Jag tror faktiskt han kan stanna. Har svårt att se att han ska flytta på sig från Jönköping, alternativt att han lägger ner karriären?
tror han är nog den första som lämnar
Det tror jag absolut att det finns. Mer relevant att vända på frågan.
Är det någon vi vill ha kvar? Då tänker jag inte på våra top 3 backar och top 5 forwards för dom kan vi inte betala.
Jo. Det borde vi kunna.
Om vi inte säger upp ni-vet-vilkas avtal. I stället för att ta kostnaden för deras utlösning (pun intended) nu så sätter vi de pengarna på ett konto och använder för att skriva kontrakt på ett år med ett gäng spelare vi vill ha.
Eller?
Om vi nu ska till HA så vore det faktiskt viss underhållning att se AP där. Jag tror han skulle lysa upp om han får spela ut i ett vinnande lag och visa upp hela registret markant oftare.
Exakt! Då kan han förhoppningsvis hitta glädjen i hockeyn och visa vilken lirare han är
Vad fan snackar ni om? Ska HV ner i HA för att? För att AP ska briljera. Sluta! HV ska inte ner i HA!
Klart vi inte ska ner för att. Det handlade om huruvida AP skulle stanna kvar eller inte och därifrån gick det vidare. Chilla
AP är inte lika frispråkig, om hur dåligt han tycker laget är, i år som han var förra året. Men han är heller inte kapten i år, så det ligger inte på honom på samma sätt.
Personligen tycker jag gärna AP kan stanna, oavsett serie nästa år. Han producerar fortfarande poäng, vilket är hans huvuduppgift. Att han blev av med C:et tror jag bara är positivt i den bemärkelsen. Tror han är en spelare som presterar/producerar bättre utan det. Sen var sättet han blev av med det på mindre önskvärt givetvis.
Om problemen mellan AP, agenten och HV71 är lösta, så kan man gärna göra en förlängning. Men inget långt monsterkontrakt. Han blir trots allt 35 i år.