Jodå men man måste använda ett ombud av något slag då dem dem inte får förhandla direkt med varandra, men det är bara en formalitet.
Pilko har en förmåga att få sina spelare att tjäna “feta” pengar.
Han är helt enkelt bland dem bästa i branchen.
För dem som har som mål att tjäna feta pengar på nästa kontrakt och strunta i andra värden, verkar det mest som. Så bäst i branschen är en stark överdrift. Jag tycker han verkar vara mest en pajas.
Beror ju lite på vad man rent sportsligt har för krav på en agent. En agent ska ju göra det bästa för sina spelare och vad det är kan ju variera. Jag tycker också Pilko verkar vara en dryg snubbe men till syvende och sist tror jag det är spelarens filosofi som gäller och som spelar roll.
Andre gör det faktiskt förhållandevis bra i matchen mot Tjeckien. Tror dock han får det svårt att ta sig till VM då man kanske inte ser han som en naturlig fjärde-line spelare. Kan dock bli extraforward men man vill heller inte gå in i VM med en full trupp ifall några bra svenskar blir tillgängliga från NHL.
Hallam pratade om kanske stänga truppen så laget får lugn och ro. Får se.
Förlääääng!!!
Är väl inget att tänka på ens ska man dissa en spelare som är nära VM
Tikka är också nära vm. Just saying.
Finland har redan gett upp detta VM går ej att jämföra ![]()
Till rätt pris och om han är motiverad. Håller inte med spelare som presterar på förväntad nivå enbart i några av kvalmatcherna. Jag tror dock att han kan ha revanschlusta och mer driv om lagbygget är bättre nästa säsong, så det är värt att chansa.
Nej. Vänd blad. Ny era
Håller inte med. Med nya spelande backar, och bättre omgivning tror jag AP kan göra en bättre säsong än förra året. Givet att han skall vara kvar till rätt pris
Självklart ska han vara kvar håller med. Det är inget snack.
Han har räddat oss två kval i rad, en gång som kapten. Legat i toppen av poängligan trots halva säsongen missad. Uttagen till landslaget. En HV-profil dessutom. En av de skickligaste fw i ligan.
Ja det finns argument för och emot, MEN.
AP ska vara i HV, så är det bara.
Vi vet ju alla hur det gick när vi peta bort Thörnberg och Sundh för att vända blad. Rakt ner i Allsvenskan. Tror det är viktigt behålla AP.
Detta borde då gälla Brännström och Tedenby med men dom bidrar för lite för att göra skillnad.
Det där är dock det svagaste argumentet för att behålla André. Sundh och Thörnberg var ryggrad i laget både på och utanför isen. Det är inte André. André har varit med och tagit HV till botten placeringar många år i rad.
Starkaste argumentet för att behålla honom är hans spetskvalitet och framförallt målskytte som kan komma mer till sin rätt förhoppningsvis i ett bättre lag som kan sätta honom i lägen.
Sen är han väl nån slags kulturbärare samtidig som han bidrar med poäng och är ett ansikte utåt
Torr att det största bekymret är att komma överens om ersättning. Där står nog parterna ganska långt ifrån varandra.
Om AP inte blir kvar så skulle det inte förvåna om han hamnar i Växjö.
Skulle svida att se André i en annan SHL-klubb…
Så… Tror ni han kommer med i VM-truppen?
Jag gissar på att Lindberg, Sörensen och Steen ligger före. Sen tror jag faktiskt André ligger på gränsen till att klara sig med.
Edit: De lär ju ta in någon extra nu när Eklund troligen missar VM