Med det ovan sagt. Visst kan man ha högre förväntningar på honom sett till det spelmässiga. Visst kan man ifrågasätta honom som kapten.
Men att insinuera saker som vissa gör i kvällens matchtråd. Det gör mig heligt förbannad.
Med det ovan sagt. Visst kan man ha högre förväntningar på honom sett till det spelmässiga. Visst kan man ifrågasätta honom som kapten.
Men att insinuera saker som vissa gör i kvällens matchtråd. Det gör mig heligt förbannad.
Det verkar vara en hund begraven här.
Något är fel - jag personligen tror att det skurit sig mellan honom och coach.
AP i ett topplag ska vara mumma. Men hans självbild och HV prekära läge är det mer tveksamt. Laget verkar sluta upp bättre när han inte spelar tyvärr
Så kan det vara. Men att utan belägg börja snacka om att det skurit sig mellan honom och Lindbom. Att AP hellre går skadad än hjälper laget i sitt hjärta till nytt SHL-kontrakt. Det är inte okej.
Tycker situationen påminner lite om Zlatan i landslaget, när man har en så uppenbar stjärnspelare som allt förväntas gå igenom. Paradoxalt kan det ju hålla tillbaka resten av laget, och de hela tiden förväntas bli räddade av individuella insatser.
När Sverige var utan Zlatan så slog vi Spanien, med ett fantastiskt lagspel.
Vill absolut inte att AP inte ska spela och han bidrar med poäng.
Dock så är hans kroppsspråk och humör inte värdigt en kapten, det måste gå att ha 2 tankar i huvudet samtidigt här. En kapten måste på ett bättre sätt få med sig laget, speciellt när det går tungt. Då kan man inte själv vara den som har tyngst gamnacke – då är det bättre att flytta C:et till Önerud/Strålman och låta AP bara fokusera på sitt spel.
Ja, det finns liknelser med Zlatan. Men med samma resonemang kan vi ju fundera på varför det även går åt helvete med Hansson på isen. Ni vet han som knappt håller SHL-klass men ändå hyllas för att åka skridskor och bidra med fysik.
Jag tror det handlar om tillfälligheter. Ja, vi vann idag. Ja, vi gjorde en bättre match än senast. Men spelet är fortsatt krampaktigt och vi har förtvivlat svårt att förvalta våra chanser.
AP är en av få som kan erbjuda det ungefär 95 procent av laget saknar.
Sen är det ju så. Går vi in i ett kval har jag hellre än kille med HV-hjärta på isen än en legoknekt som kan hitta ett nytt lukrativt kontrakt till nästa säsong. Vi såg ju hur det gick året vi åkte ur när det var Ilomäki, Fröberg, Martinsson och Co som skulle vara våra ledande spelare.
Det har jag också (en kille med ett HV-hjärta i kvalet), min kommentar var enbart hur det kan påverka lagdynamiken när man har en så uppenbar stjärnspelare. Det kan nog ske omedvetet också från resten av truppen, slappnar av lite och räknar med att stjärnan ska fixa det själv.
När stjärnan saknas så måste kollektivet ta mer ansvar och kliva fram och ge lite extra.
(På väldigt basic psuedo-psykologi nivå.)
Här har ju tränaren en stor uppgift också hur laget ska coachas med och utan stjärnspelare.
Vi skall heller inte glömma att det vaskades om i kedjorna idag med, det lär säkerligen ha påverkat utfallet. Om jag förstår det rätt, så har man satt in en slitvarg i alla linor, kanske det är som är nyckeln framåt!
Du är väl en av dom som brukar trycka hårt på att statisk inte ljuger? En av skribenterna visade statiskt på att laget går bättre utan AP så…
Har du missat vad jag vänder mig emot i diskussionen eller vill du bara sätta dit mig?
Haha jag förstår dig men går ju emot lite de du brukar förespråka.
Skitsamma nu ska jag dricka öl. Ha en underbar kväll på dig❤️
Och med samma resonemang borde vi spela Ortio istället för Dichow, ty HV har (även om det är marginellt) bättre poängsnitt med Ortio i mål jämfört med Dichow. Med samma resonemang kunde vi lika gärna behålla Brattström som andrakeeper för HV har bara 0,1 mer i poängsnitt när Dichow står.
Som sagt. Tror det handlar mer om tillfälligheter. Sen kan det absolut vara så att laget spelar annorlunda med AP på isen. Det var jag själv inne på för några dagar sedan och hakade på Zlatan-jämförelsen. Men att HV inte skulle behöva sin bästa spelare på isen, sorry ändrar det till en av SHL bästa spelare på isen. Njaaaaaaae, va.
Att gnälla på den enda Tre Kronor spelaren och den bästa vi har är ju kass. Han har säkert sviter av sin skada. Bättre att vila honom om han inte kan ge 100 för så bra är ingen i SHL som man gå in och dominera då. Bara hållla alla tummar och tår att han är tillbaka 98% vart fall till en eventuellt kval.
Men att vi är ett bättre lag utan AP stämmer inte för jag tror spelare åker och hoppas att AP ska lösa det. De andra måste slita som idag.
AP är utan tvekan en av SHLs bästa spelare. Men hans vinnarskalle, och uppgivenhet är ett problem för både honom själv och för laget. Hade han jobbat bort det kunde han vara en bra kapten. Nu är han tyvärr inte det.
Tycker det hackas för mycket på AP. Han gör 2 dåliga matcher och sen ska han bänkas? Hur många dåliga matcher har inte Borgström gjort? Har inte sett nån klaga på honom.
Inte de att AP gör några jätte dåliga matcher . Men mer kroppsspråket och inställningen som han utstrålar. Kolla bara i försvarszon . Inte ett ända skär i ”onödan” påminner nästan om Foppa i försvaret.
Sen hela tiden passa en gång för mycke eller alldeles för svårt.
AP är mer en lirare och en jäkla vinnarskalle. Men han blir ju lätt tjurig när det går emot och inte på det bra sättet.
Jag tyckte redan från början att det var ett märkligt beslut att sätta honom som kapten. Men det är väl en konsekvens av att de saknas andra naturliga kaptener. Strålman var ju ny i laget och Önerud på try-out så därför gick de bort.
Man saknar ju en kille som Anton Bengtsson som verkligen inte deppar ihop utan manar på istället.
Såg en tweet där en person sett AP på sibylla idag där han hade en ställning och fotskydd runt benet. RIP om det stämmer.
Vart hittar du denna statistik?
Stämmer inte alls med de siffror jag kan finna.
Med det sagt avslutar jag denna diskussion. Vi får hoppas att HV lyckas ta sig ur denna prekära situation ännu en gång. Nyckel är som sagt att börja ta poäng på bortaplan. Men det är ju tyvärr lättare sagt än gjort.
Inga muntra tongångar avseende AP i JPs intervju med Lindbom inför matchen imorgon.
André Petersson utgick skadad i matchen mot Timrå IK på torsdagen och var inte tillbaka i matchen mot Frölunda. Sedan dess har locket varit på kring kaptenens skada.
I sin podcast berättade Expressen-journalisten Johan Svensson att han fått till sig att Petersson inte kommer att spela på resten av säsongen. Nu bekräftar HV:s tränare Johan Lindbom att Petersson i alla fall kommer vara borta ett tag framöver.
– Han är borta i veckan i alla fall, vad vi vet. Sen får vi se hur rehaben går men det är det jag fått till mig av läkarna, säger han efter lagets träning på måndagen.
okej nu är de lika mellan hv och oskarshaman att deras enskilt bästa spelare är skadad