Tråden om #19 Henrik Borgström

Snälla behåll Borgis på nåt magiskt sett! Hur hög lön får Hv erbjuda?

Sitter i skrivande stund på gammal save (NHL22) och kommit till 2028, den numera 30åriga Borgström har tills nuvarande säsong snittat halv poäng i NHL senaste 5år men nu börjat göra 1 poäng per match.

Vet de är sjukt of topic men de slog mig nu när de va snack om honom och lön för nytt kontrakt då hans kontrakt i spelet syns på bilden.

2 gillningar

Vilket skott han har, det är ju Christensen klass!

1 gillning

Han är grym. Men jag har svårt att se han ta en top 6 roll i Nhl.

Det skulle väl vara Elias Pettersson då, som dessutom var junior.

4 gillningar

Tycker Sandquist beskrev det väldigt bra i JP-femman.

När Borgy är som bäst är han bäst i hela SHL. Men däremellan kan han vara rätt osynlig. Lite som AP.

Missförstå mig rätt. Jag har alltid gillat Borgy och är inte en av dem som tycker han gjorde en “svag” säsong ifjol.

Skillanden mot ifjol är att han gör ÄNNU mer poäng. Spelmässigt tycker jag det är lite lika.

3 gillningar

Har verkligen Capitols kvar några rättigheter?
Oavsett så tror jag det är svårt att slå sig in där. Går ju tämligen bra för dem just nu. Och det verkar t.o.m. vara hård konkurrens om platserna hos chokladbjörnarna.

1 gillning

Nu går jag bara på minnet, och förra säsongen vill man helst glömma, men tycker hans känns starkare på att vinna tillbaka puck och på att hålla puck i år. Men t.ex när han vänder bort en brynäsare i första (tror jag), bryter in på mål och tvingar fram en bra räddning ned axeln av Källgren, det såg man inte så mycket förra året, samma sak när han stjäl tillbaka pucken lite som Datsyuk var expert på, det tycker jag man ser oftare i år än förra året (läs säsong, inte år).

3 gillningar

Sex kilo lättare har tydligen gjort underverk. Sen har han ju känt in ligan och laget sen förra året.

Oavsett, en utomordentlig utveckling sen förra säsongen, även om han inte var dålig då heller.

1 gillning

Nu kom jag ju att tänka på låten White Death med Sabaton :blush:

Såg också att han senast precis innan introt skrek till grabbarna i ledet
cooomeee oooooooon hååååå veeeeee

Borgy :yellow_heart: :blue_heart:

5 gillningar

Är han redan i Schweiz eller vad är det frågan om, maken till blek insats. Skäms!

Inte för att vara sån men man kan inte begära att han ska vara på topp alla matcher. Finns ett gäng andra spelare som borde kunna bidra när vår bästa spelare inte har sin bästa dag.

1 gillning

Men va fan, jag såg han ärligt talat inte alls idag. Nu kollar jag inte med 100 skärpa i allt men ändå…

Kan inte kräva att han ska bära oss varje match.

1 gillning

Nä inte bära, men behöver inte vara osynlig. Det gäller dock rätt många, denna match.

Andra måste hjälpa till att bära laget.
Borgström har gjort det ensam länge nu och svårt att hålla den nivån utan att någon hjälper till.

1 gillning

Sönderlästa i PP.
I 5 mot 5 så har Borgström INTE burit det här laget.
Säger det igen.
Det är hög tid få hit en Center till så Borgis kan lira på vingen.

4 gillningar

Det värsta av allt är att då behöver vi 2 centrar då vår kära Tikka inte håller :see_no_evil:

1 gillning

Nej, det är dags skicka in Ang som Center.
Han och OFM tar ut varandra.
OFM
ANG
KERO
random habil center från Finland, AHL, HA eller vad fan som helst.