Stämmer bra
Det är ju inte optimalt, men bättre ändå i år eftersom han är med från start och “bara” missar en månad pga militären.
Förhoppningsvis kan han köra en del fys och barmarksträning i det militära
Tror mer de kan vara skönt med återhämtning. Förra sommaren fick han inget tid för sommarfys och återhämtning utan direkt från långt slutspel till militären till försäsong
Verkligen! Tycker han passade sig ur bra lägen alldeles för ofta under säsongen, hoppas han vågar skjuta mer nästa.
Får Borgis lira vinge med en bra C och AP hela säsongen så är jag övertygad om att det slutar med topp 5 i skytteligan.
Borgis har den här säsongen gjort det somliga trodde var omöjligt. Han har brutit förbannelsen över nummer 19. Från ett bespottat nummer buret av spelare som floppar när dom har det, till att sitta på årets poängkung.
Det är först nu vändningen kan börja!
Man får inte glömma att Borgy när han kom hit hade lite stukat självförtroende, och ville hitta glädjen i sporten igen.
Och så hamnar han i ett HV som… ja ni vet. Inte optimalt. Det är ändå kille som är typ gladast av alla vid mål och segrar.
Säga vad man vill om kvalet - men laget fick tillsammans lyckas med något, spela en match 7 och vinna inför en kokande arena. Det om något borde kunna lyfta spelare och skapa lite klubbhjärta.
Ja verkligen. Tror det var väldigt bra för de som är kvar. Visa att man när det som behövdes som mest kunde knyta näven och komma samma som grupp.
Den absolut bästa laginsatsen för säsongen i 60 min.
Håller absolut inte med, tycker vi gjort några betydligt bättre matcher över 60 minuter under säsongen. Tycker första perioden är jämn och står och väger och kan gå åt vilket håll som helst. Det är först efter 2-0 målet som vi börjar ta över matchen mer och mer samtidigt som vi får ytor då Oskarshamn är tvungna att börja chansspela. Tycker exempelvis att borta matchen mot Frölunda när Fransson tar sitt matchstraff att vi för matchen från första nedsläpp
Jag vägde in matchens betydelse i min åsikt. Sen kan jag absolut hålla med om att borta mot FHC den matchen, är det kanske bästa prestationen rent spelmässigt för säsongen.
Någon som vet hur länge han är borta pga militärtjänstgöring?
Var det inte en vecka i fjol och en vecka i år och sen skulle han vara klar?
Kikat lite repriser, det finns så jävla mycket hockey att hämta från denna karln asså. Helt övertygad om att det är vår poängkung även kommande säsong oavsett vilken position man sätter honom på.
Borgström har självdistans i senaste HV-klippet om vilka OS-grenar de skulle vara bra på.
– Diving.
– Diving?
– Yeah, I got fined last year.
Trodde verkligen han menade att han skulle vara bra på simhopp