Tråden om #19 Henrik Borgström

Hmm jag vet inte. Jag tycker försäsongsmatcherna hittills visat hur viktigt det är att ha skickliga centrar. Utan sådana ser det precis som ifjol rätt trubbigt ut.

Djävulskt bra är det väl ingen som har sagt heller kanske, men att han är en betydligt bättre variant av sig själv i år jämfört med ifjol och har visat bra pondus, rejält närkampsspel och även varit spetsigare offensivt tycker iaf jag. Det känns som ett smart val att ge honom ett A, för nog har han växt några cm och tagit mer ansvar.

Tikka tog en stor roll direkt och klev in i alla spelformer, rapporteras en i spännande offensiv kedja från träningarna och även där tycker jag nog det finns fog att tro att han ska kunna leva upp till det som gjort honom till en landslagsspelare i Finland. Jämfört med ifjol där Miele inte fungerade som center, Nättinen var sjuk och Vesel, Matson och Vignault inte höll samma klass verkar det iaf som en klar uppgradering i mina ögon.

Det blir ju lite kämpigt om till och med de ytterst få ljusglimtar som finns enbart verkar positiva på grund av allt annat är så klappkass hela tiden.

Säger inte att det är så. Ställer frågan om det kan vara så. Lex Herman Hansson i HV som var på väg rakt ner i allsvenskan.

Håller med på samtliga punkter MEN jag vill ge Borgis en ärlig chans, för jag orkar inte med en SAM-V igen… Då får vi ta det när vi har statistiken i handen så jag prokastinerar mina flopp-tankar om #19 tills dess.

1 gillning

Annars kanske det räcker att byta nummer på ryggen

4 gillningar

100 procent, ja.

1 gillning

Lite tid tar det ju allt att ställa om och tror allt med stor rink, kort försäsong och allt det där tar ut sin rätt. När AP20 kommer in så höjer ju han hela kedjan med så!
Förövrigt så har jag kikat på Skellefteås matcher och superhypade Oscar Lindberg har varit ganska blek tycker jag så en viss tid tar det nog att ställa om.

Vi vet att det tar ett tag att ställa om. Frågan är om HV med så många nya spelare (där många helt saknar SHL-rutin) har råd med det.

Kan på så sätt tycka det är anmärkningsvärt att Nubben efter en säsong med extremt lång startsträcka, sätter ett nytt lag på isen där just startsträcka är vad de flesta behöver.

1 gillning

Nä det håller jag absolut med om. Vill att Borgy ska visa lite mer i matcher att han är att räkna med ändå. Det är ju faktiskt synd att vi gick bet på andra centrar som producerat i ligan innan för då hade man känt en viss lättnad kanske med att ha så många nya i laget men jag hoppas att det är scoutat rätt och det blir bra ändå :blush:

1 gillning

I den bästa av världar hade såklart alla haft både SHL-erfarenhet och dessutom haft toppsäsonger i ryggen. Problemet är ju att det är stor konkurrens kring såna spelare och att HV var i ett läge där en ganska stor ombyggnad av laget var direkt nödvändig. Det kan nog de flesta vara överens om.

Många. Vi har 11 nya spelare varav 6 spelat i serien tidigare. Åtminstone mer än hälften alltså. Startsträcka beror nog snarare på att jobba in en spelidé och det känns ändå som ett bättre alternativ att ge tid, än att köra vidare på resterna av förra säsongen.

2 gillningar

Tror att Borgström, Tikka och Nättinen alla kan hamna i förstakedjan beroende på hur bra de spelar. Gör Nättinen en kanoninledning så är det klart att han ska få chansen om Borgström är blek? Bara för att Borgström är värvad för att spela mellan AP och Brännan så kanske han inte får ut sitt Max där. Sätt han mellan Foppa o Lenc o sen sätt Tikka i en första kedja och kanske Borgström mellan Teden och OSL eller nåt. Kan ju va så att Borgström inte passar där

Okej, nu kan vi iaf fastställa bortom allt tvivel att killen har vissa skills…

Frågan är hur motiverad han är i försäsongen efter en lång säsong som avslutades med att vinna, kan tänka mig att det är svårt att tända till efter det och när allvaret börjar läggs nästa växel i

Intressant artikel med Borgström.

7 gillningar

Förvånansvärt bra och spetsig intervju.

2 gillningar

Hoppas att han kommer igång inför premiären, kan ett fullsatt HG få “The Artist” på spelhumör?!
Släpp pucken!

8 gillningar

Kändes som han lätt kunde gjort 4 mål idag. Erik Christensen vibbar.

4 gillningar

Passningen fram till OSL:s friläge på nära håll i 3 mot 3 (med typ 2:48 kvar) är sån sjuk sinnesnärvaro och klass.

11 gillningar

Han gjorde så många olika snygga manövrar under matchen. Fantastiskt kul spelare.

2 gillningar

Han måste kört alla träningsmatchernas på halvfart och utan motivation.
En helt annan spelare när det väl drar i gång på riktigt.
Lite hoppfullt.

6 gillningar