Det enkla svaret är att Borgström inte ska spela C. Det kväver hans kreativitet och begränsar honom. Någon borde förstå det.
Blev tydligt igår tycker jag.
Marknaden är en sak. Men jag tycker faktiskt att HV skjuter sig själva i foten igen och igen. Man hade chansen att plocka en C, säg Kossila. Göra något för att kunna justera det lilla, att spela Borgy som vinge. Men inte ens det gör man, att skapa bättre förutsättningar för sig själva.
Och det är väl där vi landar igen som lejacques varit inne på. För att detta skulle få sin chans och visa att man menar allvar så skulle CA rensat från dag 1 och gått för C.
Sen vet jag inte om AB hade löst det ändå.
Jag svamlar iväg märker jag, men jag tycker faktiskt inte att man gett det hela den där ärliga chansen.
Jag håller med om att det är dags att testa Ang som C och sätta Borgy på vingen. Men vilka två ska spela med Borgy isåfall? Jag får inte ihop det.
Luoto - Ang - Borgy ser ju bra ut.
Men här känns det som att det saknas något: AP20 - OFM - Lenc. Såvida inte OFM kan få bra kemi tillsammans med AP. Helst hade man ju velat hålla ihop AP och Borgy, men det blir svårt.
Luoto - OFM - Borgy
AP20 - Ang - Lenc
Kanske skulle kunna bli intressant?
Äh, jag vet inte. Svammel svammel…
Har han begett sig till landslaget?
Vet ej. Men jag både hoppas han tackar nej och att han tackar ja. En extra boost för honom och kunna koppla bort Hv kan vara bra för hans mentala hälsa. Minus för Hv, mindre vila och risk för skada.
Borgström är ju verkligen en av de som borde få träningstid för att hitta ett offensivt spel 5 mot 5. Har har knappt varit delaktig i de två senaste matcherna.
Det kanske också är så att andra lag insett att om man hårdbevakar Borgy så försvinner halva HV:s offensiv.
Men han har nog också en “dip” i sin prestation