Tråden om #19 Henrik Borgström

Borgström sällar sig nu till Forsberg när det gäller att behöva en speciell omgivning (och kanske inte leverera ändå).
Tycker Tedenby äntligen fått en bra roll i 5vs5. Men med borgström, Brännström och Forsberg i laget är det många spelare som behöver en topp 6 roll för att producera utan att själva kunna leda eller bidra till kedjans framgång i hela spelet.

Lenc, Shore och OSL sänker inte sin kedja dåliga matcher.

Precis som med Forsberg vill jag så gärna att Borgström ska lyckas.

4 gillningar

Soloprestation i förlängningen “Coast to Coast” kan skjuta, passa och besitter ett hyfsat spelsinne . Dessutom är han topp 5 tekare i hela ligan… Borgis i ett vinnande HV är sjukt bra.

4 gillningar

Flest game winning goals. Bara ett poäng mindre än superhyllade (med all rätt) OSL.

Förväntningarna på Borgström var skyhöga med tanke på den roll han värvades för. Men nog sticker han ändå ut med sina poäng och matchvinnande mål.

Här är en spelare som förhoppningsvis kan växla upp ytterligare till nästa säsong (om vi blir kvar).

14 gillningar

Verkar inte som att det blir någon ytterligare avstängning för Borgström efter matchstraffet igår. OM det blivit det, hade det väl publicerats på SHL:s hemsida vid 08 idag, om jag inte missförstår hur det är uppbyggt. Och där finns bara Växjöspelaren Zack Giutarri från gårdagens matcher.

Gött.

Verkar dessutom ha gått bra med Ryfors efter smällen, någon form av sårskada blev resultatet.

8 gillningar

Jo de borde kommit redan att han är under utredning om så vart fallet. Personligen förstår jag inte heller hur Giutarri kan åka på matchstraff för sin men domarkåren i Sverige känns som rent lotteri…

Svensk domarkår är erkänt dålig även internationellt se bara JVM. Därav jag inte såg de konstigt att han fick matchstraff igår ur svensk domarsynvinkel. I internationellt hockey kanske en 2 med +10 som Max för ovårdsamhet.

Som sagt direkt när de är en tackling/närkamp med nån kroppsdel nuddar huvudet och det blir blodvite är de direkt matchstraff även om det i sig inte är en farlig tackling som igår där de var en ren olycka och den stopp tackling elr man kallar Borgström agerande var ren otur att den smäll blev olycklig

Det mest sorgliga i kråksången är ju att dom to m tittar på det i efterhand och kommer fram till att det är ett matchstraff, det är fullständigt horribelt att kompetensen på två domaren på den här nivån är så låg!
Sen är det jäkligt tråkigt att Ryfors gör illa sig men ska man döma efter konsekvenser av olika situationer så ska man alltså enligt svensk domarkår automatiskt ge matchstraff i situationer när en spelare blir skadad?

1 gillning

Det som gör mig mest förbannad är att domarna bara fortsätter och fortsätter. Det är alltid diskussion om dessa domare oavsett vilken match som spelas. Dom går fria och ingen granskar deras arbete, som att dom är guds allsmäktige. Det är ju rent av skitnivå på det dom utför på isen.

1 gillning

Ganska övertygad om att deras insatser granskas.

Kan Borgström göra en liknande resa som Miele gjorde?

Värvad som förstacenter men funkade inte riktigt.

Sattes samman med Shore som center och AP20 på andra kanten. Resten är historia.

Detta skedde vid samma tid förra säsongen så hoppas och tror på repris.

4 gillningar

Han ser ju så fruktansvärt ointresserad ut

Har kanske varit Borgströms största fan sedan han kritade på… men han vill ju uppenbarligen inte, finns varken passion eller närvaro.

1 gillning

Sparka killen.

1 gillning

han har tröttnat spela lindbom hockey

3 gillningar

Borde gå att byta bort…

Jag hör vad ni säger. Jag är inte heller överdrivet förtjust i Nubbens val av förstacenter.

Men ni tycker alltså att vi ska göra oss av med vår poängbästa forward och bästa målskytt?

Är det inte bättre att göra sig av med dököttet först och komplettera truppen med nya klasspelare som petar ned Borgström ett snäpp i hierarkin?

1 gillning

Jag vetifan vad jag tycker. Nån måste sparkas. SKiter helt i om det är Borgström, Tikka eller Lindbom. Något måste hända. Ett byte är väl bättre, om man nu skall vara lite rationell. Han kommer inte ta oss ur nån svacka, det kan jag lova. En fullfjättrad medgångslirare.

Vi är inte i medgång.

1 gillning

Gör ett byte, Patrik Puistola mot Borgström, eller kanske oiva Keskinen.

Du tänker både rätt och fel. Visst är Borgström poängbäst, men de senaste 5-6 matcherna har han inte gjort många knop. Jag trodde nog att han skulle vakna till, när han fick spela med “det bästa vi har”. Men han blev ju bara ännu sämre.

Vill han ens vara här? Tveksamt.

1 gillning

Föreslog för några dagar sedan att en trade med Borgström skulle göras. Känslan är att det inte kommer hända. Man dör säkert hellre en gör sådana trader.