSL samt till Lenc som gjorde mål visar vilket fint spelsinne han har.
Han kommer bli nyttig denna säsongen

6 gillningar

Kul att Sanny hyllar honom idag efter att ha varit ifrågasatt :smiley:

1 gillning

Vart ser man den hyllningen?

image

3 gillningar
2 gillningar

Sanny är på en helt egen nivå som expert och en av få jag ser som expert. Inte bara för han nu hyllar Borgström mm utan han erkänner när han har fel mm sen har han sjukt bra koll på spelare, det är otroligt vilken bra koll han har. Tyvärr har Höken gått åt helt annat håll och har ingen större koll längre alls.

10 gillningar

Alltså, Borgströms finter är så skitbra. Passningarna också. Hade en del otur med avsluten tyvärr. Han kommer vara så viktig!

4 gillningar

Alltså den mackan han la till Lenc i torsdags. :drooling_face::drooling_face:

5 gillningar

Frågan är om inte passningen till Stål-Lyrenäs (i förlängningen) var ännu snyggare…

9 gillningar

Sagt det sedan dag 1, det kommer bara bli bättre och bättre!

Ja jävlar ja, den hade jag missar. Jesus Amalia

Nummer 19 hyllas stort av Sanny Lindström i veckans avsnitt av Sanny Svensson

2 gillningar

Jag tror att när shl summeras efter säsong så kommer nr19 vara i topp i de mesta i denna serie.
Tror att borgy och Lindberg i Zkellefteå kommer vara shl bästa centrar.

3 gillningar

Fin intervju från Borgy idag, hoppas han får visa upp sig imorgon!

Vilken är din roll i kedjan?

– De är så bra med pucken, så de får göra sin grej i offensiv zon och jag försöker bara göra mig själv tillgänglig. Jag älskar så klart också att spela med pucken, men annars så försöker jag se till att vinna tekningarna. Jag vill hålla dem glada, så att de inte blir sura på mig om jag förlorar tekningarna. Nej, men jag försöker spela så bra som möjligt och ge dem ytor när det behövs, säger Henrik Borgström.

15 gillningar

Han hade ju lika gärna kunnat säga att han ska vara spelfördelande och leverera avgörande passningar som vid Lenc-målet och till Ståhl-Lyrenäs utan att någon tyckt att han förhävt sig ett dugg. Istället pratar han om att göra sig tillgänglig, skapa ytor till andra och vinna tekningar. Gillar verkligen typen som är mindre i orden än i spelet än tvärtom.

15 gillningar

Har ni kollat Borgströms tekningsprocent? 72% efter 3 matcher, visst lär det gå ner med tiden men ändå väldigt lovande. Fortsätter han på inslagen bana med det, nerlagt jobb och grymma pass så lär det bli en kul säsong för förstakedjan & HV.

7 gillningar

Undra om Davidsson har ett finger med där?

3 gillningar

Ja, det hoppas man innerligt på.