Tråden om #19 Henrik Borgström

Borgy är en kille som har potential att - under rätt förutsättningar och med större jämnhet - vinna poängligan. Tycker han har tagit kliv framåt i år och blivit jämnare, men fortfarande lite tendens att vara totalt osynlig i 3-4 matcher och sen ligga bakom allt i en match, och sen osynlig igen. Osv. Och då pratar vi ändå om en som ligger fyra i totalen :smiley:

2 gillningar

Å andra sidan. Hade han inte varit osynlig så pass ofta hade han ju inte spelat i HV. :wink:

3 gillningar

Lite så är det nog ja.

Klart att det ska förlängas. Inget snack om saken. Öppna plånboken, ge ett saftigt kontrakt och förklara för honom att han ska ingå i stommen ett par år framöver.
Och nej, jag vill inte se han centra.

7 gillningar

Med tanke på hans attityd vill jag minst se ett A på bröstet!

1 gillning

Gärna tre! Triple A!

4 gillningar

Känns tyvärr spontant oerhört svårt att förlänga med borgis. Schweiz lär locka eller annan SHL klubb där han slipper harva i botten. Stalltips frölunda.

1 gillning

Tror inte han vill vara kvar om jag ska vara helt ärlig. Just nu under säsong så finns det inget annat än HV i hans skalle. men sen efter säsongen när topp klubbar i Europa vill ha in klass…aaa då blir det tufft att motivera han kvar här. Vann ändå AHL innan han kom hit. snacka om att byta toppen mot botten.

Beror väl helt på hur säsongen slutar. Lyckas man få en bra stämning i truppen med ett OK resultat och en bra återhämtning så ser jag inte varför han inte skulle kunna tänka sig vara kvar för rätt slant.

Som det ser ut i dagsläget dock, då tror jag Borgy blir svår att behålla.

1 gillning

Sen vet man ju inte hur väl han trivs i gruppen, klubben, staden.

2 gillningar

Tror han vill stanna!

1 gillning

Visst har han väl familj/släkt i Jönköping?

Ett citat som sticker ut :joy:

– Min pappa har kusiner i Jönköping, men jag gillar inte HV71 så mycket. De slog ju Djurgården i finalen 2010. Det var inte kul, skrattar han.

3 gillningar

Tur att man blir klokare när man blir äldre! :face_with_hand_over_mouth:

9 gillningar

Känns som han har ett begynnande HV-hjärta nu i alla fall. Kan HV-låten, utrstålar mycket gläjde, verkar ha en glöd inom sig och ser inte bara klubben som en inkomstkälla.

6 gillningar

Det ska bli intressant att se om Borgström går som center idag, än mer intressant hur bra det blir över tid och inte någon enstaka match.
Jag är skeptisk men hoppfull.

1 gillning

Spännande. Börjar luta åt att hans “misslyckande” som Center hänger ihop med combon Borgis-AP?
Två riktigt bra perioder med en spelare (Lenc) som tar större defensivt ansvar än AP pekar på att det kanske är så. Men som sagt, två perioder är bra lite avgöra det på.

Hoppas han gör succé som C framöver.
Ger lagbygget ett helt annat djup.
Kero
Borgis
OFM
Reber/Tikka/Måns
evt ANG som C med.

Tvi Tvi!

2 gillningar

Tänkte precis samma sak! Så länge Borgis har rätt spelare runt sig så tror jag det kommer att funger bra som center

Likväl som jag tror att Keros defensiva ansvar passar bra tillsammans med AP, kan Lenc defensiva ansvar passa bra bredvid Borgis. Skapar bra balans k kedjorna.

Sedan är Borgström vår klart bästa tekare enligt statistik, så bara av den anledningen är det ju bra att ha han som center

4 gillningar

“Henrik Borgström på väg till Schweiz”

Perkele

1 gillning

Inte förvånad