Om han som lagkapten hoppar skepp och dessutom går t silverköping bör han aldrig få sätta foten i jkpg igen
Att andra lag ligger på våra bästa spelare som gamar över en halvdöd gnu är ju inget konstigt.
Intervjun efter slutsignal idag är intressant. Han sågar klubben med rätta över fotknölarna. Modigt.
Samtidigt säger han att han älskar matcher som den här som verkligen betyder något men att 52 grundseriematcher inte är så kul att spela. Han betonar det på ett sätt som jag tolkar som att han verkligen tycker det är svårt att motivera sig till alla matcher.
Jag tycker att vi behöver en kapten som kan bära laget 52 matcher om året och brinner varje match. Något som uppenbart saknats i år.
Missförstå mig rätt men tycker liksom att detta bekräftar att han egentligen inte ska vara kapten. Han har svårt att vara påkopplad varje kväll precis som många av oss påpekat…
AP20 har verkligen vassaste verktygen i lådan och är ovärderlig på så vis men någon kapten är han inte.
Ja, någon annan som kapten behövs, det blir nog bättre för André det också.
Vemfan tycker det är kul att gå till jobbet alla dagar i veckan? Väldigt få, man är ändå skyldig att göra sitt bästa under den tiden arbetsgivaren äger ens stjärt så den attityden hoppas jag han släpper en regnig kväll i november.
Tycker kanske du läser in för mycket i hans svar.
Håller dock med om att AP inte är en klassisk verbal, pådrivare som många kaptener är. Han är kapten för han är bästa spelaren. Men tycker också det bör finnas bättre kandidater nästa säsong. Strålman om han stannar kvar.
Jag tror en del av APs frustration är att han egentligen är allt för bra för spela i det bottenlag som HV71 är nu och där det mesta är dysfunktionellt i ledningen. Han är van vid bättre omgivning och spel, och tror det är grunden till mycket av hans frustration - att kvaliteten inte är det han är van vid.
Men endast min killgissning.
Är man kapten och ledare går man före och visar vägen. I vått och torrt. Sen kan man ha en dålig dag absolut men en kapten ska ligga i framkant med arbetsinsats varje kväll. Svårt om man inte har motivationen anser jag…
Tror AP mena att han trött på säsonger som tar slut efter 52 matcher. Han vill spela slutspel.
HV71 har inte spelat en slutspelsmatch i SHL på fem år. Klart som tusan man vill spela betydelsefulla matcher. Petersson har inte så många matcher kvar i kroppen innan det är slut.
Alla som följer hockey vet att det är slutspelet det handlar om, då är det världens bästa sport. Sedan behövs serielunken som uppbyggnad och investering.
Gör om gör rätt. Pinsamt.
Japp. Behåll allt som det är. Då löser det sig.
HV har riktigt många problem.
AP är inte ett av dem. Han kanske inte bör vara kapten nästa år men tycker knappast vi ska/har råd att göra oss av med honom.
Man kan väl helt enkelt konstatera att vissa spelare höjer sig som kapten, och vissa gör det inte. André tillhör väl tyvärr den andra kategorin…
Poängmässigt tycker jag han absolut håller som kapten. 21p på 29 matcher är fortfarande väldigt bra i denna ligan, som ledare att ta rygg på not so much. Tror valet av kapten inför säsongen berodde mycket på hur André bokstavligt bar laget i slutet av säsongen ifjol. Samtidigt så var garanterat styrelsen med på valet av kapten vilket summerar hela vår styrelse egentligen, fel beslut på fel beslut, sedan tycker jag inte man kan klandra André för att tacka ja till att bli lagkapten. Det är väl vilken HV-killes eller spelares dröm att få vara lagkapten för de laget man spelat sin ungdomshockey i?
I en perfekt värld kanske en spelare som Lias eller Engsund (rätt orealistiskt men ett exempel) kan komma in och axla ett C och på så vis kan André få kliva ned till ett A och därav bli av med press och fokusera på att göra poäng.
Jag har som jag nämnt flera gånger tidigare väldigt svårt för AP.
När tränare har fått gå har han var väldigt kall och aldrig visat någon självkritik. Återigen visade han prov på detta och min känsla är att han är ett stort gift i spelartruppen.
Att säga att allt runtomkring honom är för dåligt känns märkligt. Mig veterligen är han dessutom ingen spelare som staplat pokaler på hyllor i de lag han spelat i. Som kapten ska man leda laget i alla avseenden - det gör inte AP.
Samtidigt ska jag säga att jag är tudelad. För när han blixtrar till så är det ren och skär klass. Men frågan är om ett lag i HV nuvarnade situation kan bygga på spelare som blixtrar till då och då.
Jag tycker kritiken är för hård mot AP. Lite problem med attityden ibland, men precis den spets HV behöver till skillnad från alla grå spelare. Tror han hämmats en hel del av sina skador.
Jag räknar iskallt med en helt annannAP nästa säsong. Jag har varit tveksam kring hur han används och agerar. Och det är farligt att bygga spel kring en stjärna som inte alltid är där. Men jag har beslutat mig för att våga tro på att han kan gå in i kommande försäsong skadefri och vara helt fit for fight till hösten.
Att önska att AP drar till LHC är ju så dumt att klockorna stannar. Vår överlägset mest skillade spelare. Men någon kapten är han inte.
Håller med. Han är ingen kapten, men som spelare behöver vi honon hel och frisk. Sans.
Ja det var lite hårt det medger jag.
Men AP är långt ifrån kaptensmaterial. Han leder inte laget. Nån match hit och dit räcker inte. Det måste ske varje match. Jag vidhåller att AP varit säsongens största besvikelse. Min åsikt. Man får såklart tycka annorlunda.