Finns sådana kontrakt verkligen? Aldrig hört talas om det.
Tror helt ärligt att han inte ingår i framtida planer. Vi får förmodligen hem lite hv hjärtan nästa säsong så det blir det ingen brist på.
Av någon anledning kan jag inte se att CA kompromissar. Kan dock inte förklara vilken, bara en känsla. Det är antigen eller.
Då vet vi nog redan svaret om AP20 inte kommer tillbaka och lirar hela säsongen. En bra förening tar dom besluten ganska lätt. Växjö suktar direkt inte efter Kossila som varit riktigt bra där.
Nackdelarna är större än fördelarna.
Kul att läsa att folk har börjat förstå. När jag skrev innan AP-gate att han inte borde vara kapten eller tänkt i en topp kedja som laget kan luta sig emot. Så fick jag alla emot mig. Tänk till själva utan vind i seglen utav media.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Omgång 4: Linköping HC - HV71
Det där fick mig att le och skratta. Tack så mycket
Alle emot dig? Tycker det har pratats ganska mycket om det från många håll. Mig inkluderat
Du hade inte alla emot dig.
Jag har varit skeptisk till AP och det så kallade HV hjärtat. Kolla agerandet under vår allsvenska säsong.
Bra spelare visst men absolut inget kaptensämne.
Hur som helst så verkar Abbott genomskådat honom och hans agent så HV lär inte bli lurat.
Tror vi ska vara försiktiga med att snacka om vem som har HV-hjärta eller inte. Vi känner inte till alla detaljer, och hockeyspelare har bara ett antal år på sig att tjäna (stora) pengar… Det viktiga är att André VILL spela i HV nu, och det tycker jag han har visat ganska tydligt.
Han har inte gjort någonting enligt mig som påvisar det i alla fall.
Försökt få ett långt kontrakt av HV fast han visste om problemen.
Att han nu vill spela i HV när det passar familjen och kroppen inte är hundra det är något annat.
Hade chansen och i princip lovade att spela upp HV men stack till Ryssland direkt när chans gavs.
Går dit pengarna finns och fine so men klubbhjärta och avstå något, tycker jag inte han visat, tvärtom.
Kenny Jönsson, där är det klubbhjärta.
Fredrik Stillman också.
Tycker olika helt enkelt.
Är det inte bättre att vi räknar bort AP? Allt annat är ju bara gratis. Lika väl som att han kan vara tillbaka på tisdag kan han vara bort 10 omgångar. Ingen som vet, inte ens han själv tror jag.
I dagens Vita Gula Blå-podd hintar Jonas om att det åtminstone inte är Andrés gamla skada som spökar och att det ska tolkas som positivt. Låter inte som att detta är något jätteallvarligt och kanske blir det spel till veckan.
Tillbaka i full träning idag, enligt JP.
Andra raka hemmasegern och andra gången André undviker att åka ner och fira med klacken. Skiter egentligen i anledningen men blir märkbart när han är enda spelare att vända direkt efter ”jublet” och åker bort mot omklädningsrummet.
Hade dessutom förväntat mig mer från André som i mitt tycke inte visat upp tillräckligt för att få förlängt kontrakt.
Han kanske var skitnödig.
Det ska inte förlängas med han alls. Jag var för detta innan men har verkligen tvärvänt när det kommer till honom. Ska han vara i HV71 ska det vara för en “billig” peng då pratar vi 100-125k och 1 år bara.
Va? Är de sant ? Otroligt märkligt ju .
Anledningen vore intressant …
Han snittar en pinne per match utan försäsongsmatcher .
Klass .
MEN
Åldern gör mig tveksam . Möjligen 1 år ytterligare .
Under all kritik