Vilken lirare. Magiska passningar, skott i mål, leder laget.
Nu är han fördtecentern vi saknat.
Surt som fan att han lämnar.
Vilken lirare. Magiska passningar, skott i mål, leder laget.
Nu är han fördtecentern vi saknat.
Surt som fan att han lämnar.
Ska han lämna?
Schweiz nästa säsong sägs det.
Gör allt för allt behålla Borgy. Han är i grymt bra form nu
Kan Tikka få 300papp i månaden och vi kan bli av med honom så ser jag inga konstigheter att slänga upp 600papp till Borgis
Tycker han är för ojämn för att förlänga med. När han är i form då jävlar är han farlig dock.
23 pinnar på 23 matcher tycker jag är otroligt bra levererat, tycker han är på framkant varenda match! Omgivningen har inte varit bra däremot, vilket såklart påverkar Borgy också. Även mentaliteten i laget.
Vem skulle kunna matcha borgy i top 10 för närvarande? Tycker bara det är att jobba för en förlängning om vi klarar oss kvar, helt klart bästa spelaren vi har på isen idag.
Jag tror att man kan hitta en jämnare spelare till nästa säsong när fler kontrakt går ut. Med det sagt är inget garanterat, och jag hade gärna behållt Borgström.
En poäng per match och dessutom kommer de poängen oftast i avgörande lägen. Jag kan leva med denna eventuella ojämnhet ni talar om…
Kan hålla med om det. Lite kul att man pratar om uppsidan på en spelare som redan ligger i toppen på poängligan, men igår hade han kunnat sätta åtminstone två från helt rena lägen om pucken bara studsat rätt. Start av honom att vara på rätt ställe även om det inte gick in just då.
Borgy har börjat ta hemjobbet och backcheckingen på ett helt annat sätt än tidigare. Ser helt plötsligt ut som en tvåvägscenter!
Är Borgy klar för Schweiz nästa säsong eller hur går snacket?
Om inte, så tycker jag fansen ska köra en övertalningskampanj. Ge honom kärlek. Ge honom ett tifo, ge honom en sång.
Han är ruggigt bra och verkar trivas och brinna för klubben. Vi kan inte matcha Schweiz ekonomiskt men i supporterkultur kan vi vara överlägsna.
Jodå, han får Tikkas lön + sin egen.
Han kan få min också. Eller ja, halva i alla fall
Släng in tendens oxå när vi ändå är igång
Borgström skadad, enligt finsk media
Henrik Borgström had to miss the tournament due to injury
Citat
Antti Pennanen’s team experienced a setback at the last minute, when striker Henrik Borgström had to miss the tournament due to injury.
Dessa jäkla turneringar
Förhoppningsvis inget allvarligt… Gissar att man inte chansar med spelare i en sån här turnering mned respekt för klubben som betalar lön för dennes tjänster.
Tänker att det kan vara de som hände på träningen men att man vill vara försiktiga och inte spela honom när han inte är 100