Tråden om #20 André Petersson

Jag tänker såhär. André har under två säsonger stått och kastat lagkamrater och ledare under bussen (visserligen befogad kritik) i diverse intervjuer och TV-sammanhang. Upp till bevis om han är man nog att stå upp för sig själv när det stormar åt andra hållet.

I bästa världar ska ju detta ge André mer eld i arslet och verkligen se till att tagga igång. Som någon skrev så har han inte varit ”överstyf” sen slutpushen den säsongen som Brynäs åkte ut.

Däremot så ska vi givetvis återigen vara försiktiga med att spekulera. Sån skit får media syssla med…

6 gillningar

Absolut. Men AP är inte ensam om bevisa att han förtjänar en tröja. AP spelar liksom resten av gänget med utgående kontrakt för en förlängning. Det är upp till bevis för honom på exakt samma sätt som för övriga.

Sen gjorde ju ändå AP en poäng per match i kvalet mot IKO. Så nog finns det fler tillfällen AP gjort skillnad för föreningen.

3 gillningar

Enig. Tycker det var märkligt att man bänkar honom när man ändå jobbat sig in i matchen resultatmässigt. En sak om han hade gjort en blek insats och blivit bänkad efter 0-3 i röfven men när man jagar kvittering så är det aningen dålig fingertoppskänsla av tränarna. Oavsett om man vill visa ett statement eller ej…

7 gillningar

Kan tycka att AP har jobbat till sig denna bänkning. Sen han kom tillbaka från senaste skadan så har han inte varit speciellt bra.

2 gillningar

Det kan ju vara något mer än prestation bakom bänkningen? Eller har något officiellt sagts?

1 gillning

intervju i JP.

Bänkning. no biggie, livet går vidare.

6 gillningar

Vi får hoppas att André släpper det här nu och går framåt och gör sitt bästa. Laget före jaget som ni säger.

AP gör bara en poäng per match, tycker det bästa är att släppa honom, vi har ju både stakkestad och Lindbäck. Dessutom är ju både Hansson och WIN på väg tillbaka…

18 gillningar

Jag tycker att AP svarade upp helt okej på petningen mot Malmö. Även om det fortfarande finns mer att kräma ur Olofströms svar på Michael Jackson så visade han ändå upp en bättre inställning idag. Han jobbade lite hårdare och visade en rejäl glädje (blandat med lite lättnad?) vid målet. Det finns som sagt fortsatt flera nivåer av skicklighet att ta på hos AP men jag tycker ändå att dagens prestation var i rätt riktning (även om det knappast kan bli sämre än hur det såg ut i Malmö-matchen).

4 gillningar

Målet var ju klass rakt igenom!

1 gillning

Låt André sköta uppvärmningen i Leksand så kanske vi slipper dessa tröga inledningar av matcherna. Han verkar ha svar på allt.

2 gillningar

Det här är som att läsa i teblad. Försöker förstå vad en människa tänker genom deras kroppsspråk när de spelar ishockey.

Ibland hänger mitt huvud också när jag sprungit fram och tillbaka som en galning. Det betyder inte att jag hatar mitt lag.

Har blivit nån konstig grej där folk tror de är legitimerade psykologer när de kollar på ishockey.

Tyvärr är det experterna i TV som spär på denna förutfattade mening att man måste ha ett visst kroppsspråk etc etc. Jag skiter i APs hållning sålänge han spelar bra och gör poäng. Låt han få vara som han är och inse att alla inte är stöpta i samma mall.

8 gillningar

Jag tycker inte att det är konstigt att folk spekulerar i det eftersom det spekuleras om allting annat också.

Men jag kan fråga mig om det inte läggs ett allt för stort ansvar på en spelare som AP. Det blir ju lätt att dåliga resultat skylls på de spelare som ska producera poäng, när det egentligen är helt andra saker som är anledningen. Som t ex ett fullständigt farsartat lagbygge som helt saknar struktur, tanke och stomme.

För det ska inte ansvar utkrävas av spelare som AP.

3 gillningar

Jag tror det är precis det som är problemet. Tycker det här varit ett genomgående mönster sedan tio år tillbaka. När resultaten uteblivit har det varit extremt enkelt att kräva mer av de som förväntas vara ledande.

Kollar man Borgy och AP just nu så ligger de på en poäng per match. Vad mer kan vi förvänta oss av dem?

Bättre kroppspråk? Bättre forechecking? Är det de som ska få våra icke SHL-mässiga spelare att höja sig?

Naturligtvis inte. Spelare som AP och Borgy kan inte vara allt. Vilket jag upplever att många ändå önskar att de var. Det blir orimliga förväntningar som ingen kan leva upp till.

14 gillningar

Vi har 2 spelare som kan producera resten är dökött

Bara o inse

Fast det är väl just det här som efterfrågas av André. Antagligen anledningen att han inte fick behålla kaptensbindeln… Sprider man dålig energi så sänker man sina medspelare. Klart att spelare ska få ha sina upps and downs i sitt humör, men om man under flera säsonger sprider dålig energi så är det inte bra. Borgy däremot upplevs tvärt om som en glädjespridare. André behöver inte vara en glädjespridare om det inte är hans personlighet, men han ska inte heller vara en tjurig motvalls person som skapar dålig stämning i hela gruppen.
(Inser att jag kritiserar din idol nu och förbereder mig ett för ett hårt svar :wink:)

1 gillning

Din parantes gör att jag inte ens bemödar mig att svara :wink:

1 gillning

Där har Du sanningen Shitkicker och alla andra oxå för den delen.

1p/GP i snitt är för bövelen toppklass i SHL… Vi är ren :toilet: utan dessa herrar rakt igenom.

AP är lite som Zlatan, en egen personlighet som skiljer sig mot gemene SHL-spelare. Vilket gör att han sticker ut och gärna hamnar under medias förstoringsglas.

Det står alltså vuxna män och tittar om AP går till bussen eller direkt till en restaurang efter match för att få rubriker.
Poddar etc har inget att prata om utan dessa profiler. Växjös nya plastmatta i entrén drar inga views.

Tror många tänker sig att AP ska leverera mer… Svar ja han har mer, mycket mer i sig. MEN han spelar i HV. Tänk er själva att kriga på och offra sin kropp för att sätta dit en puck efter en soloräd för att ett byte senare se Stakkestad, Lindbäck eller övriga göra bort sig i defensiven och komma snurrandes på isen som en NinjaTurtle… inte alltid lätt att hålla huvudet högt och kriga på då.

12 gillningar

Tycker jag såg jäkligt fin kemi med borgy och Kero senaste matchen. De hade bud på fler mål. Var ett antal stolpar i vägen och trippelräddning på Kero. Annars snurrade de på friskt.

Sen är AP i princip ett hot varje gång han får pucken i fart mot ensam försvarare. Finns få i ligan som kan göra en gubbe som AP.

Jag vet inte om jag tror på det här att han sprider negativ energi. Kanske är lite tjurig ibland men vad är ett bättre sätt att ge sitt lag energi än att göra mål? Glädjen vid målet igår är också talande.

8 gillningar