Tror inte AP kommer med. I dagens match vilades Zibanejad och Wennberg förutom skadade Eklund. Dessutom ansluter Forsberg, Raymond ,Lindholm och Backlund. Säkert någon ytterligare mer spets som Jesper Bratt. Ser ingen plats för AP i PP eller de mer offensiva kedjorna och då finns andra som går före i en fjärdekedja.
Kul dock att AP sett bra ut mot bra motstånd i helgen.
Om HV sköter sina kort rätt spelar han kvar även kommande säsong, kan inte se honom i ett annat lag så länge det inte föregåtts av någon dispyt eller missnöje.
Men man ska komma överens om kontraktets värde också. Behöver inte innebära att det föreligger någon dispyt, bara att man inte enas om det.
Jag tror att AP (som antagligen vill ha samma ersättningsnivå som tidigare) kommer att behöva sänka sina anspråk. Han är inte 100% i kroppen och antalet matcher man kan få ut av honom kommer sannolikt inte att öka. Och det är ju HVs förhandlingsposition.
Kanske den approachen Liljander vill ta med äldre spelare, att inte låsa sig utan ta ett år i taget. Vet inte hur han gjort med äldre spelare i Malmö?
Jag tror också utan tvekan att AP håller två år till.
Jag håller honom i nästan samma fack som Omark. Tycker kanske Omark är seriens individuellt skickligaste spelare, AP är inte långt bakom.
Ingen av dem har en spelstil som gör att åldern påverkar dem jättemycket, båda är mer skills-lirare och har inte speeden som främsta attribut även om de inte är långsamma på något sätt.
Med det sagt så är AP 3 år yngre än Omark så visst fasen bör han kunna leverera i två år till!
Samma fack? Det finns en väldigt väsentlig skillnad!
Omark spelar 50-60 matcher per säsong.
Det gör inte AP. Det har han aldrig gjort.
En frisk AP, ja tack.
Men vad ser du som skulle förändra hans trend?
Är det värt o lasta 2 år till på en skadebenägen spelare? även om AP är en klass för sig, han bidrar inte på läktaren eller i omklädningsrummet direkt. Bättre o lasta dem pengarna på en stabil spelare som gör 48 matcher i grundserien istället tycker jag.
Allt är förstås i förhållande till lön, kan han tänka sig att gå ner lite i lön för att få två år till så kan jag tycka att det är värt den chansningen sett till ev. skador.
Det optimala kan jag tycka vore ett 1+1 precis som @mrnorrland skriver. Där man kan se till att det andra året aktiveras automatiskt om villkor uppnås, typ antal poäng eller spelade matcher.
Kan ej se något direkt system att han skulle köra 1år till äldre spelare, särskilt inte då han valde att ge Hanzl 2årskontrakt och han värvades utifrån tex..
Det har diskuterats hej vilt i diverse trådar inte minst i denna, slutsatsen har blivit från många personer här inne att AP inte är en Önerud eller thörnberg som driver laget med allt vad det innebär. Med det sagt så betyder det inte att han bidrar till en dålig stämning. Men att han skulle vara en pådrivare och glädjespridare i laget har jag inte läst eller uppfattat.
Men han fungerar ju inte? Pratar ju själv öppet om hur tråkigt det är att åka runt i 50 omgångar i grundserien. Han har inte drivet kvar helt enkelt. Visst, jättebra i kvalet mot svagt motstånd och med motivationen på topp. Hade han orkat motivera sig mer i grundserien så kanske vi sluppit kval? Dessutom skadad 20+ matcher per säsong. Bryt eller max ett år låter klokt.
Han säger väl bara att det är roligare att spela matcher som betyder mycket mer snarare än att han säger att det är tråkigt att spela 52 grundserie matcher? Jag har iallafall aldrig hört han ordagrant säga att det är tråkigt
Så enligt Svensson ska man inleda samtal efter att André är klar med landslaget men man är inte beredda att ge honom den lönen han haft (cirka 265 k i månaden).