Ska han vara kvar ska han sikta in sig på 3e kedjan och typ 70k/månad.
Ska bara utveckla vad jag menar med bilden, det är inte direkt en spelare vi kan undvara hur som helst. Och har varit högst delakt i många viktiga mål, inte minst Borgys
Är inte den typen tyvärr.
Vill vara stjärnan.
Ska nog inte vara kvar alls om vi vill något och menar allvar.
Glöm inte, ville ha ett långt och dyrt kontrakt!
Tycker absolut att AP kan försvinna under ytan i stunder, men det blixtrar gärna till där med mål och assist. Han är absolut inte på sin toppnivå, men vilka leker han med då? Har han en Center som kan lira på hans nivå?
Tycker det även är tydligt med till exempel Borgy. Måste ju göra ONT att lira en sådan talang med Tikka som Center, det blir ju inte alls så bra som det kan bli. Jag tror det är en enorm skillnad. En riktig klass center där så tror jag det hade gjort en enorm skillnad för AP
Räcker tyvärr inte med toppspelare runt AP, han försvinner ändå. Blixtrar till med nån individuell prestation då och då. Gör lite mål i öppen kasse och några assist, men är ingen toppspelare som är bra i match efter match som många andra lags bärande toppspelare är. André är en av ligans skickligaste spelare, men jag är osäker om HV som LAG är bättre eller sämre med honom tyvärr.
Andre alltså. Blir inte klok på denna mannen.
Han gör enligt mig en av sina bästa matcher i torsdags mot Leksand. Han körde o körde och producerade o var sådär bra som han kan vara.
Idag… tillsammans med Borgström en av dom sämre på isen.
Sanningen är att vi har inte råd att han gör sånna här matcher. Han måste vara bra. Jämt!
Där har du rätt, andra lag har toppspelar som levererar mer konsistent på en hög nivå och är överlag farliga.
Men det är ju ett steg här någonstans till att AP inte bör vara kvar i laget, etc.
Man får tycka exaaaaakt vad man vill om AP. Men kan ju vara bra att kunna backa upp påståenden så det inte blir enkom baserat på känsla.
AP har näst flest förstaass i laget (5 av 6). Borgström och Brännan har en mer.
Han har gjort HV:s ENDA mål i öppen kasse. Således har han gjort fyra utöver det.
Jag kan hålla med om att AP inte är en Johan Davidsson, om nu någon önskar att han var det. Jag önskar också att han hade förmågan att trots det usla lagbygget göra två poäng per match så vi hade större chans på segrar. Men oavsett vad jag önskar så råder det nog ingen tvekan om att han är en av HV:s bästa spelare.
Newsflash till er som önskar att han, eller andra toppspelare för den delen också (noterade att även Borgström 16 poäng på 15 matcher fick sig en släng av sleven ikväll) är på tårna match efter match. Det finns väldigt få av dessa.
Håller med. Han är ändå en av “våra” spelare. Såklart att han ska vara kvar. Men man önskar ju att han hade varit en spelare som höjde sina lagkamrater, och framförallt sin kedja och inte mest var en one man show. Men så är det, och vi får ta det vi får helt enkelt. Han är inte lagets ryggrad, men långt ifrån lagets största problem.
Ja andre gör sina poäng,ja andre är lagets bästa spelare. Borgström gör också sina poäng är också en av lagegs bästa dock lika ojämn som Andre. Det är just det… Detta lagbygge klarar inte av att andre och Borgström inte levererar, har en sömre dag. Jag vet alla har det. Men just i detta fall, i detta skitlag så går det inte.
Vi behöver att dessa spelare levererar varje match, varje dag. O nä det går inte. Jag vet. Men det är ju dagens sanning att det låste vara så för att detta lag skall vinna.
Tycker inte man kan förvänta sig att någon ska prestera på topp hela tiden. Det är omänskligt.
I matchen mot Leksand fick han sitt mål felaktigt bortdömt.
Hur inspirerade är det för André att harva runt på kvalplats säsong efter säsong och aldrig nå slutspel? Var knappast det han hoppades på när han vände hem. Tycker man ska ha med det i ekvationen.
Hahahahahaha
Intressant!
Utöver detta förvaltar han ju även ett antal s.k. AP-fonder, som en stor del av svenska befolkningen har sina pensionspengar i… Tror fasen han inte har tid att vara lagkapten i HV
![]()
Det kanske lugnar dig att Nubben numera är den som förvaltar majoriteten av pensionspengarna.
Kan vara skönt att veta så ni sover gott om natten ![]()
Med tanke på "Tommi 300k Tikka"s kontrakt förstår jag varför man kan vara tjurig när man får sämre pröjs än en brunkarimport från Finland med 0 SHL-erfarenhet.
André är/var:
- Kapten
- Mest meriterad
- Bästa målgörare
- Topp 5 i poängligan
- EGEN PRODUKT.
Ändå ska han ha mindre i månaden än en av tidernas sämsta värvningar…
just nu framstår ju AP som extremt billig oavsett ![]()
Eller hur. Köper missnöjet om det finns.
Tyvärr måste man ju börja städa upp och sätta rätt riktlinjer… men det förtar väl inte Andrés frustration.
Tänker på detsamma. Tedenby och Tikka gör mest skada på isen men får mer betalt.
Hoppas AP kan gå till en klubb i NLA om vi åker ur. Känns hårt att se honom i shl.
Vid sidan av Önerud och Thörnberg en av våra mest lojala hjältar som fått utstå väldigt mycket skit.


