Tråden om #19 Henrik Borgström

Kung är han :crown:

Tycker dock inte han ska lira center om han nu inte jättegärna vill det själv. Låt han få fullt utlopp för sin offensiv istället där han sticker ut i ligan med sitt fina skott. Tycker gott Kero kan fortsätta va städgumma där så länge. Han gör det helt ok.

Borgis vilken jävla kung! Tycker Borgis passar som hand i handsken med första PP-femman med Luoto, AP, Kero och Alsing. Formidabelt!

3 gillningar

Borgström tar ett kliv från plats 20+ till fjärde :man_mage:

13 gillningar

Fin kille, det verkar finnas ett litet groende HV-hjärta i killen.

https://www.instagram.com/p/DBzdPm0sM-U/

6 gillningar

FÖRLÄNG

1 gillning

Livstids-kontrakt

1 gillning

Borde det inte vara glasklart nu, att killen ska lira center? Helst mellan AP och Luoto med tanke på kemin de har i PP. Samtidigt kändes Lenc och OSL som lite spännande kamrater för honom. Jag har svårt att bestämma mig för om man ska maxa klassen i förstakedjan eller använda honom för att få igång två andra som har hög potential

Varför ska han lira center? Don’t fix what ain’t broken

1 gillning

Inte helt enig.
Tittat på tredje perioden 2ggr nu.
Lenc gör ett hästjobb med att täcka upp för Borgis defensivt så han slipper ta för mycket av det själv.
Svårt se att Louto eller AP gör det jobbet och det vill vi väl inte heller.
Lenc-Borgis-Ang kanske?

3 gillningar

Fast lagbygget är ju trasigt. Då lagar vi det med en spelare som kan spela center i en topplina och skickar Tikka till fjärde. Det var ju först när han fick spela center i dagens match som han började synas i 5 mot 5. Eller det var min upplevelse iaf.

Får nog kolla igen jag också

Står fast vid detta än idag.
Borgy är helt klart på en annan nivå.

Enig med dig att han ska lira C om han tänkt fortsätt som idag :slight_smile:
Men inte med Louto och AP.
:slight_smile:

Fast vi får tänka mer på var vi får ut max… Ju fler farliga lägen Borgy får komma till ju mer matcher kan vi vinna. Att han får tänka så lite som möjligt på defensiven känns som mer prio än att peta ner Tikka för mig iaf.

Vi har ju provat med Borgy på centern och han tar ansvaret vilket blir ett problem för han nätar inte lika mycket.

Får vi in en vettig center så absolut. Men just nu, när vi inte har några vettiga lekkamrater till honom förutom i första kedjan, så känns det ändå rätt bra att kunna ställa upp med två kedjor av habila/bra spelare. Med Tikka som center kommer han ju ändå inte komma till några lägen

2 gillningar

Ofm är tillbaka efter uppehållet och då blir det ändå naturligt att tikka petas till 4e med kero i första och Reber i 3e

Med en hybridspelare som Ang på ena vingen som dessutom har skridskoåkningen för att backchecka och någon av Lenc/Brännström på andra skulle det kunna fungera.

Håller annars med. Vi ska inte slösa en toppspelare i ligan på att agera städgubbe. Borgström måste kunna lita på sina kedjekamrater eller få en roll som vinge.

1 gillning

Det är ett poängtempo som skulle ge 60p för en hel säsong, vilket är en poäng mer än Keskinens rekord från 1995/1996.

1 gillning

Fattar hur ni tänker men jag tycker ändå det är bortkastat att inte maxa offensiven på den överlägset bästa offensiva spelaren. Han är en av de få som kan sätta den i nät match efter match.

1 gillning

Och ändå har han väl varit den som missat flest helt öppna och givna mål i år.

Killen är ständigt på rätt platser för passningar eller för att snappa upp pucken när motståndarna ägnar en tiondels sekund för mycket åt att hantera pucken.

Risken är väl att han presterar för bra i år och försvinner uppåt i hockey-hierarkin. Annars vore det mumma med ett nytt kontrakt, gillar hela hockeypaketet med Borgström skarpt.

1 gillning