Det André pratar om är hans första skada med ryggen som var en felbelastning och inte en ”riktig” skada. Skadan mot Timrå gällde knäet, där man körde en speciallösning.
Det låter inte trovärdigt tycker jag.
Besviken helt säker men känns märkligt tycker jag att man vill bort pga det?
Fast uttalandet i sig blir ju jäkligt mycket mer logiskt, samt i linje med andra uttalanden, om man läser det som drypande av sarkasm. Illavarslande ändå…
Det här är en röra i så många dimensioner. Vilka fasta punkter finns ens att utgå från?
Det kom från rätt käft. Killen som är sågar folk likt motorsågsmasaken.
Jag tar mig friheten att tycka som jag vill utan ditt godkännande. Var det inte du som skulle gå i idé för ett par dagar sen?
HV behöver enligt mig ledare/stjärnor som står för helt andra värden än just AP. Därav är jag skeptiskt till AP i nuvarande form. Det behövs en ledare/tränare som klarar av att skapa en grupp som acceptera vissa kärnvärden. Alternativt en ny tränare som är större än laget stjärnor (stjärna).
Jag har dessutom god grund för det jag skriver. Min källa sa tidigare att han inte trodde AP skulle spela något mer i år. Det berodde inte på skada. Han vill även spela i en klubb (granngårds) om Lindbom är huvudtränare nästa säsong.
Jag försöker oftast ha nån substans bakom min kritik. Men misslyckas emellanåt. Ja, det gör jag.
Jag ser dock sällan eller aldrig den substansen från dig. Välkommen att diskutera HV:s verkliga problem.
Jag kan inte i min vildaste fantasi se AP i LHC.
Btw. Om din källa stämmer. Att AP inte vill spela i HV om Lindbom är tränare. Det talar ju tvärtemot din sak. AP är en vinnare, han bryr sig om klubben likt oss fans. Han vill inte ha Lindbom. Ett sundhetstecken.
Tänker att det är sunt.
Kanske kan då AP mfl sätta press internt om nu spelartruppen vill ha bort Lindbom?
Det har ju även vart snacka om dålig kvalitet på träningarna.
Du är välkommen att pma valfri moderator med din källa, det är väldigt lätt att säga att man har en källa som styrker sin åsikt, men allt som oftast är det en hörsägen som växer…
Vi ser båda problem med HV i nuvarande form. En vattendelare är helt klart synen på AP.
Om du tittar i backspegeln (detta forum) så ser du att jag tidigt ifrågasatte Ortio. Helt fel målvaktsspel 2024.
Två andra saker jag ser som lika avgörande är:
Fysiken - vi bör sikta på att träna hårdast i serien framgent.
Laget före jaget - vi måste bygga ett lag där spelarna blir en enhet och försvarar varandra i alla lägen. Skapa en “VI” känsla. Mina källor säger att han varit ledande i avsättande av Samuelsson och Monten. Samt är kritisk till Lindbom.
Just dessa två rimmar illa med det jag ser och hör av AP just nu.
Frågan är om hans kroppen håller för denna makeover. Samt om han kan bli den ledare laget såväl behöver?
Förövrigt - jag skulle varit smidigare i min formulering och varit försiktigare i min framtoning. Det var dumt av mig och jag ska tagga ner.
Jag håller med om att AP kanske inte är den självklara ledaren. Men att gå från den tanken till att han är ett gift i gruppen. Det är STORT steg.
Minns även att du är en av få som konsekvent försvarat Nubben för att i nästa sekund kasta ur dig lösryckta påståenden om AP, av alla spelare och ledare du har att välja mellan.
Du måste förstå att du börjar i en uppförsbacke då.
Sen får du som jag sa i mitt första inlägg tycka precis vad du vill. Men att slänga ur sig grejer som du gör om AP kräver mer än så. Gör som Robert.76 skriver och berätta för mods om dina källor (så det funkar på forumet sen urminnes tider). Då kanske vi ser dina synpunkter från ett annat ljus. Men fram tills dess. Uppförsbacke. Och det är jag nog inte ensam om att känna.
Det är väl bara sunt att AP ifrågasätter något som inte fungerar. Hellre det än att blunda för problemen.
Oavsett hur mycket spelare inte klarar av vissa coacher eller om vissa coacher har en idé som inte passar gruppen så ligger det på föreningen att skapa grunder och förutsättningar att detta scenario inte blir verklighet.
Och det ser jag inte att dagens så kallade ledande duo kan lyckas med.
En spelare i Timrå IK med goda kontakter i HV.
Jag köper också att Nubben inte lyckats få ihop gruppen. Det är små marginaler i toppen (se bara Rögle).
Men i detta läge så tycker även jag att det är befogat att låta honom gå. Dock är jag mycket orolig över att vininte lyckas knyta till oss en etablerad tränare med ett tydligt spelsätt.
Vi går återigen mot en oviss kommande säsong
AP20 är alltid ärlig och säger vad han tycker. Givetvis finns det de som inte klarar av den ärligheten.
AP20 i LHC? Visst att han är missnöjd hur hv sköts, de är inte bara han, men vill han bli en sådan judas att han vill bryta sitt kontrakt o gå till LHC? Om de är sant, vilket jag verkligen inte hoppas, är hemsk tanke
Din källa är alltså en spelare i Timrå!? Hmmm.
Om nu AP20 vill spela granngårds, har han ju, oavsett om Lindbom är HC eller inte, ett avtal att förhålla sig till.
AP har sannolikt en årslön på ca 3,5 milj kr. Är granngården beredda att betala det? Är AP beredd att lösa ut sig från kontraktet med miljonbelopp för att spela hos granngården?
Många frågetecken blir det.
Välkommen att redovisa din källa mer utförligt till någon av oss mods. Antingen här, eller privat.
Samma person såg heller inte Lodin som ett hot mot HV. Då Lodin kunde välja mellan typ hela SHL om OIK åkte ur.
Men då detta samtal var i en miljö där flera hörde och pratade om diverse kring spelare och klubbar. Fick även höra om att Walterholm var klar för Timrå. Lundin ut och Erik Andersson blir kvar.
Nubben kunde få Lodin inför säsongen. Men då han var brännmärkt i Timrå så sa HV:s ledning nej. Han jar tydligen åkt dit en gång och dessutom hamnat på en känd lista från stans krogar.
Nubben var också nära att få Ty Rattie, men LHC bjöd galet högt. Dubbla Timrå pengen.
Synen på HV var att de var temposvaga och otränade. Saknade tålamod i egen zon och ville spela ett spel de inte behärskade. Al
Jämfört med Modo och Malmö som jag påstod HV skulle kunna gå om. Så blev jag ganska sågad i min analys/förhoppning. Dessa lag var svåra att slå då de alltid jobbade hårt. HV var verkligen svaga som lag och dessutom med en svag sista utpost (Ortio). Strålman var en av seriens bästa backar och Lench borde lira i första femman. Han var tung och riktigt bra. De förstod inte vad jag såg i HV överhuvudtaget…