Han får ny chans med förhoppningsvis annan tränare, omgivning och skadefri.
Jag är beredd på att hålla med ang AP. Man har höga förväntningar på sådana spelare. Oerhört ledsamt att man inte kan ge rätt förutsättningar för sina individer
AP är uppenbarligen inget kaptensämne och tror att C:et hämmat hobom lika mycket dom skadorna. Nästa år hoppas jag stt han har ett A på bröstet och kan fokusera på att spela. Där behövs han.
AP har spelat många år i Ryssland nu och med stor sannolikhet vant sig vid väldigt destruktiva ledarskap. Är ju inte helt omöjligt att han är färgad av det med.
Spelar skadad och presterar i matchserien. För mig är AP en hjälte som valt bort pengarna för att rädda HV71.
Utan AP så hade vi inte klarat förra säsongen.
AP är vår största stjärna och vår enda stjärna.
Laget behöver byggas annorlunda och vi behöver ett annat ledarskap.
Det kan göra underverk.
AP behöver rätt omgivning. Han har tidigare liknats vid Zlatan, men på samma sätt som det var felaktiga slutsatser kring honom och laget då, så tycker jag det är felaktiga slutsatser om AP och laget nu.
En bra tränare kan handskas med spelare som AP. De ger dem rätt förutsättningar, kanaliserar energin åt rätt håll. Alla spelare måste få särbehandling, i linje med alla spelares förutsättningar. Vissa mer än andra, men ändå. Ibland krävs det inte mer än att professionalismen skruvas upp. Jag tror just detta varit lite av roten till APs missnöje. Det har varit cirkus HV. Från toppen till botten. Lite bättre struktur på spel, träning, allt, så tror jag en sådan som AP kommer glänsa mera. Framförallt en professionell SC, inte en begagnatbil-handlare som hymlar och skämmer ut sig. Med ett lag omkring sig så kommer AP känna en trygghet att göra sin grej. Det är min bestämda åsikt.
Hmm - min känsla har hela tiden varit att en hund varit begraven. För AP kroppspråk och svar vid intervjuer samt ryktet om LHC gör att han känns som ett gift i gruppen.
"Av grundseriens 52 matcher spelade Petersson endast 29.
Men efter säkrad SHL-plats avslöjar den tekniske poängspelaren att han kanske inte ens hade behövt missa så pass många matcher.
– Jag var inte skadad egentligen, det var det som var kruxet. Enligt dem hade jag inte behövt missa en enda match på hela säsongen, så det är surt så här i efterhand. Det är så klart surt att sitta vid sidan av och se när laget spelar. Jag missade ju jättemånga matcher och det vill man inte göra så klart, säger André Petersson.
Vad handlade det om då?
– En felbelastning. En simpel felbelastning som satte sig på alla möjliga ställen, säger forwarden som har ett år kvar på sitt kontrakt med HV71."
Jag läste också det där, men förstod inte vilka “dem” är. Framgick det? Han nämnde några namn i en intervju igår som hade gjort att han kunde spela kvalserien, men kopplade inte vilka det var heller.
Jag vet att han var uppe i Stockholm i slutet av grundserien och fick behandling för skadan och att man konstaterade att det inte var någon skada.
Var någon specialklinik som man fått nys om. Så troligen några som arbetar där.
Hela HV gungar, en klar majoritet av fans diskuterar idag Nubben, Lindbom och styrelse. Du ger dig på en HV-kille tillika vår kapten och bästa spelare i truppen
Av alla spelare och ledare som floppat och misslyckats i årets HV-upplaga är det just AP du fastnat för.
Ett gift i gruppen, drar du till med den här gången. Helt baserat på DIN känsla. Ingen fakta, inget du hört. Bara DIN känsla för att du råkar ogilla AP.
Du får gärna tycka AP är usel. Men nog kan man kräva lite högre nivå.
AP är extremt besviken över att han har tvingats att spela skadad under den här säsongen och vill pga det bort.
Vad baserar du det på?
Information.
Om du dessutom läser mellan raderna i artikeln som 060HV71 citerade så är AP ironisk.
Rimmar illa med det något inlägg ovanför att han stått åt sidan trots att han inte ens var skadad och tyckt att det varit surt att inte kunna hjälpa laget, som ser ut att komma från AP själv.
läs mitt tillägg i min ovanstående kommentar.
Ser inte ironin i det
Så när han säger “Jag missade ju jättemånga matcher och det vill man inte göra så klart” så är han ironisk och menar att han föredrar att stå vid sidan och helst hade missat fler matcher? Låter inte helt troligt.
Det där är ironiskt sagt.
Han ryktas till LHC och har sagt att han vill bort eftersom han inte gillar ledningen och vägen som HV är på samt att de har tvingat honom att spela skadad. Tror du ryktet är bull eller? Ingen rök utan eld.
@LouiseHV71 du är ett uppenbart troll, hoppas vi slipper dig snart.