- fjärde matchen är det idag
Blev 4e kedjan istället. En markering som inte direkt hjälper laget…
Fan om inte apspöket är anledningen till de fyra förlusterna man dragit till med sen streaken så spela han iallafall i en 2a kedja tillsammans med Borgström och Luoto för i en 4e har han inget att göra. Ska man ändå ha med honom i truppen, är det grymt mycket bättre att spela honom där han iallafall får möjlighet att påverka.
Nej, det är supermärkligt med AP20 i fjärde om han nu inte på eget initiativ vill det Pga skadeproblematiken.
Argumentet fanns ju för tredje, då med brännström (Vilken jag argumenterade för). På pappret kunde man då spelat dessa 3 kedjor hårt och vara producerande… Men nu har inte OSL kommit igång och AP var i fjärde. Jag förstår det inte.
i Han måste upp i andra med Låtå och Bårgy. Fjärdekedjan är verkligen super märklig.
Instämmer med kören. André ska ju inte spela i en 4:e kedja. Idag såg det bättre ut.
Men idag är det helt enkelt målvakten som är problemet i HV71. Då spelar det ingen roll om AP hittar sin toppform när vi har målvakter som gång på gång inte tar det han ska.
Ja, målvakterna har ju inte rosat marknaden sedan AP gjorde comeback. I två perioder höll Alnefelt hyfsat tätt. Sen brast det totalt. Det kanske är AP:s fel också…
Malmö:
Alnefelt 96,30 procent
Glifford 60,00 procent
Frölunda
Alnefelt 89,66 procent
Timrå
Alnefelt 77,27 procent
Växjö
Glifford 77,78 procent
Man kan kräva mycket av AP men att han ska hoppa in i mål och stoppa puckar OCKSÅ. Det är nog att kräva liiite för mycket.
Idag visade ändå AP både vilja och kämparglöd. Fortsätter han så ska han givetvis belönas med mer speltid och bättre omgivning.
Finns inget AP spöke. Vakna nu och se hela bilden. Det beror inte AP, det beror på annat.
Alternativet kan ju aldrig vara fjärdekedjan, det är ju vansinne. Vad ska en av SHLs bästa spelare bevisa? Sätt han i en kedja som maximerar möjligheten att göra mål. Tyvärr kom inte OSL upp riktigt som man hade hoppats men någonstans har väl han fått chansen i en andra kedja.
Tycker gott man kan göra som @lejacques har påpekat att stoppa in han på OSL’s plats rakt av nu.
Den stora frågan för Hv rör mer försvarsspel + målvcaktsspel. De matcher Glifford stod, absolut gjorde han en bra insats - Men kämpar glöden i laget, och framförallt i det defensiva arbetet var något helt annat.
Antingen ska han in i första/andra, eller så ska han upp på läktaren. I tredje/fjärde har han inget att göra.
Man märker att AP inte har stämmet ännu, han tar skott i märkliga lägen och får inte genom dom. Skillnaden just nu mot Borgy är väl både självförtroende och matchvana för Borgy kommer hela tiden till bättre lägen. Märktes tydligt i slutet av matchen i 6-5 där AP tog skott i helt fel lägen.
Tyckte också AP såg bättre ut idag. Mer vilja och driv. Men jag hoppas inte att du är en förespråkare för AP på bekostnad av OSL med dom argumenten.
OSL vad gör han för bra? Vad är det du ser som han gör för att han skall gå före? Han gör ju ingenting som leder till trendbrott, eller levererar i poäng protokollet. Han skall enligt mig skeppas iväg. Han åker runt och är totalt under isen. Han bidrar ingenting och har inte gjort enligt mig 5 mot 5 under win streaken. Osl höjs rill skyarna för vad?
Precis min poäng. Jag såg knappt OSL eller AP idag.
När jag provade OSL så var det just för slitet han gjorde trots uteblivna poäng. Och trycket och drivet kedjan kunde ha. Då hoppas jag inte att en AP förespråkare tar argument för sin tes som dom dissat när det gällde osl.
AP får lyfta sig mer, men jag tyckte jag såg en tendens som jag inte sett förut. Mer ork? Pga mindre istid? Jag vet ej
AP har vart borta, att han behöver spela för att få upp flåset och hitta formen är ju självklart. Han är skicklig och jag tror han hittar den när han spelar med spelare som är lika skickliga som honom. Han är mycket bättre idag än mot timrå, det pekar åt rätt håll
AP var inte bra. De två första målen var helt och hållet på grund av hans misstag. Se kommentaren och bilderna som jag la upp i match-tråden.
Särskilt det andra målet där ha totalt skiter i att han förlorade kampen med den gubbe han ska markera i tekningen, låter honom stå ensam framför mål och själv står AP kvar mellan tekningscirklarna där han förlorade markeringen och stirrar bara där åt pucken är (och hoppas väl på att pucken ska ramla ut för en kontring).
Att förlora sin gubbe efter tekning och sedan skita i konsekvenserna är ett upprörande dåligt uppträdande av AP.
Det säger jag inte emot att det är dåligt agerat, och hoppas han får höra det av blomman! Men det är ett resultat utav att inte spelat på länge tror jag. Skiter i det tror jag inte han gör, har enligt mig att göra att han inte är inne i det pga lång frånvaro. Hoppas han gör det bättre nästa match.
Jag håller med. Jag snappade inte upp det
Varför skulle det vara ett resultat av det?
Varför skulle det inte vara det?