Han var helt offside i dag tyvärr. Ser mest irriterad och grinig ut.
Bort med C et
Ja, tror bättre nån annan tar C
Ge det till Lindbom!
Problemet med André är att han inte uppvisar några som helst ledaregenskaper nu när snaran dras åt. Visar snarare endast frustration och sprider negativ energi. Precis tvärtom vad en kapten bör göra.
André har varit en besvikelse rakt igenom denna säsong.
Han skspade dn straff på egen hand som han nästan satte. Lindbom/Davidsson fick någon slags psykos och vägrade starta pp1 även när de hade bra rytm.
Petersson gjorde det man kan begära men vi spelar Lindbom-hockey…
Men även med Lindbom hockey så behöver man ju inte slå bort pucken vid 3 av 4 passningar.
Vet inte om det är hög anspänning på AP men bättre kan han.
Nån som vet hur det gick med André? Spelade väl inget efter smällen han fick
Han får behandling, inget kommunicerat från HV.
Vad hände? Missade situationen.
Såg inte situationen heller men man nämnde att Petersson fick en smäll och sen kom Foppa in istället. Får hoppas det inte är ngt allvarligt
Tror att han utgick efter att ha krockat med en Timråspelare som stod på knä, så att AP ramlade över honom typ. Det såg inte så allvarligt ut så får hoppas att det var en säkerhetsåtgärd, men med Hv:s flyt är det antagligen slutspelat för säsongen.
Vid Timrås 3e mål tappar skytten balansen och det blir som en höfttackling på Petersson. Absolut inget ont uppsåt men det såg direkt illa ut för André.
Då tänker vi på samma situation, men jag missade att det såg illa ut för André. Jaja, bara att hoppas att han är tillbaka snart.
Jag satt i bra vinkel för att se det. Han såg ut att grina riktigt illa direkt, men förhoppningsvis kan det vara något som gör väldigt ont i stunden men utan allvarliga konsekvenser.
Kalman i JP svarar knappt på nånting, men ändå så här:
Vad var det för skada?
- Vi är i den delen av säsongen där jag inte kommer svara på sånt.
Men han får behandling just nu och ska undersökas vidare imorgon. Vi får se om han spelar på lördag.
Har du någon känsla av hur allvarligt det är?
- Ja det har jag. Men kommer inte att gå vidare in på det.
Oavsett så tillför AP ingenting så om han blir borta så ser jag inte det som ett avbräck. Han hjälper inte laget, han visar inte vägen, han visar noll ledaregenskaper.
AP är säsongens enskilt största besvikelse.
Precis så. Jag brydde mig inte nämnvärt. Av den anledning att jag ser inte vad han bidrar med.
Precis så. Han gjorde väl ett mål i comebacken mot Malmö och sen 6 p mot IKO. Resten har varit direkt pinsamt dåligt från AP. Inte för att jag hoppas att han är skadad och borta ett tag, men…just nu är han bara ett enda stort, tungt blysänke.
Misstänker att hans sämre prestation (även tidigare) kan ha med en skada att göra, men det ändrar ju ingenting i resonemanget (just för tillfället i alla fall)
Kalman säger i JP att det är dag till dag som gäller, så det känns väldigt oklart hur allvarlig skadan är.