Håller med fullständigt. Det säger en hel del om de spelare som har den pajasen som agent tyvärr.
Kommer bli spännande imorgon, andre måste nog komma med uttalande imorgon hur läget är. Risken är detta blir infekterat om andre stödjer detta uttalande, officiellt som inofficiellt
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Prata om det du vill tråden
Hade AP, och Tedenby, varit seriös hade han bytt för länge sedan.
Tyvärr.
Jag stödjer Abbott 100% om han bojkottar denne pajas alla spelare. Även om det innebär att vi tappar AP.
Ofattbart att man kan ha en sådan pajas till agent. Dock ingen rök utan eld…
Bådar inte gott om de är missnöje mellan spelare och klubb, detta måste lösas innan säsongstarten vi har inte råd att ha en missnöjd kapten som ska dra detta lag. Lös elr släpp tyvärr. Hoppas man löser de så han stannar men som skribent ovan sa ingen rök utan eld. Nu har vi bara hört missnöje från en sida
Fast om inte AP hade velat vara i hv så hade han väl knappast stått och sagt i intervjun med jp att han vill avsluta sin karriär i HV och har velat förlänga under hela förra året.
AP har väl alltid sagt som de är tidigare?
Hmm
Lurigt läge detta.
Misstänker att André sitter på ett riktigt riktigt lukrativt kontrakt.
En ganska svag säsong och dessutom börjar AP bli lite till åren gör att vissa varningsklockor bör ringa. Tycker därmed Abbot gör rätt som sitter lungt i båten. Visar Andre att han omgående är tillbaka i slag bör ett kontakt skrivas tidigt in på säsongen.
Som någon skrev ovan känns det som om André inte riktigt är tillfreds med situationen i HV. Hoppas det inte blir ett Bromé/Holm fall av detta. För lite utpressning känns det helt klart som detta är. Frågan är om det är agenten som agerat på eget bevåg eller om det är sanktionerat.
Oavsett viktigt att André klart och tydligt tar avstånd om det är agentens utspel. Om inte så är nog en brytning nära till hands. Abbots får då sina fiskar varma och får visa handlingskraft direkt.
Nu fantiserar många fritt i denna tråd.
Vi har ingen indikation på att Andre är missnöjd eller ens medveten om vad hans agent gör.
Det enda vi vet är att clownen lipar på internet. Så mitt råd: sluta med att anta saker om vad Andre tycker, tills vi vet detta.
Man uppdaterar sidorna för o se om ny info kommer. Fan att de aldrig kan bli lugn o ro i denna klubb
Självklart finns det enskilda individer från Ryssland som inte stöttar kriget. Jag tycker dock inte att vi har lyxen att försöka identifiera dem utan i detta läge ska vi i väst dra alla över en kam. Självklart hamnar vissa mellan stolarna vilket är olyckligt men ibland måste man välja sida. Titta på Ovechkin tex, det är orimligt att han lever ett lyxliv i väst med den uppenbara supporten för Putin.
Nu är det OT så det sprutar här.
För det första är jag inte ett dugg förvånad över detta utspel om André. Det var väntat.
För det andra kommer inte Abbott att schabbla bort André, men han kommer heller inte att vika ner sig eller låta sig manipuleras eller pressas av agenters utspel i pressen eller sociala media. Vill spelaren lämna, kommer han att göra det, för hur det än är…man kan inte ha kvar en spelare som inte vill vara här, stjärna eller inte.
André kanske har ett avtal med agenten som inte kan brytas hur som helst. Men har han HV-hjärta som du påstår, måste han gå ut, i närtid, och säga typ, "jag respekterar givetvis mitt avtal med HV och kommer att fullfölja det. Förhoppningsvis gör jag det så bra att jag får möjlighet att förlänga avtalet under säsongen.
Säger han inget, eller hänvisar till agenten, ja då är det nog kört. Då finns inget HV-hjärta. Bara pengahjärta.
Abbott gör det som är bäst för truppen och blir han tvungen att ta ett obekvämt beslut kommer han göra det.
Hv eller AP bör komma med ett uttalanade då detta skapar spekulationer och förvirring hos fans kring hans vara eller ikke vara.
HV ska absolut inte uttala sig enligt min mening. Finns ingen anledning alls att ge den där pajasen mer luft och kommunicera via media.
Det hade dock varit klädsamt om Andre svarade på detta. Jag förstår att spelare lägger mycket i händer på sina agenter och känner en lojalitet för att de hjälpt dem till fina kontrakt. Men detta är ett ypperligt läge att bryta med någon som helt uppenbart saknar allt vad rim, reson och värdegrund heter.
Någon som vet vad som lockar så mycket med den här agenten? Han verkar vara en riktig mupp - på många plan. Ger inte direkt mer respekt för de spelare som valt honom.
Ska vi ha någon spelare som har Pilko som agent så måste det verkligen vara något extra (som väl t.ex. AP20 är då men kudos att man inte kommunicerar via media).
Nu när vi inte behöver stå och skandera “Ut med Nubben!” längre så kanske vi ska börja med “Ut med Pilko” istället?
Som du skriver. Det är en väldigt komplicerad situation. Vi har inte en aning om någonting. Allt är, vad jag tror, oavsett bara ett spel för gallerierna.
Så egentligen behöver varken AP eller HV stå till svars för någonting och kommunicera något utåt. Men moraltanten i mig önskar åtminstone att AP tog sin agent i örat nästa gång de ses.
Well, well. AP förtjänar nytt kontrakt. Återstår att se om Abbott tycker att ett lukrativt AP-kontrakt går in i kommande års lagbyggen.
Tidigare idag gick André Peterssons agent Aljoša Pilko ut på X och sågade HV71:s sportchef Chris Abbott.
Nu utvecklar han sin kritik.
– Mitt råd är att André inte spelar i HV71 under sitt sista år på kontraktet utan en ordentlig förlängning, säger han.
Härligt proffsig agent som tycker att André borde vägra fullfölja sitt kontrakt för att få till en förlängning… Dvs utpressning av klubben? Pilko trycker ju verkligen ner sitt eget rykte när han uttrycker sådana åsikter
Hur ofta skrivs nya kontrakt innan sista året på gällande kontrakt har börjat?
Det hör väl inte till vanligheterna?
Jag tycker inte dom ska förlänga än.
Is i magen. Jag vill inte se fler dyra kontrakt som tynger oss om två år. Jag hoppas att Abbot tänker likadant.
Så spelaren ska ta hela risken och sedan vara lojal med laget?
Stjärnor som kan välja NLA bör man skriva med i god tid.
HV har behandlat trotjänare ganska uselt. Tänker på både Thörnberg och Önerud. På då vis tycker jag agenten gör rätt som sätter press, problemet är sättet han gör det på.