Det har man ju gjort hittills i livet så varför inte fortsätta.
Sorry OT
Det har man ju gjort hittills i livet så varför inte fortsätta.
Sorry OT
skickar ut en allmän fråga
Tror ni det finns någon korrelation med att det gick ruskigt bra de 10 omgångarna som AP var borta, för att sen bli total kollaps när han väl var tillbaka?
Det känns som ni upprepar precis samma inlägg som postades för några måndea sen.
Där är ju en diskussion man verkligen inte har saknat.
Vad jag hört så har AP inte riktigt samma syn på det där. Han vill spela i HV, men om han inte får det han vill av kontraktet och någon annan erbjuder det, så har han antagligen inga större problem med att byta klubb. Särskilt inte till Växjö, som ligger på dagspendlingsavstånd från Jönköping.
Vi får se.
Vet vi att Växjö är på AP och hugger? Möjligt, men vanligtvis välunderrättade källor säger inget om det dock.
Sen undrar jag om Evertsson gödslar med pengar på en skadebenägen 35-åring. Tror, observera tror, att HVs bud borde stå sig rätt bra.
Men, va fan, det är ju hockey det handlar om.
Skrämmande med all ”förståelse” för ett eventuellt beslut av en HV-kille att köra sina sista ärevarv i Växjö Lakers. Såsom jag känner för HV71, i Andrés situation, hade jag aldrig kommit på tanken. Skrämmande som sagt var.
Såklart omöjligt att “bedöma korrekt” utan att man har alla kort på borden. Jag vill dock tro att Björn värderar AP korrekt, och därav även erbjuder en bra deal, men visst kan han nog få en ännu bättre deal från andra klubbar. Växjö är geografiskt attraktivt för AP men trots detta så kan man inte annat än att se negativt på en eventuell flytt till Växjö. Svårt att “acceptera” ett sånt val. En klubb som även inte är kända att ösa pengar på spelare (känns därav som att det inte bör skilja alltför mycket rent ekonomiskt, även om budet från Växjö troligen är ett par tusenlappar högre).
Mycket om och men dock. Spekulationerna haglar tätt, likt sig bör under silly. Gäller väl att tygla sig en aning, och inte dömma alltför hårt innan man har facit. Skulle AP välja HV71 så ger ju det här ryktet, att Växjö vill ha han, en extra boost vad gäller HV-hjärtat.
Vad gäller André finns det så många faktorer involverade som gör det svårt att ens spekulera, inte minst hans agent. Jag tror och hoppas verkligen att han blir kvar, men att det likt 2022 dröjer till efter midsommar.
Han behövs på många sätt. Dels såklart den skickliga hockeyspelare, HV-hjärtat, men tror också det behövs en äldre gubbe i ett annars väldigt ungt lag.
Jag tycker inte Växjö uppbringar några starkare känslor så han kunde lika gärna gå till Örebro eller Luleå för den delen.
Men om man som 35-åring, som har tjänat tillräckligt, vill lägga 15h extra per vecka i bara pendling så får man anta att det finns bra anledningar till det.
Sen att det skulle påverka någon slags “legacy” tror jag inte på. Visst att några härinne blir irriterade, men den stora massan kommer inte bry sig nämnvärt, och många kommer nog inte ens märka om han spelar någon annanstans.
Det är dock viss skillnad på känslomässigt engagemang när du representerar en förening kontra ett företag, som man ändå bör ha med i jämförelsen. Nu vet jag iofs inte vad du jobbar med, men jag är ändå tveksam till att det säljs tröjor med ditt namn på ryggen och att 7000 pers kommer och hejar fram dig och dina medarbetare i snitt 1 gång varannan vecka. Sen köper jag delvis din poäng med, men som sagt, det ÄR skillnad på att gå från ett företag till ett annat, och att som spelare gå från en förening till en annan, så den haltar ändå en hel del.
Sant, men om man snart blir av med sitt jobb (av ålder) är det också viktigt att fundera på sitt marknadsvärde i nästa jobb, efter karriären.
Vill man bo kvar kan det vara ekonomiska fördelar att fortsätta.
Som många är inne på här. Om AP älskar hv och har ett dunkande Hv hjärta så tackar han nej till Fakers likt Pettan gjorde när han vände hem från ryssland. Jag är en av dem som skulle bli besviken och bli irriterad på hv att de slarvar bort AP när man bygger ett så pss spelskickligt lag, där AP hade passat in som handen i handsken. Jag tycker Hv spelar ett högt spel. Hoppas innerligt att AP stannar, vi behöver grabbar i laget som har hv hjärta.
HV har gett han erbjudande, hur kan dom då slarva bort? Trots allt upp till AP att acceptera liggande förslag eller ge motbud på de hela, personligen hade jag tyckt att detta lagbygge enligt rykten borde locka honom då han får in bra lekkamrater som förstår hans hockey och ej alltid behöver bära laget ändå.
Dom kan ju slarva bort det genom att ha gett ett ”skambud”….
Poäng där, men tror nog Björn värderar vettigt i detta fall också ![]()
Det enda vettiga är ge honom minst samma deal som något annat lag i SHL är villiga att ge honom. Allt annat är ett hån och visar att HV inte bryr sig alls om ”egna” produkter.
Med tanke på att vi inte vet hur det ligger till med olika bud eller annat som rör detta ärende kanske vi ska lugna ner oss lite. Så länge vi inte har några fakta ska vi inte anklaga någon av parterna för att inte vilja göra upp/skriva på.
Det viktiga är att vi bygger ett lag den här gången, och ska AP vara med får han köpa in på det förslag
ger
Hade jag varit Liljander hade jag gett AP ett förslag på 40000 kr per spelad match. Spelar AP hela säsongen får han samma lön som förra året, spelar han färre så är det ingen ekonomisk jätteförlust för HV. Sen kan AP tjäna ännu mer stålars genom att bära oss långt i ett slutspel. Fair