Tråden om #19 Henrik Borgström

Samtidigt. Borgströms eventuella bortgång öppnar ju för en riktig förstecenter.

3 gillningar

Bortgång, det låter drastiskt :thinking:

4 gillningar

Tifogruppen har några veckor på sig att få ihop något vackert till honom. :slight_smile:

2 gillningar

Är något skrivet i sten än?
Är han förlorad? Något påskrivet?
Kanske han trivs här ändå? Spela vinge och utvecklas?
Eller så får han centra där nere? Borde passa honom bättre ? Då den ligan enligt mig är sämre.
Bygg HV runt honom, ge han ett jävla kanonerbjudande.

2 gillningar

Nej inget är skrivet i sten förrän det är officiellt kommunicerat av klubben.

Känns som om synen på Borgy har ändrats lite under dagen efter “avslöjandet” att han är på väg till Schweiz nästa säsong.

Blivit lite bättre, lite viktigare och lite mer prisvärd helt plötsligt bland fansen.

Nubbenvärvning dessutom.

Jag tror att han rätt använd, rätt coachad och med rätt omgivning kan bli vår nya Salmela.

Det vi fått ut hittills från honom under knappt en och en halv säsong är tyvärr endast godkänt sett till kostnaden.

Verkar genuint gilla att spela här dessutom.

3 gillningar

Jag tror han är sugen på att börja vinna lite igen, kämpa om guldet ni vet osv…någonting som inte HV kan erbjuda i dagsläget MEN vem vet kanske gör en comeback om 5 år då vi förhoppningsvis befinner oss i ett bättre läge både i tabellen och som förening. Hade gärna sett en förlängning med Borgy men om han lämnar så förvinner en Nubben värvning o det gör mig upphetsad och lugn på samma gång.

Han är för fin den där Borgy…

4 gillningar

Bara att hoppas att det snart går lite tyngre så intresset från Schweiz minskar. :wink:

1 gillning

Någon som håller räkningen på hur många öppna mål Borgy bränt?

8 gillningar

Det där är ju Skellefteå-bon när han berättar hur många mål de släppt in mot Malmö ikväll

8 gillningar

Tvivlar på att han ler som Jim dock…

I sina bästa stunder en av de bästa i SHL men fan. Han får Björn Melin att framstå som en jämn spelare… Finns verkligen inget mellanting här. Ena stunden är han fantastisk men i andra stund så är han verkligen helt jävla osynlig. Trist, men är väl just detta som gjort att han inte lyckades slå sig in i NHL…

6 gillningar

Och med det sagt så tror jag inte att jag gråter floder om han går till Schweiz nästa säsong.

2 gillningar

Märks väl tydligare i HV när det inte finns så många andra som presterar. Finns väl tre forwards i ligan som garanterat levererar varje match, Borgström är precis på nivån under.

Intressant att han slåss med två gamla Oskarshamnare i poängligan. Synd att vi satsade på Engsund :joy_cat:

2 gillningar

Förstår inte varför vi inte var mer på Karlkvist. Sen var vi ju Oskarshamns kvalmotståndare så det har väl med saken att göra.

1 gillning

Det spelar väl ingen roll. Vi fick ju Engsund.

Såg denna tänkte på Borgy

3 gillningar

hahahahhahahahahhaha

1 gillning