Då inväntar vi bara Nubbens uttalande ![]()
Utan att vara ett dugg klokare när det väl har kommit.
Spelar inte imorgon mot Frölunda enligt Lindbom, undrar om det är det sista vi ser av Petersson…
Hv har funkat bättre utan AP. Igår och tidigare matcher helt osynlig och står bara och tittar på.
Får man gissa så har han inte varit helt hundra men spelat ändå. Hoppas lite vila hjälper. Det viktigaste är att han är hel till kvalet
En bra AP20 är en tillgång till vilket SHL-lag som helst! Han ska vara vår spjutspets. Det är viktigt att Lindbom och co gör allt för att optimera honom till ett (eventuellt) kommande kval.
Exakt så. Sista vi vill är att IKO ska få förhoppningar.
Jag har varit skeptiskt till AP (och Ortio) redan från start denna säsong.
Min uppfattning är att lagets stjärnir bär ett lag. Det innebär även att träna hårdast och framförallt utstråla självförtroende.
Tyvärr var dessa skadade i stort sett hela försäsongen och därmed inte tillgängliga när laget skulle byggas inför premiären. Tron att de skulle kunna komma in och bära laget visade sig vara en missbrdömning.
AP har dessutom visat prov på totalt avsaknad av självkritik när tränare fått sparken. Han visste inte ens spelsystemet - det säger allt.
Tror faktiskt denna skada kommer lägligt för gruppen. Nu kanske vi kan få se ett lag som sluter sig samman och jobbar hårt.
Förövrigt var jag i Övik och såg Modo - Timrå. Big Sam var ett monster. Helt överlägsen - stort stark och intensiv. Motsatsen till många av våra spelare ![]()
Nevermind…
Kan nog ligga en del i det.
Tänk dig själv, vakna upp o se en alptopp jämfört med Mjölkafålla eller Oset.
Kan ju få vem som helst o bryta ihop ![]()
Jag tror att det var ett stort felbeslut att låta AP vara kapten. Det laget Nubben ihop med styrelsen och Lindbom satt ihop var ju helt bedrövligt och saknade naturliga kaptener och ledare men i stort sett vem som helst är ju bättre än AP i den rollen.
När vi sen fick in Simon så skulle vi haft Strålman eller Simon som C och gjort en förändring. Innan säsongen så skulle så här i efterhand Strålman startat som kapten även om han var ny i laget. Jag tycker det är märkligt, som så mycket annat tyvärr, att man inte gjorde en förändring under säsongen.
Jag tror att detta påverkat både laget och AP negativt faktiskt. Då han ändå inte presterat i närheten av sin kapacitet och har det dåliga kroppsspråket han har så behöver det inte vara en katastrof om han är skadad.
Självklart inget positivt att han är skadad men ej heller supernegativt för laget tror jag.
Förr så var det väl spelartruppen som utsåg “sin” Kapten om jag inte misstar mig.
Kanske är det inte så längre utan även detta tas högre upp i hierarkin.
Nån som vet?
Att AP skulle spela dåligt pga att han eventuellt fick ett erbjudande från Schweiz i höstas är ren spekulation som hör hemma på flashback… Han och familjen valde Jönköping för det är hemma… AP är på den nivån att han kan i princip gå var han vill i europa när han vill.
AP har även tjänat såpass bra att han klarar sig. Då värderar man lite mer trygghet i vardagen för familj med mera. Sen tror jag han har rätt starka känslor för klubbmärket med.
Tänkte att viga dina sista bra år som spelare till Nubbens HV71.
Så sorgligt.
om vi åker ut kommer visa AP sanna hjärta, hänger han med ner så ja, drar han vidare inte lika stort
Detta var väl det optimala resultatet givet HV,s läge.
Dax att byta till en mer lämplig tråd om ni diskuterar resultat inför avslutningen av SHL.
Detta är tråden om André Petersson.
AP är femma i skytteligan om vi kollar de två senaste SHL-säsongerna. Han har ett poängsnitt som placerar honom i toppen.
Räcker så.
Jag förstår att vi försöker hitta anledningar till att det går så jäkla knackigt. Men att AP skulle vara en orsak. Nej, jag har väldigt svårt att tro det.
Jag har svårt att se det alls. Det bygger ju på helheten vilka förutsättningar man ger truppen och varje spelare i stort.