Här eller på youtube. Filmen här ovan är tagen från skribentens egna youtube.
ok, ser inte att skribenten har andra hjälmutdelningar upplagda, bara denna. Men folk får gärna lägga upp på youtube eftersom hv inte verkar göra det av nån anledning.
Betydligt fler poäng än tänder! Han har varit bra. Jag tycker han är nära att vara den toppspelare nu som han var värvad som.
Blir nog snäppet bättre säsong 2 förhoppningsvis.
Trots en skakig första säsong så ser jag ändå fram emot att se Borgy ett år till i HV-dressen. Den killen har ju en jättestor potential. 34 poäng av nån som bitvis varit osynlig är ju faktiskt ruggigt bra siffror, så kan han ta ett kliv till så. Man får inte glömma
- Han hade sämsta säsongsuppladdningen. Avslutade sin förra säsong mitt i sommaren och var sen tvungen att göra militärtjänst.
- Hela laget var kollektivt under isen.
borgy är en av få spelare som jag tycker har presterat som man kunde förvänta sig och har gjort det bra. som du säger ser jag fram emot att se honom igen nästa säsong
Även han första året i SHL
Håller helt med dig dekman…
Borgström fick inte bästa starten i SHL, som Dekman påpekar här ovan. Dock så är han också känd som den där talangen som aldrig riktigt blommar ut.
Vi får se vad han kan åstadkomma nästa säsong, men jag är som vanligt försiktigt negativ.
Så är det ju. Vi pratar ändå om en kille draftad i förstarundan och som spelar i ett bottenlag i SHL…
Haha, försiktigt negativ. I like it. Det är min nya standardkänsla vad gäller alla nya värvningar numera.
Men han är iaf garant för en hel del poäng och med en tränare med lite hårdare nypor kanske han kan blomma ut ännu mer. Vem vet.
Jag blir förvånad om inte Borgy blir ett bra steg bättre nästa säsong än han var i år. Jag blir inte förvånad om han blir ”övestyyyjv”
Spela hockey kan han. Periodvis.
Anton och Stille kan kanske få honom att bli mer stabil över tid. Det behövs.
De roligaste med borgy är att han alltid blir jävligt glad när han själv eller andra gör mål och verkar vara en glad o härlig kille i gruppen.
Jag tycker Borgy är extremt överskattad. Han syns knappt i matcherna och känns väldigt lat. Vet inte om det beror på han harde en jobbig försäsong, men hans mentalitet känns rätt loj. Lite som Linus Sandin när han var i HV, gjorde poäng med totalt osynlig. Jag hoppas Borgy går ytter kommande säsong för han är inte någon bra center.
Borgström var vår hårdast arbetande forward under kvalet, gjorde ett enormt jobb utmed sargen. Han passar inte för Lindbom-hockey men gjorde ändå sitt bästa.
Ja han höjde sig i kvalet det håller jag med.
Det kanske är lite att ta i men jag förstår din poäng. Tror det primärt handlar om som Bauerland är inne på att samtliga med skills blir mer eller mindre osynliga i Lindboms “Pump and Dump”.
Inititalt med Monténs “anpassningshockey” såg Borgy exremt kirspig ut när han fick fria tyglar rent offensivt, men fick då spendera för mycket tid i defensiv zon.
Tror han kommer bli ännu bättre nästa år med riktiga förberedelser.
Borgström skulle väl till militärern även denna sommar va? Eller hur fan var de