Väntat, bara en tidsfråga. Det är aptråkigt. En personlig favorit, men men sådan är branschen.
Här är argumentet för långa kontrakt. Problemen senaste åren är att bra spelare så klart önskat korta kontrakt och sedan har Nubben Allstars fått långa kontrakt.
Få bottenlag som kan ersätta spelare som Shore och Borgström.
Jag skulle erbjuda Borgström ett kontrakt som gör honom till seriens mest välbetalda spelare. Det skulle motsvara kostnaden för vår fjärdekedja med OSL, Tikka och någon annan av våra “allstars.”
Ser ärligt talat hellre en tunn trupp med bred spets än den jäkla blandfärsen vi har nu. Fattar om Borgström lämnar ändå men vi måste ge oss chansen med ett jättebud.
Nu har jag använt chatgpt för att sammanfatta det som står om borgström: “Enligt en källa är det troligt att spelaren kommer lämna HV71, trots att klubben har råd att erbjuda ett konkurrenskraftigt bud. De schweiziska klubbarnas erbjudanden är dock så höga att HV71 sannolikt inte kan matcha dem.”
Haha, när man har en trött dag behövs det inte mycket till skratt
Borgström är förlorad till Schweiz nästa säsong enligt madhawk.
AI- sammanfattning:
“HV71 har haft en svag höst och ligger på 13:e plats i tabellen. Henrik Borgström har däremot haft en imponerande säsong med 16 poäng på 15 matcher, vilket väckt intresse från Schweiz. Trots att HV71 har ekonomiska resurser för att ge honom ett bra bud, förväntas de inte kunna matcha de erbjudanden som kommer från schweiziska klubbar. Därför anses det troligt att Borgström kommer spela i Schweiz nästa säsong.”
Satana
Hoppas han byggt HV- nog för att stanna.
Tveksamt, dock. Tror han drar.
Hatten av till Nubben. Typ HV:s enda riktigt bra nyförvärv (som Nubben faktiskt själv scoutat fram)?
Tappar hellre spelare för att de är för bra än att vi måste bryta kontrakt. Ju fler spelare HV tappar av den anledningen desto mer visar det att HV är på rätt väg. Så jag försöker se dagens nyhet som positiv. I alla fall för föreningen på sikt.
Shore var Nubbens kille med. Så Nubben har väl en 10% hit rate på bra spelare.
Fint av dig Ställer mig dock frågan, vad såg han i Borgy som han inte kunde finna i någon annan? Host* Tikka
Tycker Shore är rätt överskattad. Tyckte jag redan under hans tid i HV. Inte den där förstacentern vi sökt efter med lykta och ljus sedan tio år tillbaka. Drygt en halv poäng per match i LHC får mig inte att tänka om.
Borgström däremot. Han är på en annan nivå. Bevisligen med tanke på att han nu ryktas till Schweiz. Inte från, som i Shores fall när han kom till HV.
Shore gjorde det riktigt bra i HV. Nästan 1 poäng per match bägge säsonger han var här, 3:e bäst +/- sitt första år och bäst +/- hans andra år. Det enda som drar ner hans betyg är att han var i princip osynlig i kvalet.
Staaaaaaay, pleeeeaseee stayyyy wiiiith uuus, Borgy!
0,73 poäng per match tycker jag inte är i närheten av att vara nästan en poäng per match. Men visst. Han gjorde i HV-mått mätt mycket poäng. Vidhåller att jag tycker att han var överskattad. Just av den anledning du också nämner. Ingen bärande spelare när det väl gäller.
Slut på OT.
Inte minsta konstigt att han förmodligen sticker. Vet ju inte ens vilken liga Hv kommer tillhöra nästa säsong. De bästa spelarna vill ofta ha klart tidigt vart de ska spela mm.
Slutreplik: Enbart för att sample size:n är så liten, 49 poäng på 64 grundseriematcher är bra oavsett hur man vänder och vrider på det. Jämförelsevis har Borgy i detta nu 50 poäng på 65 matcher (grundserie).
Exakt så! Såklart tråkigt om vi tappar honom nästa säsong men det är så det funkar för alla SHL lag som har “för” bra spelare. Hellre det än att vi inte har den typen av spelar från början.
NEJ… inte Borgis. Kom igen nu Abbot hosta upp!