Tråden om #19 Henrik Borgström

Borgström har givetvis redan kommit överens med en klubb nere i Schweiz. Klubbarna där brukar väl vara extremt tidiga med att skriva kontrakt inför kommande säsonger? Vi får passa på att njuta när han är här sen får vi hoppas att vi är förstavalet den dagen han återvänder till SHL.

3 gillningar

Även en blind höna…

Snälla signa borgis, vi får inte tappa honom!

Han är redan förlorad. Till 100% om man skall tro Svenssons uppgifter.

3 gillningar

Men ge han en egen gata och Visingsö :sweat_smile:
Nej han är nog förlorad men fan med. Jag skulle vilja se han fortsätta

Oavsett om han stannar eller inte, vi kan väl va överens om att Borgström jagat bort #19 spöket? :slight_smile:

6 gillningar

Jag kan swisha en 20a om det är det som behövs :frowning:

1 gillning

Jag kan tänka mig tag baka en ostkaka och skicka

3 gillningar

Det är löjligt så bra han är nu. Från lite ifrågasatt talang som var osynlig ibland till dominerande i ligan.

Hade inte gjort bort sig i NHL som han spelar nu. Frågan är om han redan kritat på i Schweiz annars har han nog möjligheter över Atlanten med.

Äntligen ser vi en Borgy som vill och engagerar sig över hela isen varje kväll. Det är riktigt roligt att se. Och då är han en av ligans bättre spelare.

1 gillning

Hoppas han stannar, får se. Om han försvinner hoppas jag att de hittar en bra ersättare, får se vad det blir i så fall.

2 gillningar

Låt oss hoppas att han har en outklausul till SHL i sitt Alpkontrakt! Efter att vi säkrat guldet i vår lär han vilja stanna! :joy:

4 gillningar

Guld? Yeah sure :roll_eyes:

BOOOOOOOORGYYYY!

9 gillningar

Mitt i ANG hypen så är detta med i samma artikel

“HV71 är på jakt efter två centrar till nästa säsong. Det handlar om att ersätta Oscar Fisker Mölgaard och Henrik Borgström. Här siktar Björn Liljander på att hitta två riktigt riktigt bra centrar som kan driva laget.”

4 gillningar

Tyvärr väntat efter snacket som varit men likt förbannat riktigt tråkigt… Det är alltså bekräftat att det finns ett kontrakt påskrivet för hans del nu?

Tyvärr väntat, men man vet ju aldrig hur det går för importer i Schweiz, och klubbarna brukar ju ha väldigt lite tålamod med dem.

1 gillning

Då får han gräva djupt.
Närmast omöjligt uppdrag.
Fina fisken ersätter man bara inte bara hur som helst.

6 gillningar

Tråkigt ifall det stämmer som de skriver i expressen, att Borgström verkar gå till Roger Rönnebergs nya schweiziska klubb. Sänker nog chansen för Hv att plocka tillbaka honom om några år beroende på hur länge Roger stannar innan han återvänder till Frölunda. För då är väl risken att han hamnar där istället

Tror aldrig Borgström skulle gå tillbaka till annat lag än hv i SHL faktiskt…

1 gillning