Det är väl höften som spökar för André?
Fortsatt skadad på obestämt tid enligt Lindbom…
Ridå!
Varför spelade han förra matchen?
“Vidare utredning har visat att han kommer behöva ytterligare en tids rehabilitering. Det är svårt att fastställa en exakt tid men en prognos är att rehabiliteringen förlängs med cirka 4 veckor.”
Jag har velat vila AP hur länge som helst. Helt sjukt om de inte utrett klart utan chansat på att låta honom spela baserat på känsla med oklar diagnos. Vidare utredning!?! Var rehabstrategin bära eller brista?
Tror vissa saker är svåra att se eller göra bedömning av i annat än i en matchsituation.
Men visst känns det stressat att få tillbaka André. Som det är nu känns det av större vikt att han får rehabba ordentligt till ett eventuellt kval.
MEN VÄRVA EN ERSÄTTARE FÖR BÖVÖLEN!
Stålarna är slut och sponsorerna har nog inte lust att lägga ett öre mer i denna förening. Man vänder nog på varje mynt för att kunna bygga ett okej lag för återkomsten i HA skulle jag tro. Finns inget över till nyförvärv.
När är AP tillbaka? Det måste väl gått 4 veckor snart eller. Vi behöver en spelare som gör poäng i princip varje match som AP gör när han är hel och frisk.
Vad jag har hört så finns risken att det kan vara säsongen ut. Man vet inte riktigt vad det är och hur man ska lösa det.
Så är väldigt osäkert med Andre och hur det blir.
Jag tror att man ska utgå ifrån att vi ska klara detta utan AP och se det som en bonus om han spelar mer denna säsongen.
Vad är det som är fel då? Ljumsken?
Från ljumsken via höften och sen uppåt.
Har exakt samma problematik sedan jag landade konstigt med en spelare över mig. Allt funkar bra, utom att just åka skridskor. Har gjort många utredningar utan att komma fram till vad felet är. Så en spruta i ljumske/höft/ländrygg Inför match kanske är det enda som hjälper?
Tillbaka första matchen i en tredje kedja, så bränner han av ett skott som går så snabbt att ingen hinner reagera ifall det är mål. Saknar det skottet!
Vår CAP20!
Det här lät väldigt positivt måste jag säga;
“Efter att vi fick reda på orsaken och kunde rätta till saken från grunden”- så har det tydligen känts bra några veckor! Möjligt att man faktiskt hittat en lösning och att det kan hålla nu, vågar man tro på en hel AP20 framåt?
När jag ibland skrivit att André Petersson inte borde vara lagkapten, så är det enbart för att jag tror det påverkar hans egen produktion med några procent neråt. Att han hade gjort ännu mer poäng om han inte behövt officiellt bära det ansvaret.
Det handlar inte om hans egenskaper som ledare. Han har visat gång på gång över snart två säsonger att han är den enda ledaren den här organisationen har.
Både Samuelsson och Montén har avvecklats efter att Petersson sagt några väl valda om lagets prestationer i intervjuer.
AP20 är loket som drar det, sen länge, väldigt sargade gamla tåget HV71. Han är ovärderlig.
André hade även 11 skott på mål igår, måste nästan vara klubbrekord det också… väl?
Säg inte det. Vi har ju haft Kaski i laget i över ett år.
Skott PÅ mål, inte skott