Som någon nömde ovan i tråden, så har vi nog med dyra kontrakt på spelare som inte lever upp till dess innehåll.
Har AP ett HV hjärta, så ger han järnet och visar sin storhet i inledningen av serien. Samt att han är en spelare som ger gruppen energi och leder laget uppåt i tabellen. Han är trots allt den spelare som tog bladet frun mun och krävde ett rejält omtag. I detta omtag är han en nyckelperson enligt mig. Hans agents utspel tyder på motsatsen och detta är inte vad vi behöver just nu…
Är det någon som har koll på APs avtal med agenten?
Jag är lite konspiratorisk av mig och funderar på om inte agentens avtal går ut om han inte fixar nytt kontrakt innan ”XX”?
Det hela är lite skumt, enligt vad höken skrev i svaret till agenten så kanske Abbott inte vill förhandla med en agent som inte är certifierad av Sico. Ifall man kollar Sico hemsida så får inte svenska klubbar förhandla med agenter som inte är certifierade av Sico, men om detta enbart är en åsikt som Sico driver eller om de har att mandat bestämma över detta är oklart för mig. Helt klart är iallafall att Pilko inte är certifierad av Sico.
Dyra kontrakt som bygger på att vi värvat spelare som varit slut eller som varit oscoutade.
AP är på en helt annan nivå än Tedenby och Tikka talangmässigt och kommer alltid kunna bidra så länge han är frisk.
Kan han inte spela så blir HV av med större delen av kostnaden.
AP väljer bort miljoner för att spela i HV. Man kan inte förvänta sig att bara den ena parten ska visa lojalitet.
“– Mitt råd är att André inte spelar i HV71 under sitt sista år på kontraktet utan en ordentlig förlängning, säger han”
Ger agenter ofta sina spelare rådet att sitta och sura sista året på kontraktet? Självklart funkar det inte om AP vill spela i HV och bryr sig om föreningen. Jag är dock inte lika säker på det där HV-hjärtat andra tror finns där.
Står bakom Abbot och föreningen. Enskilda spelare får anpassa sig eller spela nån annan stans. Inga divor i laget som förstör under säsongen tack.
Återigen, problemet är inte att agenten är fullständigt galen och med noll etik i kroppen.
Problemet är att det finns spelare som väljer honom som sin agent. Felet är helt och hållet hos dem och säger tyvärr väldigt mycket om dem som människor.
AP, Tedenby, Adam osv.
Har absolut inget emot om AP inte är kvar i HV och vi lägger pengarna, stora, på någon annan med bättre omdöme.
Väldigt ofta har HV betalat för mycket för hemvändare.
Davidsson, Petrasek, Tedenby osv.
Snacket om HV hjärta är överdrivet. Oftast handlar det bara om att suga ut max pengar av moderklubben och absolut inte spela rabatterat pga klubbhjärta.
Naiva fans många gånger som indirekt pressat klubben att plocka hem hemvändare oavsett pris.
Ja, extremt naivt att vilja ta hem Davidsson som gav oss ytterligare tre guld och var dominant i elva av tolv säsonger.
Lika naivt som att vilja ha AP i laget när han räddat oss undan HA två gånger i rad.
Varför vända hem till HV och välja en sämre lön om den lojaliteten inte betalas tillbaka genom trygghet och längre kontrakt?
Förstår inte heller hur du kan klumpa ihop Tedenby och Petrasek med Davidsson och AP.
Petersson är det bästa vi har, och ska få betalt därefter. En spelare vi ska hålla hårt i
Tror inte han är ute efter att maxa lönen sista åren, isåfall hade han inte kommit tillbaka till shl…
förmodligen har väl Nubben lovat någonting i klubbens namn, som Abbott förmodligen inte är lika 100 på.
Jag förstår inte hur du kan klumpa ihop AP med Davidsson.
Davidsson med 17 säsonger. Plus alla ungdomsåren. Han var över pölen i två år och ett i Finland. Davidsson tillhör en annan kategori helt klart. Han var väl ungtupp vid första guldet också? Fyra guld och hvs stomme under många år. En spelare hv kunde bygga laget runt. Kärnan. AP är skillad men knappast någon man bygger ett helt lag runt. Ledaregenskaper och karaktärer skiljer dom åt oerhört mycket enligt min mening.
AP har 6 säsonger varav en och en halv där han varit dominant. Gnällt i media om vart annat. Jag struntar i om han har haft rätt i det mesta. Han fyller 34 i september och är skadedrabbad.
Jag ser inte samma storhet i AP. Kan det vara som så att Abbot tänker likadant. Han har ett jobb att sköta.
Det var mer utifrån hemvändare. Davidsson tog tre guld efter att han återvände.
Davidsson hade en helt annan omgivning än AP, betydligt lättare att leda i Sveriges bästa lag jämfört med den grupp AP fått på halsen av Nubben.
Tycker AP för oförtjänt kritik när han trots allt valt att vända hem och hjälpa föreningen. Hade varit lättare och garanterat trevligare för honom att spela i NLA.
Davidsson levererade trots allt fram till sista säsongen. Om inte Kenta och co. matchat sönder honom hade han säkert kunnat spela 1-2 år till.
Tedenby och Pettan var ju vansinniga kontrakt.
AP är fortfarande landslagsmässig. Vi kan inte konkurrera med NLA i årslön men det vi kan erbjuda är “avbetalning” och något extra år på kontraktet.
Det handlar också om att visa Pilut, Lias etc. att vi tar hand om de våra.
Stör mig också på att inte Thörna och Önerud fick avsluta på sina villkor som breddspelare. De gjorde otrolig nytta som ledare.
AP:s agent är en jäkla clown och han borde byta representant men det agenten har rätt i är att ifrågasätta hur HV behandlar sina stjärnor och trotjänare.
Nu funkar ju inte elitidrott på det viset. Dvs att någon bara ger bort miljoner.
Det finns ju värden i att flytta hem och spela. Släkt och vänner samt pråk och skola för barn med mera.
Kanske sitter AP på ett av seriens bästa kontrakt (full logiskt). Medan risken är stor att han har sina bästa år bakom sig. Fyller 34 år och var borta stora delar av förra året. Klart som fan att han och agenten vill ha ett långt och välbetalt avtal.
Jag tycker det är lite upp till bevis för AP i år. Han var den som gick i bräschen för denna förändring. Därmed utgår jag från att han kommer leda nya HV. Vilket han även har kapacitet för. Men krockar han även med dessa tränare så är det nog AP som ryker denna gång.
Att hans agent börjar glappa och därmed vara den första som sprider dåliga singlar känns tråkigt. Nu om någån gång behöver laget vara större än jaget.