Jag tror faktiskt han kan stanna. Har svårt att se att han ska flytta på sig från Jönköping, alternativt att han lägger ner karriären?
tror han är nog den första som lämnar
Det tror jag absolut att det finns. Mer relevant att vända på frågan.
Är det någon vi vill ha kvar? Då tänker jag inte på våra top 3 backar och top 5 forwards för dom kan vi inte betala.
Jo. Det borde vi kunna.
Om vi inte säger upp ni-vet-vilkas avtal. I stället för att ta kostnaden för deras utlösning (pun intended) nu så sätter vi de pengarna på ett konto och använder för att skriva kontrakt på ett år med ett gäng spelare vi vill ha.
Eller?
Om vi nu ska till HA så vore det faktiskt viss underhållning att se AP där. Jag tror han skulle lysa upp om han får spela ut i ett vinnande lag och visa upp hela registret markant oftare.
Exakt! Då kan han förhoppningsvis hitta glädjen i hockeyn och visa vilken lirare han är
Vad fan snackar ni om? Ska HV ner i HA för att? För att AP ska briljera. Sluta! HV ska inte ner i HA!
Klart vi inte ska ner för att. Det handlade om huruvida AP skulle stanna kvar eller inte och därifrån gick det vidare. Chilla
AP är inte lika frispråkig, om hur dåligt han tycker laget är, i år som han var förra året. Men han är heller inte kapten i år, så det ligger inte på honom på samma sätt.
Personligen tycker jag gärna AP kan stanna, oavsett serie nästa år. Han producerar fortfarande poäng, vilket är hans huvuduppgift. Att han blev av med C:et tror jag bara är positivt i den bemärkelsen. Tror han är en spelare som presterar/producerar bättre utan det. Sen var sättet han blev av med det på mindre önskvärt givetvis.
Om problemen mellan AP, agenten och HV71 är lösta, så kan man gärna göra en förlängning. Men inget långt monsterkontrakt. Han blir trots allt 35 i år.
BYT
Sämst ikväll. Höll på att kosta oss matchen med sitt egoistiska letande efter öppna målet. Åker runt i halvfart medan resten av laget kämpar röven av sig för att freda sin ledning. Om vi hamnar i allsvenskan så vet i tusan om jag vill ha med AP. Även om han är tekniskt skicklig … Attityden är INTE bra
Nej jag håller med 100%. Att se en spelare som AP uppträda på det sätt han gör i match efter match, i det läge laget är, är fan i mig provocerande. Jaget före laget. Om lagperspektivet öht existerar för honom. Jag är fan tveksam till att det ens gör det.
Finns ingen latare och mer likgiltig spelare!
Sänder såna dåliga signaler!
Cosmo måste vara hämmad av de problemen han har. Tror inte han kan ta i ordentligt utan att det gör ont. Hämmad fysiskt påverkar psyket.
Tror det är sista säsongen vi får se AP på is.
Tyvärr.
Tror det med. Han är inte sig lik. Så förbaskat sorligt att se
I det läget han fick så måste han bara få till ett avslut mot det tomma målet. Det måste finnas en killerinstinkt. En så klok spelare som AP ska inte ens tänka tanken att försöka dribbla sig igenom 3 man där när han har läge att sätta pucken mot tom kasse. Höll på att kosta oss matchen, men tur nog så höll vi undan tack vare ett imponerande slit!
I Vita, gula, blå-podden tycker jag Ragnarsson hade ett bra resonemang. Det behöver inte handla om att de har en taskig relation. De kan respektera varandra som individer men de tänker hockey på helt olika sätt.
Sett till hur övriga laget presterar, om vi tar ut AP ur ekvationen, så är det ju rätt självklart vid det här laget att Blomman har väldigt svårt att få ut det bästa ur de individuellt skickliga spelare han har.
Att han exempelvis spelar Tikka så mycket just nu, att han älskar WIN:s spelartyp säger inte lite om vad för typ av spelare Blomman föredrar och kan relatera till. Sådana som han själv var som spelare.
Desto svårare blir det när det handlar om att få ur det bästa av i grunden skickliga spelare som Borgström, Ang, OSL, Luoto och Fisken.
För ska vi vara ärliga. Det är inte spelsystemet som gör att dessa spelare levererar. Det beror i regel alltid på grund av deras individuella skicklighet eller dagsform. Jag skulle säga att de emellanåt levererar TROTS Blommans spelsystem.
Så problemet gäller nog inte bara AP. Det gäller betydligt fler spelare i truppen. Sen är AP den som fått bära hundhuvudet den här säsongen. Men till nästa säsong kan det lika gärna vara någon annan.
Till och börja med så tycker jag att det handlar till viss eller till stor del handlar om det som Zico va inne på. Man varken ser eller gör jobbet individuellt eller som lag. Att faktiskt kunna läsa spelet och vara där. Vad det beror på vet jag inte, har dem checkat ut?
Ja har dem då checkat ut, för att hänvisa till det du är inne på och som vi varit inne på tidigare. Att man inte som HC ger laget rätt förutsättningar. Att man frekvent matchar alla spelare och aldrig markerar.
Att man markerar mot AP om vi nu ska lyfta in honom i ekvationen igen tycker jag att det är fel väg att gå. Märk det handlar inte om AP utan kvalitén på den typen av spelare. För ska man hårdra det, jag då ska han ju bänka samma korn av spelare. Men det händer inte.
Nej jag tycker att det oavsett hur vi kommer omkring detta med olika sätt att se på det, att det faktiskt landar i knät på AB.
André ska sättas upp men det gör man inte. Förr kunde han kanske göra det på egen hand men snabbheten finns inte där längre.
Han ska leta yta och lägen för att hitta sitt skott.