Tråden om #20 André Petersson

Kung. AP hjärta HV.

14 gillningar

Nuff said! Forza Andre :muscle: Såg väldigt pigg och spelsugen ut och då är det bara första matchen.

6 gillningar

AP är en spelare som har varit en favorit ända sen han dök upp som junior. Jag har inte velat lägga mig i diskussioner och spekulationer om honom, men blev jätte orolig i somras. Nu känns allt jättebra, men en liten detalj så här efteråt. Kan kanske hans eventuella avhopp från HV-Instagram berott på, han ville helt enkelt inte läsa om något dök upp?

1 gillning

Någon här nämnde väl att han inte följt laget på instagram på väldigt länge, om ens någonsin.

Jag kan inte styrka påståendet men det är väl rimligt att han inte följde HV där innan allt drog igång heller.

1 gillning

Hv Instagram flöde är inte jätte sexigt. Länge sedan jag avföljde HV71. Bättre att läsa här på forumet om man vill ha information om HV. Vet inte alls vad man får ut som spelare att följa sitt eget lag på sociala medier.

Man behöver inte få ut särskilt mycket av det som spelare.
Det handlar nog mer om att stötta “sin” klubb, visa att man bryr sig.
Ju mer följare man har, desto bättre i algoritmer osv.

1 gillning

Jag vet inte asså, jag följer inte mitt jobb på instagram trots att dom har en profil… Är nog många hockeyspelare som inte följer sina lag skulle jag tro

Samtidigt är ju hela sportens värld sådan att man måste gå “all in” för fansens skulle så man kan inte riktigt jämföra med kneget.

Men i APs fall så är det inte något jag bryr mig om nämnvärt. Jag tycker nog det är bra med folk, rent generellt, som begränsar sin tid på sociala medier.

Du har en poäng, men ja, jag går i samma tankegång som dig! Utav någon anledning så började AP20 följa mig på instagram året han kom tillbaks till HV, så jag följde självklart tillbaks då.

Han verkar för det mesta bara lägga upp saker när han är på semester, annars är han ganska inaktiv över lag känns det som. Vilket i mitt tycke är ganska bra haha!

2 gillningar

Någon som vet vad för skada han har?

Han har mångåriga besvär med psoas-muskeln. När den rackarn nyper åker du inte skridskor kort och gott. Då kör man behandling och jobbar med att få ”release” med ackupressur, djupmassage, stretch osv.

2 gillningar

Och han ville ha förlängt innan ens säsongen hade börjat. Wow.

Glas lirare deluxe

2 gillningar

Må vara men spelar han 2/3 av matcherna igen så lär han vinna poängligan i detta HV, fortfarande sjukt viktig.

7 gillningar

Japp flera nivåer över alla andra skulle behöva två lekkamrater av högsta klass

1 gillning

Fick lite ”inside” info om André och tydligen så är det ryggen som spökar, vet inte hur allvarligt det är med det är problem med ryggen.

Han har ju haft problem med sin rygg sen sista året som junior så de är ju inte konstigt.

1 gillning

Jag tror att det här är en stor anledning till ”bråket” i början av försäsongen. AP håller inte men kostar en jävla massa pengar. AP ville ha kontraktsförlängningen innan säsongen, eftersom han inser att om förlängningen ska bygga på prestation så blir det inget.

HV måste få ut avsevärt mer pang för pengarna än vad AP kan leverera från sjukbänken, där han allt för ofta huserar. Nästa kontrakt, om det nu blir ett sånt, måste vara ackord-inriktat. Betalt per träning och match han deltar i. Annars sänka lönen till en tredjedel eftersom det är ungefär i paritet med deltagandet under säsongen, för det lär ju knappast bli bättre.
Men som sagt. HV behöver folk som håller. AP är inte det.

7 gillningar

AP får vara en bonus till rimlig peng. Han kan inte ingå i en stomme eller tilltänkt top-line om man är seriösa med att blir bra igen.

7 gillningar

Absolut inte en dyr och lång förlängning på AP. Räcker att vi har #21 att dras med.

Tur att han inte lyckades med att lura på Abbott ett längre, dyrt kontrakt i somras.

Jag ser gärna att han inte får förlängt kontrakt.

Endast på ett prestationsbaserat kontrakt i så fall, absolut inte annars.

2 gillningar