Han måste nästan spela imorgon…
Och en förutsättning för detta är att inte redan på försäsongen bränna honom eller riskera att bränna honom. AP ska spela när han är hel och om det innebär 0 träningsmatcher så är jag helt fine med det. Tror tränarna vet precis var de har AP och han är dessutom bra samspelt med Borgström redan
Så länge han tränar för fullt är inte dom här matcherna livsviktiga. Han är ett proffs han fixar gå in direkt till starten. Ser fram emot att se Reber.
Jag sparar honom hellre än att chansa. Ska Emil Larsson dessutom stå på andra sidan så kan det va skäl nog.
Expressen värkar gilla lägga upp APs kaptenspetning som en smärre sensation. Tur Blomman svarar ordentligt på några trötta frågor.
Jisses så trött jag är på det här skitet om AP. Är det sådan torka så man är tvungen att älta det vecka efter vecka?
Kanske höjer på ögonbrynen hos nån som inte följt hv alls. För oss andra är det ju föga uppseendeväckande.
Även AP verkar ju va helt ok med detta. Som sagt han ska fokusera på att bli hel och göra sin grej på isen vilket han gör jävligt bra.
Han har i princip missat försäsongen. Tycker det är noll kontrovers kring det här. Man har säkert informerat AP på förhand också.
De vet att folk läser?
Dom där 2 veckorna klubben pratade om blev till 4 eller kanske 6 veckor. Precis som vi anade från första början. Hoppas han blir helt återställd, alltså 110% hel och inte 99. Får en magkänsla att han kommer missa många matcher även denna säsongen.
Jag var ju inne på förlänga med AP men får nog tvärvända ang det. Säg han gör 25 matcher då finns det ju noll anledning förlänga med han för den pengen han har. Bättre ta in yngre och mer hållbart. Tror CA tänker i liknade banor med.
Precis det jag sa redan innan ap gate. Han ska inte vara kapten samt att jag hellre sett någon annan i första för att bygga kontinuitet, just pga hans skador.
Ska han spela i SHL så ska han vara i HV tycker jag. Punkt. Kosta får det göra men han lär knappast bli bättre de kommande åren så han lär bli billigare.
Fast senaste uttalandet som Kalman gjorde va 30/8.
Då sa han 1-2 veckor innan han börjar träna för fullt. Idag har det gått exakt 2 veckor, sen verkar Abbott gjort ett uttalande runt 1/9 där han sagt dag till dag. Men dom senaste 2 veckorna har iaf varit enligt plan.
Men 2 veckor blir ju inte 2 veckor. Snarare 5 om inte ännu längre. Det var Kalmans uttalande där pratet om 2 veckor började.
Fast träna för fullt betyder ju inte redo för match, äpplen och päron osv…
att tidningar ta upp detta att han blir av med kaptensvalet är väll inte så konstigt? Har väll aldrig hänt att en kaptens för ett lags representant går ut i media och säger att sin klient inte ska spela i klubben? Vore konstigt om media inte tar upp detta nu när han blir “petad” som kapten. Sen tror jag AP inte var förvånad att han har blivit av med kaptensbindeln, han har antaglig redan vetat detta ett tag. Om han blev sur, bitter över det vet ingen mer än han själv, frågan är bara om han accepterade de eller inte. Jag hoppas och tror AP tar detta på rätt sätt, även om han är lite besviken, och ger nu allt.
Det verkar som att AP spelar idag
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/andre-peterssons-forsta-ord-om-braket-i-hv71/
Vill du vara kvar i HV och förlänga kontraktet?
- Ja, det är klart!