Tråden om #20 André Petersson

Många “psykologer” härinne. Att bedöma någons personlighet och dra slutsatser utifrån hur man ser ut på isen, korta sekvenser i vad man gör efter en match etc är för mig lite väl spekulativt. Han levererar på isen, vilket jag har svårt att säga om de flesta i det här laget.

9 gillningar

Kan folk också bara släppa det här med ”restaurangen” efter match. Bortamatch i Malmö en torsdag – det är i princip bara donken som är öppet utanför Malmö arena efter match. Låt André sitta på bussen ifred.

13 gillningar

Regnet jag instämmer till fullo.Huvudsakrn är att de spelar hockey sen vilket kroppsspråk de har spelat väl ingen roll! Eller ska de åka runt och se till att se glada ut och skita i att spela eller vad?

2 gillningar

Nu är jag väl på gränsen till OT men just detta får mig att tänka på när Miele och typ nättinen (?) gick runt o vinkade och såg glada ut trots förlust mot lhc eller något för 2 år sedan… då var det livat för att spelarna såg glada ut när tackade fansen efter en förlustmatch.

Med det sagt, alla spelare är olika på personliga planet och det är fan inga dåliga krav som “ställs” av fans och supportrar men den största kritikern är nog de själva :slight_smile:

5 gillningar

Det är viktigt att man låter individer ha sina olika personligheter och inte försöker pressa in alla i samma mall.

Det är så man får den bästa versionen av individerna OCH av laget

8 gillningar

Rent generellt spelar kroppsspråk stor roll i ett lag, enligt min mening, men de kanske fått acceptera att det i APs fall inte går att ändra, och att de är införstådda med att han är som han är och varför, och inte berörs av det.

1 gillning

Det är viktigare att AP bidrar till att vi inte åker ner i allsvenska än att han bidrar med “rätt” kroppsspråk. “Rätt” kroppsspråk har vi massa andra spelare som bidrar med istället för att bidra med poäng…

Ja självklart men bästa är både och. Då det oavsett man vill eller inte lätt kan påverka omgivningen. Men man får gilla läget :facepunch:

1 gillning

Vet inget annat land utanför skandinavien där egenskaper som efterfrågas här på spelare, befintliga som påtänkta, finns i mallen.
Svär jag i kyrkan?
Kanske det men isåfall så står jag för det.
När NHL-agenterna följer våra ungdomar o noterar vilka de vill ha så är det skills och utvecklingspotential de kollar på.
Det andra formas de till i organisationen.
Öser Du in poäng eller bidrar till det efter vad Du har för uppgift så får Du vara i princip hur du vill. Det kallas individualism.
En av de största och mest uppskattade spelarna vi haft i HV är Lance Ward. Han åkte inte omkring o brydde sig vad andra tyckte.
Men det var heller ingen som jävlades med våran målis eller nån annan heller för då dök han upp och vi alla jublade

HVGRÅ…?
Nej tack.
Lirare som AP?
Ja tack!
Även de dagar han inte är som bäst för även dessa dagar är han kapabel att vända på steken alldeles själv.
Inte många såna vi har att tillgå.

9 gillningar

Oavsett med vilka ögon man ser på det,
så är vi starkare med AP20 i laget! :muscle::fire:

4 gillningar

Inför match HVTV. Tyckte AP pratade lite fortare än vanligt.
Antingen frös han å ville in eller så är det ett tecken på att lite gaist kommer.
Jag väljer glädjen, 2+1 eller 1+2 från hans klubba idag
Därmed minst 1 poäng med oss hem.

10 gillningar

Jag tycker att han känns piggare och gladare för var gång man ser honom. In AP we trust.

8 gillningar

Ja det är inte den frustrerade och smågriniga AP vi såg förra säsongen. Bådar gott för laget.

3 gillningar

Tycker AP slet häcken av sig idag.

15 gillningar

Instämmer, riktigt bra match gjorde spel i både BP och PP bra!

5 gillningar

Har aldrig sett honom backchecka som igår.
Bådar gott.

18 gillningar

Verkar som att bänkingen från Blomman och markeringen av Abbott har gett effekt. Tycker AP gör ett bättre jobb i år i backchecken och spelar mycket mer fysiskt. Han chippar in på ett helt annat sätt.

5 gillningar

Håller med. Det har sett bättre ut senaste tiden. :+1:

1 gillning

Håller med, vore fint att se den fullfjädrade AP som vi känner sedan innan!

Vi lär ju få ha kvar AP denna säsongen men jag tror inte han blir kvar nästa säsong som tur är.

Långt ifrån värd pengarna och ingen direkt tillgång i truppen på andra sätt.

Stor besvikelse men ändå lite väntat tyvärr.

Egoistisk på alla sätt och inte något att satsa på.

1 gillning