Tråden om #20 André Petersson

Jag vill att vi är lite bättre (mycket faktiskt) och kollar upp saker innan vi postar saker. Lite hygien så att säga.
Inget fel i att lyfta in tankar, men vi borde kunna reda ut fakta, mellan alla oss som är här.

shl.se suger, vad gäller att snabbt kolla mål etc från matcher, någon som har en bättre sida?

1 gillning

Jag har kört med sportstats i många år. Kostar 20 kr per år. Tycker den är jättebra.

3 gillningar

Sportstats är 10/10. Bra statistik och man kan också lägga till andra sporter utöver hcokey

2 gillningar

SHL | stats.swehockey.se

1 gillning

Flashscore

1 gillning

Bjuder helt och hållet på 2-0. Slarvar och ser allmänt loj ut idag igen, han var inte ensam om det idag men det händer ju för ofta för min smak.

3 gillningar

Det är ju en sak man verkligen saknat denna säsongen som dykt upp de övriga säsongerna sedan vi gick upp i SHL. Måste ju bero på att AP inte har kontrakt nästa säsong och att AB verkar vara skyddad mot att sparkas oavsett hur usel han är. AP vågar helt enkelt inte då han hoppas på förlängt kontrakt?

APs klassiska sågning av avsaknaden av ett bra spelsystem och indirekta sågning av coachstaben.

Då spelet är ännu sämre än tidigare säsonger trots ett mycket bättre spelarmaterial så hade man ju förväntat sig en öppenhjärtlig APintervju och den årliga sågningen.

Hinner den komma?

2 gillningar

Kan ju vara så att det faktiskt finns förtroende för hur AB vill spela hockey och att de i teorin köper in på det? De kanske faktiskt tror på den iden som de vill spela, men att det inte funkar när truppen är byggt så som den är.

Sen kanske andre håller lite lägre profil nu efter det som hände i somras?

Laget kanske på pappret är bättre, men det gör jack shit när de inte är synkade och byggda för att spela efter spelsystemet.

Som liljander sa vill han ha spelskickliga backar och vara bra på utgångar från egen zon. Då kan man inte spela seppälä och engsund i backpar. Då behöver man att de defensiva backarna kanske är lite mer likt day, kan spela med tyngd och fysiskt, men kan även röra sig rätt fort på skridskorna o slå en vettig pass ut ur zon.

Vi har en center som tikka, en ångvält på is, som kan typ spela fysiskt, men hinner bli omåkt av ismaskinen.

Jag tror ab vill spela på ett sätt som tyvärr typ hälften av truppen är kompatibel till. Sen tycker jag att han borde kunna matcha det bättre och försöka hitta styrkor i spelare och försöka nyttja dem.

Det kuggar liksom inte i i laget mellan de olika lagdelarna/kedjorna.

Sen kan ju klubben gått ut med riktlinjer kring hur och vad som uttrycks i media.

AP ska givetvis ha en plats i detta lag.
Men som vi spelar så är frågan om det är till AP fördel. Hans egenskaper kommer inte alls till rätta i den konstellation han är i.
Tror Ang hade varit en bättre lirare för honom. Då kan AP åka runt och leta öppningar och Ang driva puck och hitta AP!

Med Luoto och Borgy så blir AP en kille som får slita och riva. Vilket aldrig den killen gjort bra.

3 gillningar

Tänker på de senare åren, eller några år sen då, med detta läge då var AP ute och svingade. Nu får han knappt ta en intervju eller minns jag fel? Munkavle? Tyckte det blev väl frispråkigt tidigare men nu hade det varit sjukt intressant att höra hans genuina tankar. Nu ligger ändå allt i spillror, som får liv när stjärnorna står rätt eller när motståndarna inte är på tårna.

han dissade ju hv ledning i sista matchen förra året, undrar va han kommer säga iår när hv åker ut. Hans agent må vara en girig jävel men Andre har mycke rätt i annat

1 gillning

Haha. Vad ska han säga tycker du?
Han ville ha förändring, han fick förändring. Men vad fan hjälper det?

T ex om han nu anser att coachingen brister, lagbygget brister eller han kanske håller med dig och tycker att spelarna är idioter.

Jag tycker inte det spelar någon roll. Spelare ska inte såga varumärket HV71. Någonsin. Gör det isf när du inte är en del av HV. Det är min bestämda åsikt.

1 gillning

Tja, han är en del av haveriet så… vad ska han komma med?! Han är på isen, blomman i båset. Således en del av haveriet.

Han kan säga vad han vill, du med för den delen. Men onekligen räcker varken han eller nån annan i den här skitföreningen till!!
Är ju bevisligen så. Även ifall du o många andra tycker det är Blommans fel alltihop. Ja o liljander så föratås. Som varit här i några månader.

2 gillningar

AP har knappast rätt att såga nånting förutom sin egen insats.

Tappar pucken, skakar på huvudet, tar några loja skär hemåt. Noll vilja, hjärta, stolthet.

14 gillningar

Hade Abbott gått med på AP och agentens förslag i sommar med en dyr och lång förlängning är jag övertygad om att vi fått höra ett och annat från AP i intervjuer. Läget och spelet denna säsongen är ju värre än någonsin trots ett mycket bättre lag.

Nu vågar han nog inte då han fortfarande hoppas på en förlängning och AB verkar bli kvar oavsett hur dåligt han presterar.

HV fick hem AP. BIF fick hem Silfverberg. Definitionen av klasskillnad har väl aldrig varit tydligare?

13 gillningar

AP lär vara den första som lämnar när dagen D har slagit! Har man hjärta så stannar man och gör
rätt för sig. Men det lär aldrig hända för AP!

Men han är lär inte vara ensam. Finns det någon som vill vara kvar i denna förening?